لاوروف: آماده همکاری برای احیای برجام هستیم
وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر آمادگی مسکو برای همکاری با اروپا بر سر احیای توافق هسته ای تاکید کرد

آمادگی مسکو برای همکاری با اروپا بر سر احیای برجام

به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که امروز در مسکو در کنفرانسی خبری با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرد، گفت: ما در زمینه توافق هسته‌ای ایران در آستانه ورود به دوران سختی هستیم و همه چیز به عملکرد واشنگتن بستگی دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما آماده همکاری با اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای هستیم.

لاوروف با اشاره به اقدامات آمریکا گفت: توافق هسته ای ایران اکنون به خاطر عملکرد و اقدامات آمریکا در موقعیتی بحرانی قرار گرفته است.

وی گفت: ما امیدواریم که ایالات متحده هرچه زودتر موضع خود و اقداماتی که می‌خواهد درقبال توافق هسته ای ایران انجام دهد را مشخص کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرده است که در صورت بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته ای، به این توافق باز می گردد.

ایران به دلیل متحمل شدن تحریم های اقتصادی آمریکا، تخطی واشنگتن از توافق و بدعهدی کشورهای اروپایی در زمینه عمل به وعده هایشان در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی با ایران و کاهش تاثیر تحریم ها، تعهدات داوطلبانه اش در توافق را کاهش داد.

البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمام اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir