لسلی کارون
فیلم سازان ترجیح می دهند برای نقش های جوان از بازیگرانی استفاده کنند که سن بیشتری دارند و بچه های نوجوان دارند. در اینجا به ده نمونه از این مورد اشاره می کنیم...

                                                         
در فیلم پیاده روی دشوار تولید سال 2007 صحنه ای وجود دارد: داستان دیویی کاکس،  که در آن جان سی رایلی 42 ساله می گوید "فکر می کنم وقت اون رسیده که دیویی کاکس کار خودش رو شروع کنه". اما مادر دیویی می گوید: تو فقط 14 سالته". وقتی کریستن ویگ 34 ساله، در نقش ادیت، می پرسد اگر او می تواند با دیویی همراه شود دیویی می گوید: "البته که می تونی ادیت. تو دوست دختر من هستی". ادیت می گوید "شنیدید؟ من دوست دختر دیویی 12 ساله هستم!"
همانطور که هومر سیمپسون می گوید: "این خنده داره چون درسته." فیلم سازان ترجیح می دهند برای نقش های جوان از بازیگرانی استفاده کنند که سن بیشتری دارند و بچه های نوجوان دارند. در اینجا به ده نمونه از این مورد اشاره می کنیم:

10- لسلی کارون
26 ساله در نقش جی جی (15 ساله) در جی جی 1958
شوالیه موریس 70 ساله در نقش خود به عنوان جناب کریپی آواز می خواند: "با تشکر از بهشت به خاطر دختران کوچک". آهنگ های زیبا جی جی و لباس هایش این حقیقت ناخوشایند را پنهان می کند که او با آنکه هنوز بچه سال است برای روسپیگری آموزش دیده است که مریام وبستر آن را به عنوان "روسپی با وقار، مشتری ثروتمند و از طبقه بالا" تعریف می کند. آدری هپبورن 22 ساله در سال 1951 در نمایشنامه برادوی نقش جی جی را بازی کرده است.
 لسلی کارون

9- اما تامپسون

36 ساله در نقش الینور داشوود (19 ساله) در فیلم عقل و احساس تولید سال 1995
همچنین: گریر گریسون (35 ساله) در نقش الیزابت بنت (20 ساله) در فیلم غرور و تعصب تولید سال 1940.
جین آستین زن جوان روشنفکری است که مانند دختران ساده و معصوم امروزی صحبت نمی کند، بنابراین فیلم سازان اغلب این واژه ها را از قول افراد مسن تر بیان می کنند. همچنین نسبت به ظاهر گریسون نیز انتقاد می شود: دارسی ابتدا از الیزابت خوشش نمی آید و می گوید "به اندازه کافی زیبا نیست"، و این گفته با ظاهر زرق وبرق دار گریسون همخوانی ندارد. تامپسون که نمایشنامه عقل و احساس را نوشته از کیت وینسلت که نقش ماریان داشوود 17 ساله را بازی کرده 16 سال بزرگتر است.

اما تامپسون

8- باربارا استریسند
41 ساله در نقش  ینتل (17 ساله) در فیلم ینتل تولید سال 1983
همچنین: ووپی گلدبرگ (29 ساله) در نقش سلی (14 ساله) در فیلم به رنگ بنفش تولید سال 1985
مشکل اصلی چه بود؟ شخصیت استریسند که تظاهر به پسر بودن می کرد که بتواند تلمود را بخواند یا اینکه استریسند وانمود می کرد 17 ساله است؟ "یکی از بازیگران فیلم داخل و خارج تولید سال 1997 می گوید "سن او برای بازی در ینتل زیاد است". در آغاز فیلم به رنگ بنفش به سختی می توان باور کرد که گلدبرگ 14 سال سن دارد، اما شخصیت او در طول داستان با تجاوز ناپدری اش که نتیجه آن تولد دو فرزند است به تدریج پخته می شود. چنین اتفاقی می تواند سن دختری را بالا ببرد.

باربارا استریسند

7- اسکارد چنینگ
33 ساله در نقش بتی ریزو (17 ساله) در فیلم گریس تولید سال 1978
آنها همیشه این کار را نمی کنند، اما کسانی که نقش بچه های ریدل را بازی می کردند افراد بالغی بودند. اولیویا نیوتن- جان (سندی) 30 ساله بود، دیدی کان (فرنچی) و جف کناوی (کنیکی) 27 ساله بودند، و جان تراولتا (دنی زوکو) یک جوان 24  ساله بود. رویز ادانل در سال 1994 که در فیم گریس در نقش ریزو بازی می کرد 32 ساله بود.

اسکارد چنینگ

6- آدری هپبورن
32 ساله در نقش گلیتلی (18 ساله) در فیلم صبحانه در تیفانی تولید سال 1961
همچنین: آدری هپبورن (35 ساله) در نقش الیزا دولیتل (18 یا 20 ساله) در فیلم بانوی زیبای من تولید سال 1964.
هپبورن که یک بچه یتیم بود نقش های افراد جوان و بی تجربه را بازی می کرد، از جمله روستوف ناتاشا در جنگ و صلح در سال 1956؛ ناتاشا هنگامی که برای اولین بار در شاهکار تولستوی حضور پیدا کرد 13 ساله بود. ترومن کاپوتی، نویسنده تیفانی می خواست مرلین مونروی 35 ساله نقش هالی را بازی کند. وندی هیلر زمانی که نقش الیزا را بازی کرد 25 ساله بود جرج برنارد شاو درباره این نقش در فیلم پیگ مالیون تولید سال 1938 می گوید "شاید 18 و شاید هم 20 ساله بود".

آدری هپبورن

5- ماریا فالکونتی
35 ساله در نقش جوآن (19 ساله) در فیلم مصائب ژاندارک تولید سال 1928
همچنین: اینگرید برگمن (33 ساله) در نقش جوآن (17 ساله) در فیلم ژاندارک تولید سال 1948.
در پوستر فیلم، فالکونتی به عنوان "برجسته ترین هنرپیشه جهان" معرفی شده که وارد 19 سالگی شده است. از سوی دیگر، فیلم براساس محاکمه، شکنجه و اعدام جوآن بود که ظاهر او سنش را نشان نمی داد. برگمن اولین بار به عنوان اورلئان جوان در فیلم هالیوود بازی کرده بود. شش سال بعد، در سن 39 سالگی، در نقش جوان بازی کرد که نقش مقابلش را شوهرش روبرتو روسلینی بازی می کرد.

 ماریا فالکونتی

4- جولی هریس
26 ساله در نقش فرانکی آدامز (12 ساله) در فیلم عضوی از عروسی در سال 1952
بسیاری از هنرپیشه های زن 20 ساله نقش نوجوانان را بازی می کنند، اما هریس در فیلمی بر اساس رمان 160 صفحه ای کارسون مک کولرز نقش بچه شیطانی را بازی می کرد که هنوز به سن نوجوانی نرسیده بود. او در کنار  براندون د وایلد 10 ساله که نقش جان هنری 6 ساله را بازی می کرد درخشید. برای ایجاد همخوانی و تناسب، تمام بازیگرانی که نقش بزرگسالان را بازی می کند باید حداقل 70 سال سن داشته باشند.

جولی هریس

3- جان میلز
38 ساله در نقش پیپ (20 ساله) در فیلم آرزوهای بزرگ در سال 1946.
در این فیلم چه چیزی بیش از همه تعجب انگیز بود؟ هنگامی که موجودی از شکم جان هارت بیرون زد، و یا وقتی پیپ پسر تونی وگر در نیمه راه از طریق آرزوهای بزرگ به پیپ پسر جوان جان میلر تبدیل می شود؟ میلز در سن 38 سالگی، نقش یک پسر 20 ساله را بازی می کند، درحالیکه حدود 45 ساله به نظر می رسد. الک گینس، 32ساله ، نقش هربرت پاکت، دوست پیپ را بازی می کند و آنقدر جوان است که به نظر می رسد پسر میلز است.

جان میلز

2- دولارس کاسینلی
35 ساله در نقش فوکاهانتس (11 ساله) در جیمز تاون در سال 1923.
فیلم عاشقانه فوکاهانتس در سال 1995 کمی وحشتناک و چندش آور است، مخصوصاً زمانی که متوجه می شوید دختری که زندگی جان اسمیت را نجات داده فقط 11 سال سن داشته است. پس از اجرای صامت کاسینلی، بازیگران زن نقش اول فوکاهانتس کمی جوانتر شدند: جودی لورانس در سال 1953 در کاپیتان جان اسمیت و فوکاهانتس 23 ساله بود، گلوریا تالبوت در سال 1955در سریال تلویزیونی بانوی بزرگ آمریکا 24 ساله بود، و ساندراین هولت در سال 1995 در افسانه فوکاهانتس 22 ساله بود.

 دولارس کاسینلی

1- لسلی هوارد
43 ساله در نقش رومئو (15 یا 16 ساله)
همچنین: نورما شیرر (35 ساله) در نقش ژولیت (13 ساله) در سال 1936 در فیلم رومئو و ژولیت.
در تراژدی عاشقانه شکسپیر، ژولیت "هنوز 14 ساله نشده است"، یعنی شیرر در سن 22 سالگی و رومئو در سن 19 یا 20 سالگی می توانند نقش های خود را بازی کنند. وقتی کسی با تولید کننده (ایروینگ تالبرگ) ازدواج می کند، می تواند هر نقشی را که بخواهد بازی کند. علاقه و اشتیاق هوارد برای بازی در نقش مردان بسیار جوان زمانی مشخص شد که او در سن 46 سالگی در فیلم بر باد رفته در نقش اشلی ویلکز 28 ساله بازی کرد.

لسلی هوارد


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
9 ستاره هالیوود که در زندگی واقعی هم قهرمان به شمار می آیند!!
 بازیگرانی که زیباتر از افراد واقعی که نقششان را بازی کردند به نظر می‌رسند!! (+عکس)
پشت چهره موجودات عجیب و غریب هالیوودی کدام بازیگر است؟! (+عکس)
 10 شخصیت فیلم‌های‌ سینمای هالیوود که وجود واقعی داشتند!! 
همه زنان هالیوودی که در فیلمها مرد شدند!! (+عکس)