قالیباف در بدو ورود به مسکو چه گفت؟
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین سفر خارجی خود حامل پیام مقام معظم رهبری برای دولت روسیه هستم که متن آن در چارچوب ارتباطات راهبردی با روسیه است

پیام قالیباف برای روسیه چه بود؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه مسکو با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف سفر خود به روسیه گفت: این سفر، اولین سفر رسمی من بعد از حضور در مجلس است که به دعوت رسمی والودین رئیس دومای روسیه انجام شده است.

وی ادامه داد: داشتن ارتباط راهبردی با روسیه همیشه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و بر این اساس در اولین سفر خارجی خود حامل پیام ایشان که در چارچوب ارتباط راهبردی با کشور روسیه است، هستم.

قالیباف تاکید کرد: ارتباط ایران با روسیه امروز در حوزه‌های سیاسی, دفاعی, امنیتی، اقتصادی، فناوری، علمی، دانشگاهی، واکسن‌کرونا، زیرساختی و انرژی در شرایط خوبی قرار دارد و همکاری‌های خوبی هم در این زمینه ها انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون عالی مشترک میان مجلس دو کشور ایران و روسیه وجود دارد و روسای دو مجلس ریاست این کمیسیون را برعهده دارند و در کنار آن کمیسیون مشترک اقتصادی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به دیدارهای خود در این سفر اظهار کرد: طی این سفر دیدارهایی را با رئیس مجلس دوما، رئیس سنای روسیه و مقامات عالی‌رتبه این کشور خواهم داشت و درباره مسائل منطقه‌ای و دو جانبه گفت‌وگو خواهیم کرد.

قالیباف افزود: با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی و وجود مشترکات فراوان میان ایران و روسیه، گفت‌وگو درباره روابط دو جانبه با ساختار و رویکردی جدید برای حفظ منافع دو کشور و امنیت و صلح جهانی انجام خواهد شد و امیدواریم این سفر دو روزه بتواند اثرگذار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار دیدارهای پارلمانی و مقامات عالیه دولتی روسیه، نشستی هم با تجار روسی و ایرانی و اندیشمندان حوزه آکادمیک و دانشگاهی خواهم داشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: خانه ملت