روسیه: به هر حمله موشکی، پاسخ اتمی می‌ دهیم
به نقل از آناتولی روسیه با انتشار بیانیه ای هشدار آمیز اعلام کرده که هر حمله موشکی را به مثابه یک حمله اتمی حساب خواهد کرد و به آن پاسخ اتمی می دهد

بیانیه هشدار آمیز روسیه در مورد حمله موشکی به کشورش

این موضع گیری را وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده و گفته است: هر حمله موشکی احتمالی را به مثابه یک حمله اتمی در نظر خواهد داشت، چون امکان نیست که بتوان نوع کلاهک بکار رفته در حمله موشکی احتمالی را به صورت فوری شناسایی کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزوده است: به محض اینکه رادارها حمله از سوی یک موشک بالستیک به قلمرو روسیه را اطلاع دهند، فرماندهی نظامی به صورت خودکار باخبر خواهد شد و نوع سلاح اتمی (برای پاسخ) را تعیین خواهد کرد.

این موضع گیری وزارت دفاع روسیه به دنبال امضای فرمانی صورت می‌گیرد که در ماه ژوئن توسط «ولادیمیر پوتین» صورت گرفت و براساس آن با تاکید بر لزوم بازدارندگی اتمی اجازه داده شده تا برای پاسخ و سرکوب هرگونه حمله‌ای با تسلیحات متعارف که قلمرو روسیه را تهدید می‌کند، تسلیحات اتمی بکار گرفته شود.

با این حال وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که توان هسته‌ای این کشور صرفاً دفاعی است و انجام «حمله نخستین» در دکترین بازدارندگی مسکو وجود ندارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com