اسارت
پوسترهای تبلیغاتی فیلم آدم ربایی ترسناک و شجاعانه اسارت به علت شکایت از وجود تصاویر بیش از حد ناراحت کننده برداشته شدند. شخصیت کاتبرت در حالت های مختلف شکنجه، از جمله روشِ.....

                                                         
کوسه ها و پرتوی لیزر عجیب نصب شده بر سرشان - آستین پاورز (1997)
دکتر شیطان صفت آستین پاورز را در شرایطی قرار می دهد که "در شرف مرگی پیچیده و عجیب است و در عین حال قابل گریختن است". به علت لیست گونه های در معرض خطر، مجبور می شوند مخزن پر از کوسه ها با پرتوهای لیزر عجیب را با یک مخزن پر از ماهی خاردار جایگزین کنند. با این وجود، وقتی دکتر شیطان اعتراض به پسرش اسکات درها را می بندد، خیالش راحت می شود از اینکه کینه جویی او خواهد مرد.

قدرت های آستین

تخته سنگ غلتان - مهاجمان صندوقچه گمشده (1981)
بعد از اجتناب موفقیت آمیز از چرخ دنده های نیزه دار، یک گودال بدون پایان و یک دیوار تیرانداز، ایندی (Indy) به وضوح متوجه نشانه نشده است. بنابراین، هنگامی که او سرانجام مجسمه بت طلایی در مهاجمان صندوقچه گمشده را به حالت اول بر می گرداند، تمام معبد شروع به سقوط می کند و سنگ تخته سنگ های غول پیکر رها می شوند و به سمت قهرمان ما غلت می خورند. این لحظه ای است که ایندی در می یابد که می توانست تا آن زمان از همه تله های قبلی به راحتی با تند دویدن فرار کند.

 مهاجمان صندوقچه گمشده

فَک خُرد کن - اره (2004)
این دستگاه خرد کننده ی فَک، با نام دیگرِ تله خرس معکوس، اولین اختراع به یاد ماندنی در اَره بود؛ هرچند که قربانیِ آن آماندا در واقع از این مصیبت جان سالم به در برد. البته او کاملا بدون آسیب باقی نمانده بود، با این حال، مجبور بود در شکم یک مرد فلج به دنبال کلید فرار از دستگاه بگردد و در نهایت همدست جیگساو هم شد. با همه این اوصاف، سرنوشتش همچنان بهتر از این بود که صورتش از هم بپاشد.

اره

میز لیزر – انگشت طلایی  (1964)
دستگاه بازجویی مبتکرانه طلاییِ انگشت طلا سوپرجاسوس ما را بسته به یک میز با لیزر هدف گرفته شده بین پاهایش قرار می دهد، که به طرز ترسناکی ذره ذره به 007 نزدیک می شود. باند می پرسد: "انتظار داری که من حرف بزنم؟" جواب شنیده می شود که: "نه، آقای باند، من انتظار دارم که شما بمیرید!". عجیب است، چون "ما" انتظار داریم که او فرار کند، تلافی هوشمندانه ای بکند، مارتینی ای بنوشد و همسر انگشت طلا را اسیر کند!

انگشت طلایی

یخ زدن در کربنات منجمد - جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می زند (1980)
در یک کهکشان پر از رُبات، سفینه و سلاح های عجیب و غریب و شگفت انگیز، گهگاه ابزارهای شکنجه طاقت فرسایی را می بینیم، اما قطعا ترسناکترین ابزار موجود، تخت ساحلیِ هولناکی است که هان سولو در فیلم «امپراتوری حمله ضربه می زند» بر روی آن است درحالیکه جیغ های عذاب کشیدنش در تمام شهر ابر شنیده می شود. شاید وحشتناکترین موضوع این باشد که، همانند تمام ابزار و اشیا موجود در جنگ ستارگان، اسباب بازی کوچک این دستگاه شیطانی نیز در بازار موجود است!

جنگ ستارگان

نقب زن زندگی – پرنسس عروس (1987)
ناراحت کننده ترین صحنه ی پرنسس عروس، صحنه ای است که وِستلیِ پر هیاهو گرفتار در گودال ناامیدی به یک دستگاه شکنجه قرون وسطی متصل می شود. دستگاهی که سال های زندگی را از عمر قربانیان خود می مکد. همانطور که شاهزاده هامپردینک از شدت خشمِ حسادت، ماشین را در تندترین حالت آن تنظیم می کند، وستلی  شدید ترین درد ممکن را تجربه می کند، که باید آماده سازی مفیدی برای بازی این بازیگر کری الویس در اَره بوده باشد!

پرنسس عروس

1970 شووی نوا - ضد مرگ (2007)
در ضد مرگ، دنباله فیلم تارانتینو به نام سلاخ خانه یا Grindhouse،  مایک بدلکار منحرف زن ستیز قبول می کند که پَم را سوار کند و به مقصد برساند؛ آنچه پم نمی داند این است که او دارای میل شدیدی برای کشتن است و ماشین او طوری طراحی شده است که 100٪ ضد مرگ باشد.... البته فقط برای راننده! تصادفات متوالی وحشتناکی رخ می دهد که سرانجام سر پم را به شیشه جلوی اتومبیل می کوبد و خرد می کند. پس برای همین است که شما هرگز نباید سوار اتومبیل های عجیب و غریبی شوید که جمجمه بر روی کاپوت خود گذاشته اند!

 ضد مرگ

مایکروفر غول پیکر  Kick-ass، سال2010
در یک صحنه بازجویی ابتکاری در Kick ass، بازجوهای فرانک دی آمیکو از یک جاسوس دوجانبه با قرار دادن وی در یک اتاق درمان شیمیایی در کارخانه چوب فرانک، بازجویی می کنند. بدبختانه هیچ فرصتی برای پاسخ به شخص داده نمی شود چون بلافاصله فشارزیادی در مایکروویو غول پیکر ایجاد می شود و سر مجرم به سادگی منفجر می شود، که باعث سرخوردگی باند مجرمان هم می شود. شاید بهتر بود اول  او را با یک چنگال امتحان می کردند!

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/8trick.jpg

دنده خرد کن – اره 3 سال 2006
در اره 3، اَلیسون در حالی بیدار می شود که خود را آویزان از سقف می بیند بطوری که دستگاهی قلاب هایی را به دور  هر یک از دنده های او نصب کرده است. برای فرار از این وضع، الیسون باید دست خود را در اسید فرو ببرد تا کلیدی این  دستگاه را بدست آورد، اما، در کنار مدیریت این کار وحشتناک، گیره ی دستگاه می تواند در هر صورت باز شود و ارگان های داخلی بدن او را آشکار کند. بهتر است این صحنه را هنگام شام تماشا نکنید. به خصوص اگر شما هم دنده دارید!

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/07/9trick.jpg

کوسه تفنگ ساچمه ای - زندگی کن و بکش (1973)
در این فیلم باندِ ابرو گره کرده راجر مور توسط دکتر کوین با طناب بسته می شوند و به سمت آبهای آلوده به کوسه دکتر کانانگای شریر فرستاده می شوند. تا اینکه 007 طناب های خود را با استفاده از یکی از ساعت های ویژه Q رولکس بریده و با کانانگا تا سر حد مرگ مبارزه می کند، و سرانجام گلوله ای را به او می خوراند که باعث باد شدنش می شود، و به سمت سقف شناور می شود و می ترکد. فکر می کند جای تعجب دارد که کانری فرار کرد؟

زندگی کن و بکش

تابوت زیرزمینی – دفن شده (2010)
رایان رینولدز پیمانکار 'جنگ عراق رامی بینیم که از خواب بیدار می شود در تابوتی شش فوت زیر زمین قرار دارد، با یک گوشی تلفن همراه (با شارژ کم) و یک فندک که برای شرکت است (بدون سیگار!). شاید مجازاتی کافی برای این فیلم باشد، اما هنوز هم یک تله مرگ وحشیانه است. نکته خوب این است که حداقل اگر از این مخمصه جان سالم بدر نبرد، خانواده اش به زحمت تشییع جنازه نمی افتند!

دفن شده

هتل مرگ - خوابگاه (2005)
کارگردان الی راث پدر جنبش "شکنجه پورنو"، در فیلم خوابگاه استانداردهای کاری خود را بسیار بالا می برد، با فیلمی به شدت ترسناک در مورد سه گردشگر که در داخل تله ای می افتند و تبدیل به قربانیان "هتل مرگ" در اسلواکی می شوند که در آن انسان های مجنونی مبالغ زیادی می پردازند تا گردشگران بی گناه را قتل عام کنند. هووم، در راهنمای گردشگری چیزی در این مورد نخوانده اید، نه؟

 خوابگاه

کشیدن کامیون – The Hitcher، سال 1986
بازسازی Hitcher توسط شان بین را فراموش کنید: با این  وضعیت پولی، نمی توانید در مورد روتگر هاورِ اصلی اشتباه کنید. این فیلم نه تنها خشن تر و شجاعانه تر است، بلکه هاور نقش دوره گرد دیوانه ی به مراتب باورپذیرتری را ایفا می کند، که - در به یاد ماندنی ترین صحنه فیلم - دوست دختر سی توماس هاول بیچاره را بین یک کامیون و تریلر آن می بندد. در حالی که دختر تقاضا می کند تا با شلیک گلوله کشته شود، Hitcher در نهایت پدال گاز را فشار می دهد و بالاتنه ی او را از پایین تنه اش جدا می کند!

The Hitcher

جعبه شن - اسارت (2007)
الیستا کاتبرت بیچاره: جک بائر این بار نجاتت نمی دهد... پوسترهای تبلیغاتی فیلم آدم ربایی ترسناک و شجاعانه ی  اسارت به علت شکایت از وجود تصاویر بیش از حد ناراحت کننده برداشته شدند. شخصیت کاتبرت در حالت های مختلف شکنجه، از جمله روشِ مشابه اره ی خفگی توسط شن، دیده شده است. فیلم چندین دستگاه شکنجه جنون آمیز گوناگون را به نمایش در می آورد، اما این تله شن به یاد ماندنی ترین آنها خواهد بود اگر فقط این کنایه را به یاد بیاوریم که "زندگی مانند یک ساحل است ... و شما می میرید!"

 اسارت

مسابقه مرگ با گودال های میخ دارِ آسمان شهر - فلش گوردون (1980)
هر چقدر هم که  فلش گوردون آبکی باشد، باز هم لحظات تنش زا و دلخراشی در آن وجود دارد. اول اینکه، یک کنده درخت توخالی در آن است که فلش و تیموتی دالتون باید دست خود را در آن فشار دهند و در عین حال از گزیده شدن توسط ساکن سمی آن اجتناب کنند، سپس، جنگ دونفری تا سرحد مرگ بر روی یک دیسک لرزان و کشنده، با میخهای تاشو و مرگ حتمی ای که فقط یک جَست کوچک با آنها فاصله دارد. مبارزه! مبارزه! مبارزه!

فلش گوردون
 
قطعه و تاس بازی - مکعب (1998)
مکعب یکی از خلاقانه ترین صحنه های مرگ که تا کنون در فیلم ها اجرا شده است را به نمایش می گذارد. مرد یک گام اشتباه به اتاقی مرموز و مربع شکل می گذارد و خود را گرفتار می یابد، بطوری که در کف قطعه قطعه شده اتاق درجنب و جوش است تا رشته های سیم به تیزی تیغ را که از سقف در نوسان است پیدا کند. با آشکار شدن شخصیت های دیگر، تنها راه برای اجتناب از تله بکارگیری برخی مهارت های ریاضی هوشمندانه است؛ که انگیزه ی قوی ای برای بچه هایی است که از تکالیف جبر خود در شکایت هستند!

مکعب

 
فروپاشیدن سقف - ایندیانا جونز و معبد رستاخیز (1984)
در معبد رستاخیز، ایندی بلافاصله خود را در یک اتاق کوچک به همراه دستیاری بی دست و پا می یابد که به طور تصادفی یک کلید را فشار می دهد و باعث فعال شدن مکانیز می می شود که به آرامی سقف را به پایین هل می دهد. در تلاش برای کمک، دستیار مزاحم ایندی، ویلی، یکی دیگر از کلیدها را فعال می کند که میخ های بیرون زده ای در اتاق ایجاد می کند و این صحنه با نمایی از جمجمه هایی که قبلا متوجهشان نشده بودند کامل می شود. خوب شاید به همین دلیل است که قهرمانان دیگر مثل جیمز باند و جیسون بورن به تنهایی کار می کنند.

 ایندیانا جونز و معبد رستاخیز

شکنجه آب - سلول (2000)
در تریلر گمراه کننده و روانشناسانه سلول، جنیفر لوپز مجبور به ورود به ذهن یک قاتل بیهوش می شود تا محل نگهداری قربانیان ربوده شده او را پیدا کند - یک دختر بی گناه به دام افتاده در اتاقی که به آرامی با آب در حال پرشدن است. صادقانه بگویم که تله مرگ این دختر به خطرناکی تله ی جِنی از فیلم بلوک به نظر نمی رسد که مجبور بود در برابر مردی شیطان مانند با شاخ های پیچ خورده تغییر چهره دهد.

سلول

آسیب تصادفی - مردان مرموز (1999)
هنگامی که مردان مرموز بدشانس در تلاش برای نجات ابرقهرمان واقعی، کاپیتان شگفت انگیز، از چنگ تفنگ اشعه دار تبه کار شریر کازانووا فرانکنشتاین هستند، همه چیز مطابق نقشه پیش نمی رود. پس از روشن شدن تصادفیِ ماشین، در حالی که آنها سعی دارند آن را غیر فعال کنند همهمه ی زیادی به پا می کنند و در همه سردرگمی ها، اهرم اشتباه کشیده می شود و کاپیتان شگفت انگیز از داخل به بیرون سوزانده می شود. به هرحال این به این معنی است که در حال حاضر جای خالی ابرقهرمان برای پر کردن وجود دارد!

مردان مرموز

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
نفرین اسکار برای زنان برنده بهترین بازیگر!! (+عکس)
9 فیلمی‌ که آینده را پیشگویی کردند!! +عکس
بچه‌هایی که در نقش کودکی بازیگران هالیوود بازی کردند! (+عکس)
پولسازترین زوج‌های ‌هالیوود روی پرده سینما! (+عکس)
10 حقیقت جالب در مورد میکی موس!!