قتل عام در دانشگاه کابل با ۱۹ کشته
سخنگوی وزارت کشور افغانستان در حالی از پایان حمله «تروریستی» به دانشگاه کابل با کشته شدن مهاجمان خبر داد که معاون اول رئیس جمهور این کشور اعلام کرد: این حادثه یک ناکامی اطلاعاتی بود

حمله «تروریستی» به دانشگاه کابل

به نقل از بی‌بی‌سی، «طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرده که حمله «تروریستی» به دانشگاه کابل با «کشته شدن ۳ مهاجم» پایان یافت.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این خصوص اعلام کرد: در این حمله ۱۹ نفر کشته شده و ۲۲ نفر زخمی شده‌اند.

گزارش ها درباره این حادثه حاکیست: مهاجمان مسلح امروز حوالی ساعت ۱۲ به وقت محل به دانشگاه کابل حمله کردند و درگیری میان این نیروها و پلیس ساعت‌ها ادامه یافت.

«طارق آرین» در این باره ادامه داد: در جریان درگیری صدها تن از کسانی که در دانشگاه گرفتار شده بودند، از سوی نیروهای پلیس نجات داده شده و مجروحین نیز توسط پلیس از محل درگیری به مکان امن انتقال یافتند.

مقامات بیمارستانی در افغانستان در این باره اعلام کردند که از مجموع ۲۲ مجروح، ۵ نفر به بیمارستان وزیر اکبر خان، ۴ مجروح به بیمارستان استقلال و ۱۳ مجروح به بیمارستان علی آباد منتقل شده‌اند.

«امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان هم در واکنش به این حمله در صفحه توییتر خود نوشت: این حمله برای ما یک ناکامی اطلاعاتی به شمار می رود؛ اما برای طالبان فضاحت وجدان».

گفتنی است، همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه کابل که با حضور مقامات بلندپایه دولت افغانستان در حال برگزاری بود، این محل صحنه وقوع انفجار و تیراندازی شد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com