رندی جکسون
ر سال 2002، وزن او به بیش از 300 پوند رسیده بود. او ورزش نمی‌کرد و خوردن غذاهای پرچرب و دسرهای شیرین جزیی از تربیت لوئیزیانایی‌اش بود. اما....
                                                         
 مـن، پـای سـیـب و دیـابــت
در زمان پخش فصل هشتم مسابقه پربیننده امریکن آیدل (ستاره آمریکایی) در یکی از کانال‌های پربیننده تلویزیون ایالات‌ متحده‌ آمریکا، شایعه‌های فراوانی درباره «کارا گواردی» که جایگزین «رندی جکسون» در هیات داوران شده، عنوان شد اما «رندی» به این شایعات اهمیتی نداد و تلاش کرد تا بیماری دیابت نوع 2 را کنترل کند...
«رندی جکسون» که 6 سال پیش به دیابت نوع 2 مبتلا شده بود، با همکاری انجمن قلب آمریکا پویشی را رهبری کرد تا به بیماران دیابتی نشان دهد می‌توانند بیماری‌شان را کنترل و مهار کنند.

میان رندی جکسونی که در دور نخست مسابقه امریکن آیدل (ستاره آمریکایی) حضور داشت و رندی جکسون سال 2002 تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. در سال 2002، وزن او به بیش از 300 پوند رسیده بود. او ورزش نمی‌کرد و خوردن غذاهای پرچرب و دسرهای شیرین جزیی از تربیت لوئیزیانایی‌اش بود. اما چندی بعد، جکسون که در تهیه و انتشار بیش از هزار آلبوم پرفروش نقش اساسی داشت ناگهان حدود 47 کیلوگرم وزن کم کرد. جکسون می‌گوید: «کنترل و مدیریت بیماری دیابت خیلی سخت بود. یک سال و نیم طول کشید تا این بیماری را به‌صورت علمی درک کنم. در این مدت مقدار زیادی وزن کم کردم و دیگر نتوانستم در میهمانی‌ها پای‌سیب بخورم.»
جکسون که برای کنترل دیابت، تن به جراحی بای‌پس معده داد، موفقیتش در کنترل دیابت را در 3 چیز می‌داند؛ کنترل روزانه قندخون، مصرف موادغذایی سالم و ورزش. او می‌گوید: «کار و حرف‌های مردم را فراموش کردم و فقط کاری را انجام دادم که برای کنترل بیماری و تندرستی‌ام مفید بود.»

رژیم غذایی و ورزش روزانه
برای جکسون، قرار دادن دستگاه تردمیل در اتاق خواب و دویدن روی آن پس از ساعت‌ها حضور در اتاق ضبط موسیقی ضروری بود. او هنگام تماشای تلویزیون، تلفن حرف زدن، روزنامه خواندن و... روی تردمیل می‌دوید. علاوه بر این، 3 روز در هفته تنیس‌ بازی می‌کرد. رندی معتقد است افراد مبتلا به دیابت باید ورزشی که به آن علاقه‌مندند، انتخاب کنند و هر روز به باشگاه بروند. داور مسابقه امریکن آیدل (ستاره آمریکایی) و تهیه‌کننده مشهور موسیقی آمریکا مجبور شد در رژیم‌غذایی‌اش تجدیدنظر و غذاهای پرچرب و شیرین را از رژیم غذایی‌اش حذف کند. او هنگامی که به استودیوی ضبط موسیقی یا برنامه امریکن آیدل (ستاره آمریکایی) می‌رود، در کیفش ظرفی پر از سیب و میوه‌های مختلف می‌گذارد تا به‌عنوان میان‌وعده بخورد. او می‌گوید: «با ایجاد تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی توانستم حس سبکی، آرامش و تندرستی را تجربه کنم.»

ابتلا به دیابت، ضربه روانی شدیدی بود
6 سال پیش علایم بروز بیماری دیابت در جکسون بروز کرد. او همیشه تشنه بود و آب یخ می‌نوشید، خسته بود و دوست داشت بخوابد. رندی که علاقه‌ای به مراجعه به پزشک نداشت، مجبور شد تن به این کار بدهد. پزشک معالجش پس از بررسی‌های مختلف اعلام کرد میزان قندخونش به 500 رسیده و به دیابت نوع 2 مبتلا شده است. رندی گفت: «پدرم هرگز متوجه بیماری دیابتش نشد. من هم به علت تغذیه نامناسب و سابقه خانوادگی به این بیماری مبتلا شدم.» اکنون رندی جکسون تلاش می‌کند برای شناخت علایم و نشانه‌های دیابت به دیگران کمک کند تا آنها بتوانند این بیماری مزمن را با رژیم غذایی مناسب و ورزش کنترل کنند. تهیه‌کننده مشهور موسیقی آمریکا معتقد است: «بسیاری از مردم جهان بدون آنکه خود بدانند به دیابت نوع2 مبتلا هستند. بیشتر افراد مبتلا به علت حمله قلبی و نارسایی قلبی-عروقی جان خود را از دست می‌دهند. من می‌خواهم ثابت کنم که می‌توان این بیماری را کنترل کرد.» جکسون افزود: «اولین و مهم‌ترین مساله‌ای که مبتلایان به دیابت باید در مورد آن بدانند این است که این بیماری تا آخرین لحظه عمر همراه آنهاست اما می‌توان با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق توصیه‌های پزشکان آن را کنترل کرد.» رندی جکسون، داور برجسته مسابقه امریکن آیدل در سایت شخصی‌اش روش‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت را شرح می‌دهد. او باور دارد انتقال توصیه‌ها و تجربه‌هایش درباره کنترل دیابت به دیگران،‌ او را پر از شعف و شادی می‌کند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: salamatiran.ir


مطالب پیشنهادی:
جانی دپ: یک طلاق، مرا در جوانی درگیر اعتیاد کرد!
16 بازیگر و خواننده‌ای که در اثر مصرف دارو مردند!!
پایان تلخ خواننده‌های جوان + عکس
5 خواننده ای که خیلی زود از دنیا رفتند! (+عکس)
10 چهره مشهوری که دست به خودکشی زدند اما موفق نشدند!!