انتخابات 2020 آمریکا؛ بایدن در جورجیا پیش افتاد
بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی رسانه‌های آمریکایی مشخص شده که بایدن در شمارش آرای جورجیا تا لحظه انتشار خبر  پیش افتاده است

آخرین نتایج آرا در ایالت های سرنوشت ساز : بایدن در جورجیا پیش افتاد

جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ایالت های سرنوشت ساز نشان می دهد که جو بایدن نامزد حزب دمو کرات در آرای شمارش شده در ایالت جورجیا اندکی پیش افتاده است. وی تا ساعاتی قبل از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود عقب بود.

بنابر این گزارش، بایدن از 99 درصد آرای شمارش شده در این ایالت صاحب 2449371 رای شده ، در حالیکه دونالد ترامپ 2448454 رای دارد. وی 917رای بیشتر بدست آورده است.

نتایج آخرین شمارش آرای اعلام شده در این پنج ایالت باقیمانده به شرح ذیل است:

 - پنسیلوانیا  با شمارش ۹7 درصد آرا -  ترامپ: ۴۹.۶ / بایدن: ۴۹.۳- دارای 20 رای الکترال

 - کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آرا -  ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷دارای 15رای الکترال

 - جورجیا  با شمارش ۹۹ درصد آرا -  ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴  دارای 16 رای الکترال (بایدن با حدود 917رای جلو افتاده است).

 - آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آرا - ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵ دارای 3رای الکترال

 - نوادا با شمارش ۸9 درصد آرا -  ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴دارای 6 رای الکترال

تاکنون بایدن 264 رای الکترال و ترامپ 214رای الکترال بدست آورده اند. هنوز زمان دقیق اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص نیست ولی انتظار می رود که نتایج تعدادی از این ایالت ها تا چند ساعت دیگر مشخص شود.

گفته می شود که یکی از دلایل پیش افتادن بایدن در شمارش آرای این ایالت، مشارکت بالای سیاهپوستان است. نزدیک به 5 میلیون نفر در این دوره در انتخابات شرکت کرده اند. این رقم  دو سال پیش حدود ۴ میلیون بوده است.


 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir