این داستان بارها و بارها در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، هلند و.... که یک مرد با نقاب به افراد دیگر حمله می‌کند و آنها را می‌کشد، بخصوص دختران....
 
 فیلم‌ها در ژانرهای مختلف چه ترسناک، درام،... می‌توانند بر اساس یک واقعیت بیرونی ساخته شده باشند. در این مقاله قصد داریم این فیلم‌ها را نام ببریم.
فیلم‌هایی مانند جیغ، دراکولا و....
بخصوص در فیلم‌های امریکائی مرز بین خیال و واقعیت بسیار به هم نزدیک است و شما نمی‌توانید تشخیص دهید که آیا واقعا این فیلم وجود داشته است یا فقط زاده‌ی ذهن نویسنده یا کارگردان می‌باشد.
بعضی از فیلم‌ها، مدل و الگویی برای سایر کارگردانان می‌شوند و از آنها برای ساخت مجموعه‌هایشان الهام می‌گیرند.
 
1. فیلم جیغ:
 

فيلم جيغ


سری فیلم‌های جیغ شامل فیلم‌های ترسناک است و تا کنون سه قسمت از از این مجموعه اکران شده است و اکران  قسمت چهارم نیز  چند روزی است که در سینماهای جهان آغاز شده است.
ژانر فیلم‌های ترسناک با دراکولا و فرانکشتین در سال 1931 پا به عرصه سینما گذاشتند. از آن سال به بعد هر روز به تعداد فیلم‌های ترسناک افزوده می‌شود.
 قصه اصلی سری فیلم‌های «جیغ» درباره یک قاتل زنجیره‌ای روانی است که لباس ‌هالووین به تن دارد و می‌کوشد دختری جوان بنام سیدنی پرسکات (کمبل) و دیگر افراد مرتبط با زندگی او را بکشد. دیوید آرکت و کورتنی کاکس دیگر بازیگران این مجموعه هستند.
این فیلم به کارگردانی "وس کریون" است.
این داستان بارها و بارها در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، هلند و.... که یک مرد با نقاب به افراد دیگر حمله می‌کند و آنها را می‌کشد، بخصوص دختران از افراد مورد علاقه او هستند.

2. پرتقال  کوکی: 
 

 
یکی دیگر از فیلمهایی که در واقعیت رخ داده اند پرتقال کوکی است. این فیلم به روایت زندگی یک گروه می‌پردازد که در تعقیب زنان خیابانی هستند و بعد از دستگیری آنها، این زنان را به قتل می‌رسانند.
اما این اثر دارای ممنوعیت بود تا چندی بعد از ساخت اجازه پخش گرفت، همسر کوبریك پس از مرگ وی، اظهار داشت كه ممنوعیت این اثر بدنبال تهدیدهای مكرر استنلی از سوی افراد ناشناس و پیشنهاد پلیس مبنی بر عدم اكران این اثر صورت گرفت.
در انگلیس، گروهی از مردان وجود داشتند که زنان خیابانی و فاحشه را به قتل می‌رساندند، این فیلم بر اساس یک واقعیت ساخته شده است.
 
3. راننده تاکسی:

فيلم راننده تاكسي

این فیلم ساخته  مارتین اسکورسیزی در سال 1976 است.
تراویس بیکل شخصیت اصلی این فیلم جوان ۲۶ ساله است که از کم‌خوابی مزمن رنج می‌برد. او که برای فرار از بی‌خوابی شغل تاکسیرانی در شب را انتخاب می‌کند هر چه بیشتر با جنایت‌ها در سطح شهر نیویورک آشنا می‌گردد. در این میانه تراویس با بتسی که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پالانتین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است،  آشنا می‌گردد.
 اما با گذشت زمان بتسی به عقده‌ها و مشکلات روحی تروایس پی می‌برد و او را رها می‌کند. پس از ناامید شدن از بتسی روند فروپاشی روانی که در تراویس آغاز شده بود سرعت می‌گیرد. به این ترتیب تراویس بنا را بر این می‌گیرد که با خشونت جلوی فساد را بگیرد و جامعه‌ای راکه برای دفاع از آن در جنگ ویتنام شرکت کرده را دوباره نجات دهد. به نظر می‌آید که تراویس سناتور را به گونه‌ای در شکست عشقی خویش دخیل می‌بیند. در نهایت نیز تراویس در یکی از گردهمایی‌های تبلیغاتی سناتور به طور مسلح و به قصد ترور سناتور حضور پیدا می‌کند. منتها پس از شناسایی شدن توسط مامورین امنیتی فرار کرده و به آپارتمان خود بر می‌گردد و....
این فیلم کاملا از یک جریان واقعی ساخته شده است.
 
4. فیلم بتمن:
 

بتمن

پدر و مادر بروس وین در کودکی به دست یک جنایت‌کار خیابانی به قتل رسیده‌اند. بروس سال‌ها به آموزش خود در رشته‌های مختلف می‌پردازد و توانایی خود را افزایش می‌دهد و سرانجام به نام بت‌من به گوتهام سیتی برمی‌گردد تا با فساد و جنایت مبارزه کند.
نقطه ضعف بروس وین در کودکی ترسش از خفاش‌ها بود. او به یک‌باره پس از دیدن خفاشی، آن را طالعش می‌بیند و تصمیم می‌گیرد این نقطه ضعف را به قدرت خود بدل کند و خود را به هیبت خفاش در می‌آورد.
این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است اگر چه در بعضی از نقاط نویسنده و کارگردان اغراق کرده‌اند و بعضی شخصیت‌ها و ماجراهای دیگر را نیز وارد داستان کرده اند.
پسری کوچک، زمانی که رشد می‌کند و به یک مرد تبدیل می‌شود، تصمیم می‌گیرد به خون خواهی خون پدر و مادرش که  به قتل رسیده اند برخیزد و به همین دلیل در طی شب به خیابان‌ها می‌رود و  افراد خلافکار و تبهکار را به قتل می‌رساند.
 
  
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: nezamabad.ir
 
مطالب پیشنهادی:
10 شخصیت فیلم‌های‌ سینمای هالیوود که وجود واقعی داشتند!!
همه زنان هالیوودی که در فیلمها مرد شدند!! (+عکس)
5 نفر از دیوانه‌ترین بیمارهای روانی در فیلم‌های‌‌هالیوود!! (+عکس)
 10 فیلم ترسناک تاریخ سینما با موضوع روح! (+عکس)
10 فیلم اقتباسی که بهتر از کتابهایشان درآمدند! (+عکس)