واکنش آمریکا به عملیات موشکی ایران
آمریکا به عملیات موشکی پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقرها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق واکنش نشان داد

آمریکا به عملیات موشکی ایران واکنش نشان داد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: ادامه حملات موشکی و پهپادی ایران علیه اقلیم کردستان عراق را به شدت محکوم می کنیم.

وزارت خارجه آمریکا مدعی نقض حاکمیت عراق شد و از تهران خواسته است حملات علیه گروههای تروریستی تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق را متوقف کند.

آمریکا همچنین ادعا کرده است در کنار شرکای خود در بغداد و اربیل قرار دارد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه امنیت مرزی و داخلی کشور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، از مسئولان دولت مرکزی و اقلیم شمال عراق خواست تا در راستای حفظ حسن همجواری و برقراری امنیت مرزهای مشترک دو کشور نسبت به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران با اعلام خبر آغاز عملیات موشکی پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقرها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق، آمده است: در پی تداوم بی‌عملی‌ها و برخی غفلت‌های آشکار و بعضاً تعمدی مقامات اقلیم شمال عراق در برخورد با فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب و ضدایرانی تجزیه‌طلب که سال‌ها است برای توطئه و تعرض علیه ملت ایران در سرزمین اقلیم لانه کرده‌اند.

این اطلاعیه عنوان کرد: به‌رغم عملیات ماه گذشته، مجدداً تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند. لذا با توجه به شرایط و اشراف اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی از صبح روز (دوشنبه) مقرها، مراکز و همچنین معابر حمل و انتقال سلاح و مهمات تروریست‌ها به ایران مورد اصابت عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان اسلام قرار گرفت.

روابط عمومی کل سپاه در این اطلاعیه یادآور شد: یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه این عملیات را پس از هشدارهای مجدد در جلسات دیپلماسی و امنیتی مشترک اخیر مبنی بر تعطیلی اردوگاه‌ها، خلع سلاح و اخراج گروهک‌ها از منطقه و تاکید بر عدم بر هم خوردن امنیت و آرامش مردم شمال عراق و متاسفانه عدم مشاهده اقدام عملی و عینی موثر از طرف مقابل، آغاز کرده‌اند.

این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «در عین حال اشرار و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی همچنان به شرارت‌های مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داده‌اند» تصریح کرد: از آنجا که امنیت مرزی و داخلی کشور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، ادامه این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد.

روابط عمومی کل سپاه در ادامه این اطلاعیه با اشاره به توصیه‌های صورت گرفته به مسئولین و دولت مرکزی و اقلیم عراق و همچنین ساکنین منطقه برای فاصله گرفتن از محل استقرار مراکز و فعالیت تروریست‌ها، تاکید کرد: خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست‌ها از تعطیلی مقرها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دور سازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران بوده و انتظار است مقامات اقلیم شمال عراق با اقدامات عملی خود، ثبات و امنیت پایدار منطقه را مورد صیانت و پشتیبانی قرار دهند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir