قصه فیلم در شهر شلوغ تهران اتفاق می‌افتد و سازندگان آن از بین تمام آدم‌های جورواجوری كه در داخل شهر وجود دارند، یك آقای دزد را انتخاب كرده و ماجراهای زندگی او را دنبال می‌كنند...
 
«آقا دزد» با زبان طنز به طرح برخی از موضوع‌های اجتماعی می‌پردازد
جدیدترین ساخته سینمایی شهرام شاه‌حسینی، مفهومی طنز و اجتماعی دارد و بر مبنای كمدی موقعیت ساخته شده است. قصه فیلم در شهر شلوغ تهران اتفاق می‌افتد و سازندگان آن از بین تمام آدم‌های جورواجوری كه در داخل شهر وجود دارند، یك آقای دزد را انتخاب كرده و ماجراهای زندگی او را دنبال می‌كنند. یك روز از این روزها، آقای دزد برای سرقت وارد یك خانه می‌شود. ولی با خودش می‌گوید كه ای كاش این خانه را برای سرقت انتخاب نكرده بود. او پس از ورود به این خانه، درگیر  ماجرای آدم‌های آن می‌شود. اما این كه چرا او می‌گوید كاش وارد این خانه نشده بود و این نكته كه آدم‌های توی این خانه چه شكلی هستند (و چه مسائل و ماجراهایی دارند)، نكته‌ای است كه صحنه‌های خنده‌دار فیلم را تشكیل می‌دهد و باید آنها را روی پرده دید.
نیكی كریمی، افسانه بایگان، حسن پورشیرازی،‌ رضا عطاران، محسن قاضی‌مرادی، محمود بهرامی، مریم سلطانی و مریم امیرجلالی بازیگران آقای دزد هستند. شاه‌حسینی فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از علیرضا معتمدی و احمد رفیع‌‌زاده كارگردانی كرده و اصغر رفیعی جم مدیر فیلم‌برداری آن است. كار تدوین و ساخت موسیقی متن آن را مستانه مهاجر و بهرام دهقانیار انجام داده‌اند.
 
نيكی كريمی و مريم اميرجلالی در صحنه ای از فيلم
 

رضا عطاران و حسن پورشيرازی؛ كدام يك دزد قصه فيلم هستند؟

شاه‌حسینی قبل از این، فیلم‌های «زن‌ها فرشته‌اند» و «كلاغ پر» را كارگردانی كرده كه هر دو لحن كمدی داشته‌اند و در زمان نمایش عمومی با استقبال تماشاگران روبه رو شده اند. او در باره سومین ساخته سینمایی‌اش به دوچرخه می‌گوید: «وقتی فیلم‌نامه را خواندم، پیشنهاد كارگردانی آن را قبول كردم. این فیلم برخلاف دو كار قبلی‌ام، لایه‌های اجتماعی بیشتری دارد و وجه اجتماعی آن بر كل قصه غالب است. به این ترتیب،در این قصه لایه‌های طنز و كمدی ماجرا، كمتر از دو فیلم قبلی‌ام است. دو ساخته قبلی من برپایه فانتزی و طنز بنا شده بودند. آنها فیلم‌های جمع و جوری بودند كه حرف اصلی را در آنها كمدی و طنز می‌زد، ولی آقای دزد اجتماعی‌تر است. این‌بار احساس می‌كردیم باید لحن روایتی قصه، حال و هوایی واقع‌گراتر و اجتماعی‌تر داشته باشد، در عین حال هنوز هم طنز در آن حضور پررنگی دارد.
تماشاچی امروزی دوست دارد هنگام دیدن فیلم‌ها، لبخند بزند و شاد بشود. به همین دلیل،  همیشه به سراغ كارگردانی فیلم‌هایی می‌روم كه به نوعی  بار كمدی و طنز دارد.»
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
 منبع: hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
گزارشی از پشت صحنه فیلم سینمایی «سن پترزبورگ»
گفتگو با کارگردان فیلم «در میان ابرها»
سفر تاریخی با دوربین عكاسی اِرنست!
قصه خانواده خیابان بیست و چهارم
كوتاه از تولید انیمیشن «تهران 1500»