آمریکا سفیر ایران در یمن را تحریم کرد
وزارت خزانه‌‌ داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر ایران در یمن را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است

تحریم جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز سه‌شنبه اعلام کرد سفیر ایران در یمن، یک تبعه پاکستان و دانشگاه المصطفی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده «حسن ایرلو» به دلیل حمایت از فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یمن در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در حالی که آمریکا یکی از حامیان اصلی ائتلاف متجاوز به یمن است در بیانیه خزانه‌داری ادعا شده «ایران همچنان به بی‌ثبات کردن یمن ادامه می‌دهد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه گفته «دانشگاه بین‌المللی المصطفی» را به دلیل تسهیل فعالیت‌های سپاه پاسداران تحت تحریم قرار داده است.

علاوه بر این، یک تبعه پاکستان به نام «یوسف علی معراج» نیز به بهانه حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران تحریم شده است.

«حسن ایرلو» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران روز ۶ آبان‌ماه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن کرد.

ایرلو از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه و کارشناس ارشد حوزه عربی و شبه جزیره بوده است. مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ در یمن، هماهنگ کننده کمک‌های انساندوستانه ایران به یمن پس از آغاز جنگ (اعزام هواپیماهای کمک رسانی و کشتی نجات و پس از آن کمک رسانی با هماهنگی سازمان ملل و ... از دیگر فعالیت‌های ایرلو است. او همچنین پیش از تصدی این سمت، معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور یمن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ بوده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com