انتخابات 2020 آمریکا؛ پلیس با معترضان نیویورکی‌ درگیر شد
پلیس نیویورک با برخی از صدها معترضی که شامگاه چهارشنبه برای حمایت از شمارش همه آرا به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شد

درگیری پلیس با معترضان نیویورکی‌

با فراخوانی که از صبح چهارشنبه در نیویورک انجام شده بود، ۹ راهپیمایی و تجمع در این ایالت برگزار شد که خواسته آنها لزوم شمارش همه آرا، ضدیت با ترامپ، ضدیت با فاشیسم و تاکید بر زندگی سیاهان مهم است، بود.

در یک راهپیمایی ائتلافی که در خیابان شمال به جنوب پنجم منهتن برگزار شد، تظاهرکنندگان بیش از یک ساخت مسیرهای این خیابان را طی کردند و گفتند که باید همه آرای رقابت انتخاباتی بایدن و ترامپ شمرده شود.

این اعتراض‌ها که در فیلادلفیای پنسیلوانیا هم جریان داشت، پس از آن تقویت شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی بی سابقه خواستار توقف شمارش آرا شد. او و تیم او به دنبال بهره‌گیری از ابزار دادگاه هستند تا پس از آنکه در سرکوب آرای مردمی ناکام ماندند، از این طریق جلوی شمارش آرا را بگیرند.

کامالا هریس معاون انتخاباتی جو بایدن هم شامگاه چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: جو بایدن و من روشن کردیم، هر یک برگه رای باید شمارش شود.


تقریبا ۵۰۰ فعال از گروه‌های مختلف در پارک واشنگتن اسکوئر هم جمع شدند. حضور شدید پلیس در همان حوالی، با یک هلی کوپتر که از بالای سر پرواز می کند، قابل ملاحظه است.

پلیس پس از درگیر شدن با معترضان، برخی از آنها را دستگیر کرد. در خیابان هفتم شمال به جنوب هم پلیس معترضان و حتی خبرنگاران را مورد ضرب و شتم قرار داد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: irna.ir