آمریکا ۷ فرد ایرانی را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته ۶ فرد مرتبط با «صنایع هوایی قدس» ک جزو شرکت‌های کلیدی سازنده پهپادهای ایرانی است را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است

تحریم های جدید آمرکیا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی هفت شخصیت حقیقی دیگر را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است.

ارتباط با صنایع هوایی قدس و سازمان صنایع هوا-فضا بهانه تحریمی این افراد بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته ۶ فرد مرتبط با «صنایع هوایی قدس» ک جزو شرکت‌های کلیدی سازنده پهپادهای ایرانی است را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا مدعی شده جمهوری اسلامی ایران پهپادهای ساخت این شرکت را برای استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین به مسکو عرضه کرده است.

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا، این وزارتخانه علاوه بر این، تحریم‌های پیشین خود علیه «صنایع هوایی قدس» را گسترده‌تر کرده تا یکی از شرکت‌های تابعه آن به نام «شرکت صنایع طراحی و ساخت هواپیماهای سبک» نیز مشمول نهادها و افراد مندرج در فهرست SDN شود.

نهاد آمریکایی مضاف بر این، گفته مدیر «سازمان صنایع هوا-فضای ایران» که سازمانی کلیدی با وظیفه نظارت بر برنامه‌های موشک‌های بالیستیک ایران است نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

در همین ارتباط، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته آمریکا «فوراْ علیه افراد و سازمان‌های حامی برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران اقدام خواهد کرد.»

او همچنین گفته واشنگتن از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای جلوگیری از دسترسی روسیه به سلاح‌‌های لازم در جنگ اوکراین استفاده خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها ادعاهای اوکراین و کشورهای غربی درباره ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com