جایگاه کنونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌ های باقیمانده
با اینکه نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، در برخی ایالت‌های ۵۰ گانه آمریکا اعلام شده، اما نتایج پایانی هنوز در ایالت‌های تعیین کننده میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا هنوز مشخص نشده است

نتایج پایانی هنوز در ایالت‌های تعیین کننده میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا هنوز مشخص نشده است

 تارنمای بیزینس اینسایدر روز چهارشنبه نوشت؛ شمارش آرای غیرحضوری در ایالت اصلی پنسیلوانیا ممکن است روز جمعه به پایان برسد.

«تام وولف» و «تونی ایورز» فرمانداران ایالت های پنسیلوانیا و ویسکانسین از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه به دلیل ادعای بی اساس پیروزی زود هنگام در انتخابات و تقلب دانستن ادامه شمارش آرا پس از روز برگزاری انتخابات، انتقاد کرده‌اند.

با وجود به پایان رسیدن زمان رسمی برگزاری انتخابات در شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) در همه ایالت‌ها، شمارش آراء همچنان ادامه دارد.

با اینکه نتیجه شمارش آراء در ایالت‌های پنسیلوانیا و ویسکانسین هنوز اعلام نشده، اما حتی در ایالت کالیفرنیا که پیروزی بایدن قطعی شده، «گاوین نیوسام» فرماندار ایالتی از ادامه شمارش آرا خبر داده است.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز متمایل به جمهوری خواهان که به صورت زنده آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پخش می‌کند، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا،  میشیگان و ویسکانسین خبر داده است. هر چند شمارش آراء در این ایالت‌ها به همراه نوادا و آلاسکا هنوز به پایان نرسیده است.

بر اساس تازه ترین آمار انتشار یافته در رسانه های آمریکا؛ ترامپ و بایدن به ترتیب در ایالت های میشیگان ۴۹.۱ و ۴۹.۳ درصد،  ویسکانسین ۴۸.۸ و ۴۹.۵ درصد، پنسیلوانیا ۵۴.۷ , ۴۳.۹ درصد، جورجیا ۵۰.۵ و ۴۸.۳ درصد، آلاسکا ۶۱.۴ و ۳۴.۷ درصد و نوادا ۴۸.۷ و ۴۹.۳ درصد آرای شمارش شده را به دست آورده اند.

باید توجه داشت که در برخی از این ایالت ها کمتر از نیمی از آرای دریافتی شمارش شده و احتمال جابه جایی قابل توجه جایگاه این نامزدها در ادامه کار و تا پایان روند انتخابات وجود دارد.

ترامپ اوایل روز چهارشنبه در کاخ سفید با ادعای پیروزی زودهنگام، مدعی وقوع تقلب در آن شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir