واکنش وزیر خارجه آمریکا به توافق با ایران
بلینکن: توافق با ایران باید منافع امنیتی ما را تامین کند. درباره ایران دیپلماسی بهترین راه است اما گزینه‌های دیگر هم وجود دارد

وزیر خارجه آمریکا به توافق با ایران واکنش نشان داد

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه ضد حملات اوکراین علیه روسیه شدید است، عنوان کرد که ضد حملات اوکراین برای چندین ماه ادامه خواهد داشت.  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضد حملات اوکراین علیه روسیه را «سخت و شدید» توصیف کرد و گفت که این ضد حملات برای «چند ماه ادامه خواهد داشت».

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «اوکراین ۵۰ درصد از اراضی خود را که روسیه تصرف کرده بود، اکنون بازپس گرفته است». وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که اوکراین جنگنده‌های F-۱۶ را دریافت خواهد کرد، اما این روند چندین ماه طول خواهد کشید.

آنتونی بلینکن تأکید کرد که حتی اگر فردا تصمیم در مورد ارسال جنگنده های F-۱۶ به اوکراین گرفته شود، چندین ماه طول می کشد تا شروع به اجرا شود.

بلینکن در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد: «ما تلاش زیادی کردیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به توافق هسته‌ای بازگردیم، اما ایران تصمیم خود را نگرفته است. هر توافقی که با ایران امضا کنیم باید به اهداف امنیتی ما دست یابد و منافع ما را تامین کند».

وزیر امور خارجه آمریکا دیپلماسی را بهترین راه حل برای حل بحران با ایران برشمرد و همزمان با اتخاذ رویکردی تهدیدآمیز- به زعم خود- عنوان کرد که «این بدان معنا نیست که گزینه های دیگری وجود ندارد».

وی بدون اشاره به سنگ‌اندازی‌ها و پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران گفت: «اسرائیل بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد و تصمیمات خود را در تعامل با برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ خواهد کرد».


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir