طالبان تدابیر امنیتی در کابل را تشدید می‌ کند
در پی انفجارهای اخیر در فرودگاه کابل، یکی از مقام‌های ناتو گفته است که طالبان قصد دارد با استقرار تعداد نیروهای بیشتر در ورودی‌های فرودگاه کابل، تدابیر امنیتی را در این مکان تشدید بخشد

تشدید تدابیر امنیتی در کابل

در پی انفجارهای روز گذشته در «کابل» پایتخت افغانستان، یکی از دیپلمات‌های ناتو اعلام کرد که گروه طالبان تدابیر امنیتی را تشدید می‌کند و نیروهای بیشتری را برای مدیریت جمعیت در ورودی‌های فرودگاه کابل مستقر خواهد کرد.

رسانه‌های بین‌المللی شب گذشته از وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل خبر دادند و گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که یک منبع پزشکی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته در نتیجه انفجارهای به وقوع پیوسته در مجاورت فرودگاه کابل دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

با این حال، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع در وزارت بهداشت افغانستان گزارش کرد که انفجارهای شب گذشته کابل به کشته شدن دست‌کم ۶۰ نفر و زخمی شدن یکهزار و ۳۳۸ نفر دیگر منجر شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته است و طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش عامل انفجارها بوده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com