واکنش عراق به بیانیه خبرساز وزارت خارجه آمریکا
فواد حسین وزیر خارجه عراق در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا که خواستار خروج خانواده‌ دیپلمات‌های خود از عراق شده بود، تاکید کرد که حفظ امنیت همه خارجیان در عراق یکی از وظایف دولت این کشور است

عراق به بیانیه خبرساز وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه عراق در گفت وگوی تلفنی با «پینی وونگ» وزیر خارجه استرالیا درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و نیز پیشبرد آنها به سوی برآورده شدن انتظارات دو ملت تبادل نظر کرد.

دو طرف در این گفت وگو درباره تحولات منطقه و اتفاقات خطرناک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رایزنی و بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل سریع اتفاقات جاری و اینکه ادامه افزایش حوادث پیامدهای جدی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی دارد، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، آنها توافق کردند که تماس‌ها و تلاش‌های مشترک برای آتش بس و مهار درگیری برای رسیدن به راه حل‌های جامع و عادلانه ادامه یابد.

وزیر خارجه استرالیا در ادامه این رایزنی تلفنی با ابراز نگرانی از وضعیت خاورمیانه به لزوم حفظ امنیت سفارت‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک فعال در عراق اشاره کرد.

فواد حسین در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دولت بغداد حفظ امنیت تمامی خارجی‌های حاضر در عراق و حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک است، تصریح کرد: بر اساس قوانین عراق و قوانین بین المللی موظف به این حمایت هستیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت منطقه نیز گفت که ما نیز همانند شما نگران وضعیت منطقه هستیم و لازم است تا برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ با همه طرف‌ها همکاری شود.

اظهارات وزیر خارجه عراق درباره حمایت از دیپلمات‌ها و خارجی‌ها در این کشور در این گفت وگو پس از آن بیان شد که وزارت خارجه آمریکا یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست به عراق سفر نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه از خانواده‌های دیپلمات‌ها و کارمندان غیرضروری خود خواست که به دلیل افزایش تهدیدات علیه منافع دولت ایالات متحده، خاک عراق را ترک کنند.

این وزارتخانه اضافه کرد: به دلیل نگرانی‌های امنیتی، به کارمندان دولت آمریکا در بغداد دستور داده شده است که از فرودگاه بین المللی بغداد استفاده نکنند.

حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه پس از اعلام حمایت واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه ساکنان غزه افزایش یافته است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir