معروف ترین هنرمندان ایرانی که بایکدیگر اختلاف دارند از هدیه تهرانی و لیلا حاتمی تا..
هنرمندان سرشناس زیادی در ایران هستند که با یکدیگر اختلاف دارند که جدیدترین مورد آن اختلاف طناز طباطبایی و پریناز ایزدیار می باشد!

اختلاف طناز طباطبایی و پریناز ایزدیار

اختلاف میان ستاره های سینما و تلویزیون امر غریبی نیست و هر از گاهی یکی از نمونه های آن از دل پروژه ای، نوشته ای یا گفت وگویی سر بر می آورد. مناسبات سازش ناپذیری که متاسفانه در عالم سینما و تلویزیون گاه موجب می شود دو ستاره و چهره معروف هیچگاه راضی به بازی در کنار یکدیگر نشوند و از شکل گیری برخی صحنه های به یاد ماندنی که قطعاً در آثار مختلف انتظار آن می رود، مخاطبانشان را محروم می کنند. البته مواردی هم بوده که به درگیری بازیگر با همبازی اش، تهیه کننده، کارگردان یا سایر عوامل تولید در طول ساخت منجر شده و یا آن فیلم یا سریال خاص را ناتمام گذاشته و خانه آخرش اینکه بدل به آخرین همکاری آنان شده است.


نمونه اش در تلویزیون و سینمای ما هم فراوان دیده شده است. از شنیده ها درباره رابطه شکراب ستاره هایی مثل هدیه تهرانی و لیلا حاتمی گرفته تا خودداری هانیه توسلی از بازی در پروژه هایی که محمدرضا شریفی نیا در آنها سمت یا حضور دارد. همچنین دلخوری هایی که بین فریبرز عرب نیا با دو کارگردان مطرح مسعود کیمیایی و ابراهیم حاتمی کیا وجود دارد.

هر کدام هم دلایل خودشان را برای این تصمیمشان اعلام می کنند یا دست کم در ذهن دارند و ناگفته باقی می گذارند. روابطی غیردوستانه که اغلب هیچگاه ختـم بـه آشتـی نمـی شونـد و نمی توان آن دو فرد خاص را در پروژه ای مشترک مشاهده کرد. این مقدمه را گفتیم تا برسیم به خبر جالبی که اخیراً درباره فیلمی سینمایی به نام «ویلایی ها» منتشر شد و حکایت از همبازی شدن طناز طباطبایی و پریناز ایزدیار داشت. دو بازیگری که اولی بازی درخشانش در فیلم «خشم و هیاهو» این روزها روی پرده تحسین تماشاگران را برانگیخته و دومی هم با نقش آفرینی هنرمندانه اش در سریال ویدئویی «شهرزاد» و فیلم در حال نمایش «ابد و یک روز» جایگاه خود را تثبیت کرده است. «ویلایی ها» قرار است به عنوان نخستین فیلم منیر قیدی به تهیه کنندگی سعید ملکان، خردادماه در جنوب کشور کلید بخورد.


 ملکان که تهیه کننده «ابد و یک روز» هم هست، از همان فیلم ایزدیار را به جمع ویلایی ها دعوت کرده است. وجه جالب و تأمل برانگیز همبازی شدن این دو بازیگر زن، مطالب تندی است که طباطبایی در اعتراض به سیمرغ گرفتن ایزدیار در مصاحبه ای مطرح کرد و شایستگی او را برای دریافت این جایزه به کل زیر سوال برد.

او در گفت و گوی مذکور گفته بود: «اولین بار بازی پریناز ایزدیار را در «شهرزاد» دیدم؛ نقش های دیگرش کوتاه بود و من ندیده بودم، اما در همان قسمت اول «شهرزاد» گفتم بارک ا… چقدر خوب بازی کرد».

البته تا اینجای حرف های او چندان برخورنده و حاشیه ساز نبود، اما ابعاد انتقادی و تند آن از جایی آغاز شد که او اهدای جایزه به ایزدیار را به چالش کشید و افزود: «درباره «ابد و یک روز» فکر می کنم باید به مجموعه بازیگران جایزه می دادند، از رامین فر تا پریناز ایزدیار و اینکه گفته شود کسی نقش پررنگتری داشته، درست نیست. در «ابد و یک روز» کار تک نفره بازیگری وجود نداشت، اما در «خشم و هیاهو» نقش های یک و دو کاملاً مشخص بود و تلاش فردی بازیگران بود که به نقش ها جان می داد. اگر داور بودم به تیم بازیگری «ابد و یک روز» جایزه می دادم. واقعاً چقدر نقش پریناز ایزدیار میان نقش های دیگر فیلم بالا و پایین داشته؟

بعید می دانم پریناز پیش از این نقش ماندگاری داشته که مخاطب بعد از «ابد و یک روز» بگوید چقدر متفاوت بازی کرده. پریناز ایزدیار هنوز نقش پررنگی بازی نکرده که بتوانیم آن تفاوت بازیگری را که به خاطرش جایزه گرفته حس کنیم و در نهایت اینکه داوری سلیقه است». جمله آخر او هم یک آه و افسوس عمیق تاریخی را نشان می داد که طباطبایی دو- سه سالی در دل داشته: «امیدوارم این جایزه باعث شود مسیر کاری پریناز بهتر شود، همان طور که اگر من بعد از «هیس» جایزه می گرفتم، شاید مسیرم عوض می شد».

 الحق او در این مورد آخر چندان بیراه هم نگفته که اگر داوران فیلم فجر سال ۹۱ بازی تکان دهنده او را در فیلم پوران درخشنده دیده بودند یا همین «خشم و هیاهو» در سال گذشته، این حسرت در خاطر او جا خوش نمی کرد. گرچه او درباره ایزدیار کمی تند رفته و بازی خوب او را در سریال «زمانه» حسن فتحی به کل نادیده گرفته است. پس از طرح این صحبت های طباطبایی، البته ایزدیار ترجیح داد سکوت کند و علیه آن جوابی ندهد. واکنشی مناسب که به جنجال دامن نزد. حالا اینکه دو بازیگر مذکور در فیلم «ویلایی ها» با این پیش زمینه کنار یکدیگر قرار بگیرند، باید و البته امیدواریم تبعات خوبی داشته باشد. از این جهت که هر یک می توانند از گوی و میدان حاصل شده، نهایت بهره را برده و با توانایی هایشان حرف خود را جلوی دوربین بزنند!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه بانی فیلم