دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور چه گفت؟
آنتونیو گوترش ابتکار ایران در ایجاد قالبی برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای را سازنده و مورد حمایت سازمان ملل دانست و با تأیید مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر گفت: حقوق بشر نباید به‌عنوان ابزار و دستاویز جنگ علیه کشورها بکارگیری شود

صحبت های آنتونیو گوترش با رئیسی

آنتونیو گوترش با تأیید مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر گفت: حقوق بشر نباید به‌عنوان ابزار و دستاویز جنگ علیه کشورها بکارگیری شود.

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با ابراهیم رییسی با قدردانی از اقدامات مستمر جمهوری اسلامی ایران در پناه دادن به مهاجران افغانستانی، نقش ایران در آتش‌بس یمن استمرار آن را ستودنی خواند و گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، اقدامی غیرسازنده و بسیار ناراحت کننده بود.

آنتونیو گوترش ابتکار ایران در ایجاد قالبی برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای را سازنده و مورد حمایت سازمان ملل دانست و با تأیید مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع حقوق بشر گفت: حقوق بشر نباید به‌عنوان ابزار و دستاویز جنگ علیه کشورها بکارگیری شود.

دبیرکل سازمان ملل با ابراز ناخرسندی از تعلیق نشدن تحریم‌ها علیه ایران با وجود کرونا، گفت: ایران دارای تمدنی قدیمی و بخش ضروری و غیرقابل انکار از جهان امروز است و ملاحظات جمهوری اسلامی مبنی بر حل مسائل یمن، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان به دست مردم آنها متین و منطقی است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: جماران