گاردین: چاقی، خطر کرونا را برای ترامپ زیاد می‌ کند
پزشکان هشدار داده‌اند که دونالد ترامپ عوامل بی شماری دارد که وی را در معرض خطر عوارض ناشی از کووید-۱۹ قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به سن بالا و اضافه وزن وی اشاره کرد که می‌تواند روند درمان او را پیچیده کند

حتمال خطرناک بودن کرونا برای ترامپ

به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ۷۴ ساله آمریکا دیروز (جمعه) در توئیترش اعلام کرد که وی و همسرش ملانیا هر دو به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

یک تحقیق در مارس که در ژورنال پزشکی لانست منتشر شد، نشان داده در حالیکه نرخ مرگ برای افراد مبتلا به کووید-۱۹ روی ۱.۴ درصد است این میزان برای افراد دارای سن بالای ۷۰ سال روی ۸.۶ درصد است. این گزارش بر اساس داده‌هایی از چین بود.

دکتر بری دیکسون، متخصص آی.سی.یو در ملبورن گفت: اگر ترامپ ذات‌الریه پیش رفته داشته باشد، خطر مرگ برایش بیشتر می‌شود. همچین سایر فاکتورهای پر خطر و سایر بیماری‌ها نظیر اینکه آیا شما یک سیگاری شدید باشید یا دیابت داشته باشید یا بیماری قلبی نیز به نرخ مرگ می‌افزاید. فاکتورهای اصلی ریسک برای ترامپ هم سن و اضافه وزن اوست.

این متخصص ادامه داد: اگر کسی را ببینید که تازه بیمار شده، در حقیقت فقط تستش مثبت شده و به طور معمول خوب به نظر می‌رسد. اما ما به آن بیماران می‌گوییم که در خانه ایزوله شوند و در صورت کمبود نفس به بیمارستان مراجعه کنند چون در هفته دوم ابتلا به ویروس، افراد می‌توانند از نظر ظاهری حتی در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت از وضعیت بسیار خوب به وضعیت بسیار بد برسند. این یک وخامت اوضاع شدید است و دقیقا همانی است که برای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس رخ داد.

پروفسور کریستین جنکینز، رئیس گروه تنفسی موسسه جورج برای گلوبال هلث نیز گفت: در حالیکه ایده ترامپ درباره درمان با هیدروکلروکین و مواد ضدعفونی کننده اخبار جعلی هستند، او احتمالا از بسیاری از پیشرفت‌های عملی مبتنی بر شواهد استفاده می‌کند.

وی افزود: وقتی به ترامپ نگاه می‌کنم، او اضافه وزن دارد و ۷۴ ساله است. من نمی‌دانم که آیا او فشار خون بالا دارد یا سابقه عدم تحمل گلوکز، اما او فردی است که من معتقدم نمی‌خواهد کسی در مورد این آسیب پذیری‌ها اطلاعاتی داشته باشد و اگر هم این بیماری‌ها را داشته باشد، ممکن است اعلامشان نکند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorg.com/news
منبع: isna.ir