نامه قانونگذاران آمریکایی علیه برجام به جو بایدن
بیش از ۵۰ قانونگذار در مجلس نمایندگان آمریکا درنامه‌ای به رئیس‌جمهور جدید این کشور از او خواسته‌اند سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه دهد

نامه بیش از ۵۰ قانونگذار آمریکایی به جو بایدن

این نامه به ابتکار «مایک گارسیا» و «گرگ مورفی»، دو قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تنظیم شده و ۵۰ نماینده دیگر از آن حمایت کرده‌اند.

گارسیا در بیانیه‌ای به بیان ادعاهای اثبات‌نشده پرداخت و گفت: «توافق هسته‌ای ایران از نخستین روز، توافقی شکست‌خورده بوده. این توافق جلوی ایران هسته‌ای را نگرفت و از زرادخانه هسته‌ای ایران حمایت کرد و حمایت این کشور از تروریست‌ها را تسهیل کرد.»

در نامه‌ای که روی وب‌سایت رسمی مایک گارسیا قرار گرفته آمده است: «یکی از عظیم‌ترین میراث‌های رئیس‌جمهور دونالد جی ترامپ این است که هیچ دولتی بیشتر از دولت او برنامه‌های حامی اسرائیل نداشته است.»

قانونگذاران آمریکایی در این نامه از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حمایت کرده‌اند.

نگارندگان نامه مدعی شده‌اند سیاست موسوم به «فشار حداکثری» که دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت موفقیت آمیز بوده است. آنها در بخشی از نامه نوشته‌اند: «اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است.»

قانونگذاران آمریکایی با بیان این ادعا که دولت بایدن قصد دارد بدون انجام مذاکرات جدید بر سر برجام وارد این توافق شود، از این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشته‌اند: «بنابراین، اینکه شما بدون هیچ نوع مذاکره برای اصلاح نقائص آن توافق شکست‌خورده قصد ورود دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک یا "برجام" یا "توافق هسته‌ای ایران" دارید موجب نگرانی جدی است.»

آنها در ادامه نوشته‌اند: «رفع تحریم‌ها و ورود مجدد به توافق ایران در مقطع کنونی حتی از توافق اصلی بدتر خواهد بود، چرا که بخش‌هایی از این توافق نظیر ممنوعیت فروش سلاح‌های روسیه و چین به ایران همین حالا منقضی شده‌اند و بخش‌های دیگر ظرف چند سال آینده منقضی می‌شوند.»

قانونگذاران آمریکایی در بخشی از این نامه مدعی شده‌اند دولت جو بایدن رفع برخی تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های نفتی اعمال‌شده از سوی دولت ترامپ قبل از آغاز هر گونه مذاکره با ایران را بررسی می‌کند.

در این بخش از نامه آمده است: «ما همچنین از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت شما، رفع تحریم‌ها، به ویژه حذف تحریم‌های نفتی ترامپ قبل از آغاز مذاکره با ایران را بررسی می‌کند، نگران هستیم. جایگزین کردن کارزار فشار حداکثری با کارزار امتیاز حداکثری تنها ایران را جسور خواهد کرد.»

حامیان این نامه در ادامه مدعی شده‌اند سیاست جو بایدن در این زمینه رژیم صهیونیستی را تهدید خواهد کرد: «مماشات در برابر حکومت ایران، امنیت آمریکا و ایمنی نزدیکترین متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کند.»



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com