پنه لوپه کروز زمان ضبط این صحنه‌های اکشن باردار شد. بنابراین کارگردان مجبور شد به خاطر شباهت خواهر پنه لوپه کروز به او در برخی صحنه‌ها از...
 
کاپیتان جک اسپراو برای چهارمین باز در دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه بادبان‌های کشتی را باز می‌کند. در این فیلم چند شخصیت تکراری سری‌های قبل برمی‌گردند، اما داستان مستقلی درمورد جستجوی جک برای پیدا کردن چشمه جوانی را روایت می‌کند. این فیلم با فیلم‌های قبلی تفاوت دارد و شخصیت‌های فیلم در قالب اشخاص تاریخی حقیقی فرو می‌روند. اما آنها در زمانی فیلم بازی می‌کنند که این شخصیت‌های تاریخی زنده بودند.
در فیلم «یان مک شین» Ian McShane نقش ریش سیاه را بازی می‌کند که یک دزد دریایی واقعی بوده است. به او اسم «ادوارد تیچ» را داده بودند و سرکردگی کشتی «انتقام ملکه آن» را در آب‌های کارائیب به عهده داشت. همچنین در فیلم پادشاه جورج دوم با بازیگری ریچارد گریفیس و صدراعظمش هنری پلهام نشان داده می‌شود. اما ریش سیاه ساحل شمالی کارولینا را در سال 1718 از دست می‌دهد و جورج دوم تا 9 سال بعد یعنی 1727 موفق نمی‌شود تخت سلطنت را به دست آورد. علاوه بر آن هنری پلهام تا 25 سال بعد از مرگ ریش سیاه یعنی تا سال 1743 قدرت را در دست نداشت.
با این حال شما نمی‌توانید از فیلمی ‌که زامبی، پری دریایی و قهرمانی که یک بار توسط هیولای دریایی خورده شده ایراد بگیرید فقط به دلیل اینکه از اسناد و مدارک تاریخی به دقت پیروی نکرده است.
 
دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه

2. درحالیکه قسمت اول سه گانه اول فیلم در جزایر کارائیب فیلمبرداری شد، بیشتر صحنه‌های فیلم چهارم در ‌هاوایی ساخته شد. اولین روز فیلم برداری در ساحل حفاظت شده «هونوپو» روی جزیره Kauai انجام شد. هیچ راهی به این ساحل وجود ندارد و حتی کشتی‌ها حق لنگر انداختن در آنجا را ندارند. بنابراین جانی دپ مجبور بود با گریم کامل و لباس‌های مخصوص با هلیکوپتر روی جزیره فرود بیاید. از آنجایی که کشتی‌ها  و قایق‌ها نمی‌بایست در ساحل توقف کنند بقیه عوامل فیلم قبل از اینکه کشتی‌هایشان به ساحل برسد از آنها پایین می‌پریده و خودشان را به جزیره می‌رساندند.!
 
دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه
3. برای فیلمبرداری صحنه‌های جنگل که درون آب فرو رفته بود آنها به مکانی رفتند که هتل درختان نارگیل نامیده می‌شد. در این مکان الویس پریسلی در فیلمی‌ به نام «هاوایی آبی» در سال 1961 ظاهر شد، اما سال 1992 در اثر یک طوفان اینجا تعطیل شد. برای امنیت بازیگران و عوامل فیلم تمام نارگیل‌های درختان چیده شد تا موقع فیلمبرداری روی سرشان نیفتد! بعدا هم نارگیل‌ها را به بومی‌های‌ همان منطقه بخشیدند.
 
دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه
4. در فیلم اول کشتی جک، به نام مروارید سیاه، بر بالای یک قایق حمل شد تا سری دوم فیلم که یک کشتی کاملا چوبی روی یک قایق استیل مدرن بازسازی شد. مروارید سیاه در سری چهارم نقشی نداشت، بنابراین 2400 مایل از کالیفرنیا تا‌ هاوایی دریانوردی کرد تا در آنجا تبدیل به کشتی ریش سیاه شود یعنی همان انتقام ملکه آن. کشتی بازسازی شده در سه قسمت و نیم داستان حضور داشت و وزنی بالغ بر 100 تن نیز داشت که بیشتر از وزن مروارید سیاه بود.
 
پنه لوپه کروز
5. بازیگر برنده اسکار پنه لوپه کروز که در نقش آنجلیکا دختر ریش سیاه بازی می‌کند حدود دو ماه قبل فیلمبرداری برای آماده شدن در جنگ‌های شمشیربازی تمرین می‌کرد. بااین حال او زمان ضبط این صحنه‌های اکشن باردار شد. بنابراین کارگردان مجبور شد به خاطر شباهت خواهر پنه لوپه کروز به او در برخی صحنه‌ها از خواهرش به جای بدل استفاده کند. چراکه بچه پنه لوپه کروز بزرگ تر می‌شد و نمی‌خواستند تغییرات فیزیکی او در فیلم مشخص شود! همچنین در صحنه‌هایی که نیاز به فعالیت فیزیکی زیاد داشت خواهر پنه لوپه به جایش بازی می‌کرد!
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
عجیب‌ترین نقش‌های «جانی دپ»
همه حاشیه‌های مهم‌ترین فیلم تابستان هالیوود
معرفی ۱۲ پروژه‌ عظیم اکران تابستان/ از پاندای 2 تا کاراییب 4 + عکس  
 گزارش تصویری: فیلم کمدی خماری 2
10 لحظه به یادماندنی در فیلم‌های سال 2010 (+عکس)