رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک، سوپر استار خوش اندام هالیوودی
ستاره خوش اندام هالیوود دواین جانسون Dwayne Johnson معروف به راک، یکی از خوش اندام هایی است که بیشتر جوان ها آرزو دارند اندامی شبیه به او داشته باشند. در این مقاله رژیم غذایی این ستاره خوش اندام را بررسی می کنیم.

رژیم غذایی دواین جانسون Dwayne Johnson معروف به راک

دواین جانسون Dwayne Johnson ملقب به دِ راک یا راک ( زاده ۲ مه ۱۹۷۲ در هایورد کالیفرنیا ) کشتی‌کج کار ( قهرمان ۸ دوره جهان )، دوبلور و بازیگر آمریکایی است. شاید فکر کنید که او با فعالیت بدنی بالایی که دارد، هر چیزی که دلش بخواهد را می خورد، اما این طور نیست. او برای رژیم غذایی خود نیز محدودیت هایی دارد. اگر دوست دارید که با برنامه غذایی او آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

ماهی در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

دواین جانسون از اهمیت پروتئین در برنامه غذایی اش آگاه است. اگر به برنامه غذایی روزانه او نگاهی بیاندازید خواهید دید که پروتئین در رژیم او به مواد دیگر اولویت دارد. مصرف پروتئین او در زمان هایی که روی عضلاتش کار می کند، به مراتب بیشتر است. به عنوان مثال او گاهی یک کیلو و نیم پروتئین حیوانی در یک روز مصرف می کند که مهمترین منبع آن ماهی است. اگر یک عدد ماهی را 110 گرم حساب کنیم، او در طول یک روز باید بیش از 10 عدد ماهی بخورد تا بتواند پروتئین مورد نیاز بدن اش را تامین کند.

برنج در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

برنج در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

اگرچه راک عاشق پروتئین است اما از اهمیت کربوهیدرات ها غافل نمی شود. او برای رسیدن به تناسب اندام برای فیلم «Hercules» یک رژیم 22 روزه را آغاز کرد که شامل مقدار زیادی پروتئین و 5.5 فنجان برنج سفید در یک روز بود. شاید فکر کنید که ورزشکاران حرفه ای چون راک به برنج سفید لب نمی زنند، اما ماجرای این ستاره هالیوودی فرق دارد. در واقع این مقدار کربوهیدرات برای بدن او لازم است.

12 عدد سفیده تخم مرغ در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

12 عدد سفیده تخم مرغ در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

حتما می دانید که سفیده تخم مرغ یکی از غذاهای مورد علاقه ورزشکاران است. راک نیز این ماده را در برنامه غذایی اش گنجانده است. در مواقعی که او روی ساخت ماهیچه هایش تمرکز دارد، روزش را با 2 عدد سفیده تخم مرغ آغاز می کند که طبیعی است اما مصرف سفیده تخم مرغ او به همین جا ختم نمی شود بلکه او قبل از خواب هم این ماده غذایی را مصرف می کند.
جالب است بدانید که او قبل از خواب 10 عدد سفیده تخم مر غ می خورد. شاید برای شما عجیب باشد اما روی اندام این ستاره، کارساز بوده است.

شیرینی جات در رژیم غذایی دواین جانون معروف به راک

اینطور به نظر می رسد که هیچ نوع شیرینی در رژیم غذایی راک جایی ندارد. البته او خودش اعتراف کرده که گاهی در مصرف سیب زمینی شیرین زیاد روی می کند که در مقابل سیب زمینی و کرم بروکلی پخته کالری زیادی دارد اما او به این مقدار راضی نیست. او مصرف شیرینی جات خود را به روزهایی که می تواند کمی از رژیم سرسختانه اش جدا شود، موکول می کند. در آن زمان او به سراغ دسر و تنقلات مورد علاقه اش می رود.

سوشی در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

راک پس از روزهای سخت رژیم غذایی، به بدن خود استراحت می دهد. به عنوان مثال او یک ماه رژیم سفت و سختی را دنبال می کند و برای یک یا دو روز به سراغ غذاهای مورد علاقه خود می رود. یکی از غذاهایی که او در تعطیلات مصرف می کند، سوشی است.  او عاشق فیلادلفیا رول است. فیلادلفیا رول نوعی از سوشی ست که در آن سالمون دودی به همراه پنیر خامه ای سرو می شود. او عاشق برنج سفیدی است که با سالمون و پنیر خامه ای رول شده باشد. اگر چه او در روزهای عادی این غذا را مصرف نمی کند اما در تعطیلاتی که آزاد به مصرف هر نوع ماده غذایی است، فیلادلفیا رول اولین انتخاب او می باشد.

پنکیک موز شکلات در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

پنکیک جزو جذایی ناپذیر لیست غذاهای مورد علاقه راک است. اما او این صبحانه خوشمزه را تنها در روزهای آف خود مصرف می کند. او عاشق این است که پنکیک را با کره بادام زمینی و شربت افرا بخورد. رکورد او حتی به 5 عدد پنکیک در یک روز هم رسیده است. اگر به صفحه اینستاگرام او نگاهی بیاندازید، از روی عکس هایش به علاقه او به این ماده غذایی پی خواهید برد.

 5 تا 7 وعده غذایی در رژیم غذایی راک

داشتن اندامی مانند راک کار ساده ای نیست. او برای رسیدن به این تناسب اندام، سختی های زیادی کشیده است. به عنوان مثال برخلاف ما که 3 وعده غذایی اصلی در طول روز داریم، وعده های غذایی او به 5 تا 7 وعده در روز می رسد. شاید فکر کنید که وعده های غذایی او کم حجم هستند اما اینطور نیست. او در هر وعده مجبور است که 170 تا 280 گرم پروتئین به اضافه یک فنجان سبزیجات، یک سیب زمینی پخته و یک فنجان حبوبات مصرف کند. او اولین وعده غذایی اش را در ساعت 5 صبح آغاز می کند. برای او که در طول روز ورزش های کاردیو و برنامه های سخت بدنسازی به همراه فیلمبرداری و غیره.. را دنبال می کند، مصرف چند وعده غذایی که انرژی او را همچنان بالا نگه دارد، لازم است.

سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

برای راک که مجبور است در طول روز پروتئین، حبوبات و سبزیجات زیادی مصرف کند، خوردن کمی از غذاهای شیرین می تواند برایش خوشایند باشد. او برای این منظور سیب زمینی شیرین را انتخاب کرده است. او معمولا آنها را می پزد اما زمانی که میهمان داشته باشد، سیب زمینی شیرین سرخ شده را جایگزین اش می کند. او از دارچین و دیگر چاشنی های مورد علاقه اش برای طعم دار کردن آن استفاده می کند.
اگر چه سیب زمینی شیرین سرخ شده می تواند به رژیم سر سخت او لطمه بزند اما از دیگر فواید این ماده مانند فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی، نمی توان گذشت.

مکمل های غذایی در رژیم غذایی دواین جانسون معروف به راک

اکثر ما مواد مورد نیاز بدن مان را از مواد غذایی مصرفی تهیه می کنیم. اما ورزشکاران، به مواد بیشتری نیاز دارند که در اینجا مکمل ها به یاری شان می شتابند. در واقع آنها جدا از غذاهای سالم و مولتی ویتامین ها، به مکمل های دیگری نیز محتاجند. راک روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن ماهی مصرف می کند تا اسید چرب امگا 3 مورد نیاز بدن شان را تامین کند. در صبح، پس از انجام ورزش کاردیو، او 4 تا 6 قاشق از میکس آمینو اسید و کافئین می خورد. بعد از آن اولین وعده غذایی اصلی اش یعنی صبحانه را آغاز می کند و بار دیگر به سراغ تمرینات ورزشی می رود. او 60 گرم پلاتینیوم هیدرو وی اپتیموم نوتریشن و 15 گرم گلوتامین نیز در رژیم غذایی اش دارد. در نهایت، روز او با 10 عدد سفیده تخم مرغ و 30 گرم پروتئین کازئین به پایان می رسد. با این اوصاف، او هیچگاه دچار کمبود پروتئین نخواهد شد!


اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 رژیم لاغری معروف ستارگان هالیوودی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سه رژیم غذایی احمقانه از افراد مشهور

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم سوپراستارها را داشته باشید !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن با رژیم لاغری مخصوص ستاره های خوش اندام هالیوودی!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل