انتخابات 2020 آمریکا؛ تیم بایدن در حال تعیین پست‌ های کلیدی کاخ سفید
نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به پیشتازی جو بایدن از دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ، از افزایش گفت و گوهای تیم مشاور این نامزد حزب دموکرات برای تعیین پست‌های کلیدی کاخ سفید خبر داد

تیم بایدن در حال تعیین پست‌های کلیدی کاخ سفید

این روزنامه آمریکایی نوشت: با پیشتازی بایدن در چندین ایالت مهم، مشاوران و متحدان وی به سرعت در حال تعیین پست‌های مهم در کاخ سفید به ویژه مشاوران تیم مقابله با کرونا هستند.  گفته می‌شود مشاوران بایدن برنامه انتقال را روز جمعه تسریع کردند زیرا نتایج انتخابات نشان داد که وی در ایالت‌های حساس و کلیدی از ترامپ پیشی گرفته؛ امری که می‌تواند وی را پیروز انتخابات کند.
در شهر ویلمینگتون ایالت کارولینای شمالی و واشنگتن، مشاوران و متحدان بایدن گفت‌وگوهای خود را در مورد اینکه چه کسی پست‌های مهم را برعهده گیرد، افزایش داده‌اند. این در حالی است که بایدن تاکنون بر شمارش تک تک آرا تاکید کرده و حتی در سخنرانی شب گذشته خود از اعلام پیروزی خودداری نمود.
گفته می‌شود بایدن که از روز نخست بر اتحاد و یکپارچگی تاکید داشت، علاقه مند به گرفتن ژستی دو حزبی است و قصد دارد با اینکار از افزایش تفرقه و چند قطبی شدن فضا که به ویژه در پی انتخابات شدت گرفته، جلوگیری کند.  به گفته بیش از ۱۲ نفر از افراد نزدیک به بایدن که نخواستند نامشان فاش شود، این نامزد دموکرات در تلاش برای تعیین کارمندان احتمالی خود در کاخ سفید است، اما انتظار می‌رود پست‌های کابینه را تا روز عید شکرگذاری (۶ آذر ماه) اعلام نکند.
در حالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با شیب صعودی در حال افزایش است، دستیاران بایدن در حال برنامه ریزی برای تعیین پست‌های کلیدی برای تیم مقابله با کرونای کاخ سفید هستند. آن‌ها یک گروه متشکل از نزدیک به ۱۲ متخصص سیاست و بهداشت را برای بررسی روند تولید و تحویل واکسن، بهبود داده‌های بهداشتی و سایر موارد گردآوری کرده‌اند.
تیم بایدن همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که چه نوع اقدامات اقتصادی می‌توان بلافاصله انجام داد، از جمله بازگرداندن برخی دستورات اجرایی ترامپ که درواقع نوعی سنت برای روسای جمهوری است که بلافاصله پس از روی کارآمدن در پیش می‌گیرند.  
از سوی دیگر گفته می‌شود، اگرچه بایدن و دموکرات‌ها به شدت برای تحت کنترل گرفتن مجلس سنا که انتخابات آن نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، فشار آوردند، اما این حزب نتوانست اکثریت کرسی‌های این مجلس را بدست آورد. بنابراین اکنون جمهوری خواهان سنا احتمالا قدرت لازم را برای وتوی انتصاب مقامات ارشد دولت بایدن در اختیار دارند.  
اما حتی پیش از آنکه مشخص شود که دموکرات‌ها اکثریت مشخصی را در مجلس سنا به دست نخواهند آورد، مشاوران بایدن شروع به آماده شدن برای بکار گرفتن نیروهای پیشکسوت «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا کرده‌اند. در صورت پیروزی بایدن، انتظار می‌رود تیم وی تمرکز ابتدایی خود را بر روی پر کردن پست‌های ارشد کاخ سفید، از جمله رییس ستاد که قدرتمندترین سمت در میان کارکنان این نهاد است بکار گیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir