جیم کری
او را جری لوئیس مقایسه می‌‌کنند؛ کمدینی که 2 بار جایزه گلدن‌گلوب را برده، او با بازی در «درخشش ابدی یک ذهن پاک» نشان داد در فضای‌های غیرکمدی هم می‌درخشد.....
                                                         
در میان افراد موفق دنیا هستند افرادی که در دوره ای از زندگی‌شان دچار افسردگی شده‌اند. عده ای با این بیماری جنگیده‌اند ولی عده‌ای با آن به مرگ رسیده‌اند. تنوع شغلی و حرفه‌ای این افراد جالب است.

پرنسس دایانا
افسردگی، خودکشی‌های نمایش و زیاده‌خوری عصبی همه این‌ها را به دایانا نسبت می‌دهند، اینکه این‌ها مشکلات قبل از ازدواج بوده و یا بعد از آن هنوز معلوم نیست. ولی قدر مسلم آن است که او با شاهزاده چارلز مشکل داشته و در سال 1996 از او جدا شده و در 36 سالگی در یک سانحه رانندگی مرد.

چارلز دیکنز، نویسنده
به گفته جیمز جویس، بعد از شکسپیر، نویسنده‌ای تأثیرگذارتر از دیکنز در زبان انگلیسی نبوده است. قصه‌گویی شیرین و شخصیت‌پردازی بی‌نظیر؛ نمونه‌اش هم دیوید کاپرفیلد و الیور توئیست. او در طول زندگی، شهرت و محبوبیتی جهانی یافت اما از افسردگی هم بی‌نصیب نماند.

جیم‌ کری، هنرپیشه و کمدین
او را با جری لوئیس مقایسه می‌‌کنند؛ کمدینی که 2 بار جایزه گلدن‌ گلوب را برده، او با بازی در «درخشش ابدی یک ذهن پاک» نشان داد در فضای‌های غیرکمدی هم می‌درخشد. او درن وامبر 2004 برای اولین بار در برنامه تلویزیونی «60 دقیقه» راز افسردگی‌اش را فاش کرد.

هیث لجر
بازیگر استرالیایی نقش ژوکر در «شوالیه تاریکی» که جایزه اسکار به دلیل بازی در این نقش، بعد از مرگش به او رسید! او قبل از دریافت این جایزه در یکی از اپیزودهای افسردگی‌اش خودکشی کرد و مرد. بعدها علت مرگش مسمومیت دارویی اعلام شد.

جی‌کی رولینگ
خالق هری‌پاتر، او سال 1992 در پرتغال ازدواج کرد و صاحب دختری شد و با دخترش به اسکاتلند رفت. او درباره افسردگی‌اش می‌گوید: «آن جدایی و این مهاجرت، زمینه‌ساز افسرگی شد که مرا تا مرز خودکشی برد.» اما او دوباره به زندگی برگشت و با استقبال جهانی از نوشته‌اش روبه‌رو شد.

اوون ویلسون، کمدین
در اوت 2007 به دنبال اوج‌گیری افسردگی‌اش خودکشی کرد اما به بیمارستان رسید و زنده ماند. بعد از بهبود از رسانه‌ها خواست تا مدتی او را به حال خود رها کنند. بعد از چند ماه به بهانه اکران فیلمی تازه، در انظار عمومی ظاهر و به شدت تشویق شد.

آگاتا کریستی
«ملکه جنایت» و خالق 66 رمان جنایی. خالق هرکول‌پوآرو و خانم مارپل در دسامبر 1926 میلادی 10 روز ناپدید شد. اتومبیلش در گودال و خودش در هتلی پیدا شدند. «مرگ مادرم و خیانت همسرم مرا افسرده و فراموشکار کرد»؛ او فقط همین یک جمله را گفت و این یک جمله شد سوژه فیلم «آگاتا» بعد از مرگش.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: زندگی ایده آل

مطالب پیشنهادی:
جانی دپ: یک طلاق، مرا در جوانی درگیر اعتیاد کرد!
16 بازیگر و خواننده‌ای که در اثر مصرف دارو مردند!!
پایان تلخ خواننده‌های جوان + عکس
درمان افسردگی به روش مرد 25 میلیون دلاری هالیوود!!
10 چهره مشهوری که دست به خودکشی زدند اما موفق نشدند!!