پمپئو: کشورهای منطقه علیه ایران متحد شوند
وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت باید با تهدیدهای ایران در منطقه مقابله کرد

مایک پمپئو: باید با تهدیدهای ایران در منطقه مقابله کرد

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه بار دیگر ضمن تکرار ادعاها خواستار مبارزه با آنچه به گفته او «تهدیدهای ایران در منطقه» است شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت جامعه بین‌المللی باید ایران را بابت «جنایت‌هایش» پاسخگو کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که در سفرش به منطقه از کشورها خواسته در برابر «تهدیدهای ایران» اتحاد داشته باشند.

پمپئو گفت: «منطقه [خاورمیانه] به لطف مدیریت رئیس‌جمهور ترامپ که در حال برقرار کردن روابط میان اسرائیل با همسایگانش است به سرعت در حال تغییر است.»

پمپئو همزمان با این اظهارات واشنگتن مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری که قصد تحت پیگیر قرار دادن سربازان آمریکایی داشته‌اند را تحریم خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده «فاتو بن‌سودا»، دادستان دیوان بین‌المللی دادگستری و «فاکیسو موچوچوکو»، از دیگر مقام‌های این دیوان را در فهرست سیاه قرار داده و بای برخی افراد دیگر هم ممنوعیت صدور ویزا صادر خواهد کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com