بالاخره دلیل اصلی مرگ اسکندر مقدونی کشف شد + عکس
مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد مرگ اسکندر مقدونی به خاطر اختلال نورولوژیکی GBS (سندرم گیلن باره) بوده که می‌تواند بیمار را فلج کند

جسد اسکندر تا 6 روز تجزیه نشد و مردم فکر کردند او خدا است!!

مورخان تاکنون دلیل مرگ اسکندر را در هاله‌ای از ابهام می‌دانستند و نظریه‌های قبلی از عفونت،مصرف بیش‌ ازحد الکل و قتل نام‌برده بودند. اما مطالعه جدید از اختلالی به نام Guillain-Barré Syndrome نام می‌برد که در مورد اسکندر رخ‌داده و گفته می‌شود بدن او به مدت 6 روز زنده بوده و تجزیه نشده است که مردم آن زمان خیال کردند او خداست!

سندرم گیلن باره(گی-ین باره) نوعی نوروپاتی محیطی است که باعث نارسایی عصبی-عضلانی حاد می‌شود.

دکتر «کاترین هال» استاد دانشکده پزشکی داندین در نیوریلند در مقاله منتشرشده خود در The Ancient History Bulletin می‌نویسد:

تئوری‌های قبلی درباره مرگ اسکندر در 323 قبل از میلاد رضایت‌بخش نبوده و کل واقعه را توضیح نداده‌اند و من می‌خواستم تاریخ‌نگاری در این مورد را بازنویسی کنم تا ثابت کنم مرگ واقعی 6 روز بعد رخ‌داده است. گفته می‌شود مرد 32 ساله تب می‌کند و همراه با درد شکم، دچار فلج جلورونده، متقارن و صعودی شده و البته تا زمان مرگ مشاعر سالمی هم داشته است.

اسکندر مقدونی,دلیل مرگ اسکندر مقدونی,بیماری اسکندر مقدونی,اسکندر مقدونی چطور مرد,چرا جسد اسکندر مقدونی سالم ماند
اسکندر مقدونی

تنها 5 گزارش مشکل‌دار از مرگ او در سال 323 قبل از میلاد تاکنون باقی‌مانده که هیچ‌کدام دست‌اول نبوده و به نقل از شاهد عینی نیست. دریکی آمده که او در کما مرد بدون اینکه برای خود جانشینی تعیین کند.

اما واقعیت این است که جسد اسکندر تا 6 روز تجزیه نشد و مردم فکر کردند او خدا است!

به گفته دکتر هال، او جواب مرگش را پیداکرده و اینکه چرا 6 روز بعد هم بدنش زنده بوده است، چراکه به سندرم GBS مبتلا شده بود، همان‌طوری که مورخان نوشته‌اند او به تب دچار شده و فلج می‌شود و سپس کاهش تقاضای اکسیژن باعث کاهش تنفس در بدن می‌شود. تنظیم دمای بدن اسکندر دچار اختلال شده و به همین دلیل سالم ماندن 6 روزه جسد را مردم به‌حساب معجزه گذاشتند.


بیشتر بدانید : عجیب‌ترین مرگ‌های تاریخ!!

بیشتر بدانید : آیا این مقبره متعلق به اسکندر مقدونی است؟!

بیشتر بدانید : اسکندر مقدونی،ایرانی بود؟!!!

بیشتر بدانید : حقایقی درباره اسکندر مقدونی!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir