زنی با نام گریس با دو فرزندش در یك خانه مجلل در جرسی باز نشسته می شود، در پایان جنگ جهانی دوم، جایی كه او منتظر شوهرش است و...

 هر انسانی عاشق یك فیلم با مضمون خوب است و تیم هالیوود این موضوع را می دانند و از آن استفاده می كنند. تقریبا هر فیلم كه امروزه تولید می شود حداقل یك یا دو ویژگی دارد، اما برخی از آنها به خاطر برجستگی و یا ارزش بی نظیرشان شناخته می شوند. در اینجا لیستی از 15 فیلم برتر مورد بررسی قرار می گیرد.

1. روستا


 
داستان: در یك روستای ساكت و دورافتاده در پنسیلوانیا، قول و قراری بین مردم روستا وجود داشت و موجوداتی كه در اطراف جنگل ساكن بودند: مردم روستا وارد جنگل نمی شدند و جانوران نیز وارد روستا نمی شدند. این قول و قرار برای سالهای سال باقی ماند،‌اما وقتی لوكاس هانت در جستجو تامین دارو از روستا خارج شد و این قول و وعده زیر پا گذاشته شد. لاشه موجودات، بدون خز در اطراف روستا ظاهر شد و اعضای شورا نگران از بین رفتن امنیت روستا شدند. 

ترفند داستانی: هیولاها لباس هایی را برای پنهان شدن بر تن می كردند، آنها در جهانی به دور از زندگی اجتماعی زندگی می كردند.


2. 12 میمون
 


داستان: یك ویروس ناشناخته و مرگ آور پنج میلیارد نفر را در سال 1996 به كام مرگ كشید. تنها یك درصد از تا سال 2035 باقی مانده است و مجبور به زندگی مخفیانه شدند. یك مجرم با نام جیمز كول با اكراه داوطلب اعزام به سال 1996 شد تا اطلاعاتی در مورد ریشه اصلی این اپیدمی بیابد (او گفت كه این اپیدمی به صورت اسرار آمیز گسترش پیدا كرده است "ارتشی از 12 میمون") آنها ویروس را قبل از جهش جایگزین كردند، تا دانشمندان بتوانند بر روی آن مطالعه كنند. متاسفانه كول به طور اشتباه به سال 1990 فرستاده شد، شش سال قبل از تاریخی كه انتظار می رفت و در آنجا دستگیر شد و در یك موسسه روانی نگهداری شد، جایی كه او با یك روانپزشك با نام دكتر كاترین رایلی و جفری گوینز، پسر دیوانه یك دانشمند و متخصص مشهور ملاقات كرد.

ترفند داستان:  ارتشی از میمون ها وجود نداشت. او دكتر پیتر بود كه با جفری گوینز كار می كرد.


3.شكست ناپذیر
 


داستان: بعد از پیاده روی بدون آسیب از یك قطار خراب، محافظین دیوید دان (بروس ویلیس) به قیمت الیجه رسید (ساموئل جكسون) یك جمع كننده كتب طنز و به این حقیقت رسیدند كه او یك قهرمان واقعی است. دن یك فرد شكاك است اما به تدریج باور می كند كه او قدرتی فرا انسانی برای مبارزه با جرم و جنایت دارد.

ترفند داستان:  رشوه تباهی است. 


4.هیچ راهی نیست
 


داستان: تام فرل (كوین كاستنر) وابسته به نیروی دریایی پنتاگون است و قرار است تا  قاتل را مشخص كند. قاتل واقعی وزیر دفاع دیوید برایس است، كه تقصیر را گردن یك مدل ساختگی روسی انداخته است، یوری متهم شد.

ترفند داستانی: تام همان یوری است.


5.دیگران


 
داستان: زنی با نام گریس با دو فرزندش در یك خانه مجلل در جرسی باز نشسته می شود، در پایان جنگ جهانی دوم، جایی كه او منظر شوهرش است تا از جنگ برگردد. بچه ها مبتلا به بیماری می شوند كه نمی توانند به طور مستقیم و بدون آسیب لمس شوند. آنها به طرز طاقت فرسایی و تقریبا با قوانین مذهبی عجیب تنها زندگی می كنند، تا زمانی كه لازم باشد گروهی از خدمتكاران را برای آنها استخدام كنند. زمان رسیدن آنها به طور تصادفی برای شكستن قوانین با نتایج ناخواسته آغاز خواهد شد.

ترفند داستانی: آنها همگی روح هستند


6. ترس اولیه (1996)


 
داستان: یك وكیل مغرور و با قدرت، در مورد یك پسر فقیر متوجه می شود كه او از صحنه قتل یك مرد الكلی فرار كرده است. این مورد پیچیدگی های خاص خود را دارد وقتی مشخص می شود كه ممكن است فرد سومی نیز در آن مشاركت داشته باشد، حضور "روی" در اتاق در هنگام انجام قتل

ترفند داستانی: آیرون همان "روی" است و قتل را انجام داده است. 


7.داگ ویل (2003)
 


داستان: فراری زیبا با بازی گریس (نیكول كیدمن) وارد محله داگویل در اجرای گروهی گانگسترها می شود. با برخی تشویق ها از سوی تام، سخنگوی شهر انتصابی، جامعه كوچك موافق است تا خود را پنهان كند. گریس نیز موافقت می كند تا برای آنها كار كند. اگرچه وقتی جستجویی انجام می شود، مردم داگویل تقاضای یك معامله بهتر در مقابل خطر پناه دادن گریس می كنند و او را به یك برده واقعی تبدیل می كند و راههای سخت را در این شهر یاد می گیرد، خوبی نسبی است.
ترفند داستانی: عضو دسته بزهكاران پدر گریس است و هركسی را در شهر به درخواست وی می كشد.


8. اره
 


داستان: یك قاتل روانی كه به عنوان اره از سوی پلیس شناخته می شوند، افرادی را می دزد تا به آنها ارزش زندگی را با انتخاب بین از دست دادن بخشی از بدن خود یا صدمه زدن به دیگران برای زنده ماندن، بفهماند. یكی از قربانیان وی مرد جوانی به نام آدام است كه در یك وان حمام بیدار می شود و متوجه می شود كه زنجیری به پایش بسته شده است. آدام فرد دیگری را می بیند كه پایش در اتاق دیگر زنجیر شده است؛ اسم آن فرد دكتر لورنس گوردن است. آنها هر دو متوجه یك مرد مرده در اتاق می شوند كه خودكشی كرده است و بین آنها در وانی از خون افتاده است، درحالی كه یك اسلحه در دستش است و یك نوار ضبط شده در طرف دیگر

ترفند داستان: فرد درون اتاق همان شخصیت اصلی است كه زنده است.  



9.حس ششم
 


داستان: مالكوم كروی روانشناس كودك است كه در یك شب كه یك بیمار بسیار ناراحت را ملاقات می كند، جایزه ای را دریافت می كند. بعد از این مواجهه، كروی وظیفه درمان یك پسر جوان با بیماری مشابه بیماری قبلی را عهده دار می شود. این پسر انسان های مرده را می بیند. كروی زمان زیادی را با پسر صرف می كند تا اینكه زنش ناراحت می شود. مادر كول می خواهد بداند چه كاری باید در مورد مشكلات فزاینده پسرش انجام دهدو كروی تنها امید پسر است
ترفند داستان: مالكوم كروی مرده است


10.دعوا در باشگاه
 


داستان: یك مرد تنها، سی ساله و حرفه ای به دنبال فرار از حیات دنیوی با كمك مرد فروشنده ای است كه تیلور درون نام دارد. آنها آزادی خود را از طریق جنگ در باشگاه به دست می آورند، جایی كه مردان می توانند آنچه را دنیا از آنها محروم كرده است،‌به دست بیاورند. مسابقه مشت زنی و شوخی های بی ضرر خیلی زود از كنترل خارج می شود.

ترفند داستان: داستان گو و تیلور درون هر دو یك نفر هستند.



11.بازگشت حملات امپراطور
 


داستان: فرار شیطانی امپراطور گالاتیك، شورشیان پایگاه جدید خود را در هاث رها كردند. شاهزاده لیا، هان سولو و دروید R2-D2 و C-3P0 از خطر آسیب میلینیوم فالكون فرار كردند. اما بعدها توسط لرد دارث وادر در بسپین دستگیر شدند. در همین حال فرمان پس از مرگ، كنوبی را دنبال كردند و آموزش جدی به وسیله یودا در داگوبه را نیز دریافت كردند. 

ترفند داستانی: لیا خواهر لوك است و دارث وادر پدرش است.


12.بازی گریه (1992)
 


داستان: یك شیوه دوستی كه بین فراگوس و یك داوطلب ارتش جمهوری خواه ایرلندی شكل می گیرد و جوی یك آدم ربای انگلیسی به وسیله جود به دام IRA می افتد، كه یك عضو IRA است. وقتی آتش خشم پایان می یابد، به طرز وحشتناكی راه را به اشتباه می رود. فراگوس فرار می كند و به لندن می رود، جایی كه در جستجوی دوست دخترش كه یك آرایشگر با نام دیل است. فراگوس نام جیمی را انتخاب می كند و به عنوان یك كارگر روزمزد كار می كند. او دیل را می بیند،‌در حالی كه او هیچ چیز در مورد سابقه IRA‌فراگوس نمی داند.

ترفند داستانی: دیل یك مرد است


13.سیاره میمون ها
 


داستان: در سال 3978 میلادی یك سفینه فضایی با چهار خدمه در این سیاره فرود آمدند. یكی از این اعضا در فضا می میرد و سه نفر دیگر كار بازرسی بر روی سیاره را انجام می دهند. آنها خیلی زود متوجه می شوند كه سیاره شبیه سیاره خودشان است و البته ساكنان آن میمون های باهوشی هستند. یكی از مردان گلوله می خورد و كشته می شود و دیگران به شهر میمون ها برده می شوند. بعد از محاكمه در دادگاه میمون ها یكی از آنها با یك زن بومی فرار می كند. بعد از كمك به دوست میمونش در فرار از دادگاه، او با یك زن به صحرا می رود. 

ترفند داستانی: این همان سیاره زمین بعد از جنگ هسته ای است.


14.روانی (1960)
 

داستان: اسطوره این داستان افسر ماریون كران است كه در مسیر زندگی خود دچار افسردگی می شود. او مجبور به ملاقات با معشوقه اش سام در وقت نهار می شود و آنها نمی توانند با هم ازدواج كنند،‌چون سام مجبور است اكثر پول خود را بابت نفقه بپردازد. در روز جمعه ماریون 40 میلیون دلار به دلیل استخدامش از بانك می گیرد. با مشاهده این فرصت برای دریافت پول و شروع یك زندگی جدید، ماریون شهر را ترك می كند و به فروشگاه سام در كالیفرنیا می رود. بعد از یك رانندگی خسته كننده و گرفتار شدن در طوفان، وارد بزرگراه اصلی می شود و به یك متل می رود. این متل توسط یك مرد جوان با نام نورمن اداره می شود كه به نظر تحت سلطه مادرش است.

ترفند داستان: مادر نورمن در فشار است.  



1.مظنونین عادی
 


داستان: پلیس یك قایق را در سان پدرو بازرسی می كند و 27 جسد و  مواد مخدر به ارزش 91 میلیون دلار پیدا می كند. تنها بازماندگان به سختی دچار سوختگی شده اند و یخی لز تروریست های مجارستانی وحشت دارند و وربال كینت مرد فلچ وحشت دارند. كینت برای توضیح دادن آنچه واقعا در قایق اتفاق اقتاده است تحت فشار قرا رمی گیرد. داستان او مربوط به شش هفته گذشته می شود كه با پنج جنایتكار شروع می شود و پلیس نیویورك ناامیدانه برای یافتن مظنونین ربوده شده تلاش می كند و در پایان مغز متفكر این باند كه كیسر سوز است را پیدا می كند.

ترفند داستان: كینت همان سوز است و همه داستان را او می گوید و توسط پلیس ساخته می شود.




تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
ورزی به دنبال بازیگر نقش فرح در لبنان
10 کتاب خواندنی از خاطرات دفاع مقدس
عکس چارلی چاپلین در نقش یک زن
ریحانا محبوبترین ستاره فیس بوک شد!
«نیکول ‌کیدمن» در نقش شاهزاده گریس جلوی دوربین رفت + تصاویر