اسراری درباره انیمیشن‌های نامزد اسكار 2014 + تصاویر
انیمیشنهای بلند «یخ زده»، «غارنشین ها»، «سلستاین» و «باد می وزد» در هشتاد و ششمین دوره از جوایز آكادمی، نامزدی این بخش را از آن خود كرده اند. كاراكترهای اصلی این انیمیشنها با تغییرات بزرگی همراه بوده اند...
انیمیشنهای بلند «فروزن»، «كرودز»، «سلستاین» و «باد می وزد» در هشتاد و ششمین دوره از جوایز آكادمی، نامزدی این بخش را از آن خود كرده اند. پایگاه هالیوود ریپورتر، در گزارشی آورده كه كاراكترهای اصلی این انیمیشنها با تغییرات بزرگی همراه بوده اند كه شاید همین تغییرات در محبوبیت آنها تأثیر داشته است. این تغییرات در حیطه صداپیشگی كاراكتر، طراحی تصویر و لباس و در نهایت شخصیت پردازی بوده است.


«كرودز»

«گروگ» پدر خانواده «كرودز» و با مزه ترین آنها است. عامل جذابیت این كاراكتر نحوه صداپیشگی آن بوده است. «نیكلاس كیج» به عنوان صدا پیشه این شخصیت اظهار داشته زمانی «آدام سندلر» به عنوان صدا پیشه این نقش معرفی شده بود ولی از آنجا كه صدا و لحن « سندلر» از موضع پندانه بر می خیزد ، «كیج» برای این نقش انتخاب شده است تا از عهده صدای پدری دلسوز و در عین حال نه چندان عاقل برآید.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/oscar-2014-animation1.jpg
«سلستاین»

«سلستاین» یك موش نقاش است كه به شدت از خرس ها می ترسد ولی دست زمانه موجبات آشنایی او با یك خرس را فراهم می كند. سلستاین دختری غیر مستقل بوده است ولی در این فیلم انیمیشن كاراكتر او به شخصیتی مستقل تبدیل شده است . مخصوصا پس از آشنایی با ارنیست (خرس) این استقلال به حیوان غول پیكر هم انتقال می یابد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/oscar-2014-animation2.jpg
«باد می وزد»

«باد می وزد» انیمیشنی زیبا به كارگردانی «هایائو میازاكی» است و گفته می شود برگرفته از زندگی طراح هواپیما A5M میتسوبیشی «جیرو هوریكوشی» است. با این حال در ساخت این انیمیشن از زندگی نویسنده ای به نام «تاتسو هوری» كه زندگی «هوریكوشی» را نوشته، اقتباس شده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/oscar-2014-animation3.jpg
«یخ زده»

«السا» ملكه سرزمین یخ تا حدی از كاراكتر منفی ملكه برفی گرفته شده است با این تفاوت كه لباس خزه دار او حذف شده و چهره او جوانتر از ملكه برفی است. او ترسو است و جرأت ملكه برفی را ندارد. با این حال السا را نمی توان در گروه نقشهای منفی دیزنی قرار داد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/oscar-2014-animation4.jpg
«من نفرت انگیز 2»‌

موجودات زرد رنگ (مینیون) این انیمیشن قرار بود به شیوه روباتیك صحبت كنند ولی برای اینكه رابطه آنها با «گرو» صمیمی تر جلوه داده شود ، تصمیم بر آن شد تا از شدت حالت روباتیك كاسته شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: cinemakhabar.ir



مطالب پیشنهادی:
شقایق دهقان پاسخ همسرش را داد + متن نامه
فاجعه‌ای که رخ نداد؛ الناز شاکردوست تا دم مرگ رفت!
رقص و آواز، شرط حضور آیشواریا در فیلم ایرانی!
گاف‌های تصویری در 7 فیلم آخرالزمانی + تصاویر
عکسهای کیتی پری در مراسم جایزه بریت 2014