تهمت شنیع کیهان به اصغر فرهادی
شورای سینمای اروپا وابسته به اتحادیه اروپا، با پرداخت ۷ میلیون یورو (۱۲میلیون دلار)، هزینه تولید فیلم دیگری از اصغر فرهادی را برعهده گرفت.

کیهان اصغر فرهادی را تلویحا وطن فروش نامید!

کیهان نوشت:

این فیلم که هنوز نام آن مشخص نیست، قرار است در فرانسه و اسپانیا و ایتالیا ساخته شود. این برای سومین بار است که سرمایه‌گذاران خارجی اعم از اروپایی یا قطری، سرمایه ساخت فیلمی از اصغر فرهادی را تقبل می‌کند. برای اولین بار این کار برای فیلم «گذشته» از این کارگردان صورت گرفت که اتحادیه اروپا سرمایه آن را تحت عنوان اولین جایزه رسانه‌ای خود متقبل شد و طی یک مراسم رسمی در اردیبهشت ۱۳۹۱ و در کن فرانسه، آن را به اصغر فرهادی اعطا نمود.

«آندرولا وسیلیو»
کمیسر امور آموزش و فرهنگ اتحادیه اروپا در همان مراسم درباره جایزه فوق گفت:
«… پروژه جدید آقای فرهادی، «هویت فرهنگی قوی» دارد و «سعه صدر فرهنگ اروپایی را به تصویر می‌کشد.»!

بنابر همین سفارش، فرهادی در فیلم «گذشته»، به خوبی «سعه صدر فرهنگ اروپایی» را به تصویر کشید اما در مقابل، مهاجران مسلمان در فرانسه و از جمله ایرانی‌ها را افرادی نشان دادکه برای حضور خود در فرانسه، عشق‌ها و خانواده‌های فرانسوی را به هم ریخته و حتی در این مسیر مرتکب قتل و غارت هم می‌شوند!


اصغر فرهادی برای کارفرمایان اروپایی اش مفید و سودآور است!

با این اوصاف اگرچه سهم ایران از اصغر فرهادی چیزی جز سیاه‌نمایی و حقنه کردن ارزش‌های غربی نیست, اما ظاهرا برای کارفرمایان غربی و اروپایی‌اش بسیار مفید و سودآور است و اصطلاحا چرخش برای آنها می‌چرخد! تهیه‌کننده اصلی فیلم یاد شده، کمپانی «ممنتو» بود، همچنان‌که در فیلم بعدی فرهادی یعنی «فروشنده» نیز به همراه کمپانی قطری «انستیتو فیلم دوحه»، به طور مشترک تولید فیلم را برعهده داشت. فیلمی که روایت و تصویری اگرچه ضعیف و سطحی اما تلخ و سیاه از جامعه ایرانی ارائه می‌کرد.


اتحادیه اروپا حامی صدام, منافقین, گروهک تکفیری و اصغر فرهادی است

اگرچه داستان و قصه و حتی نام فیلم جدید فرهادی مشخص نیست، اما مسبوق به سابقه است که اتحادیه اروپا برای فیلم‌هایی هزینه تولید پرداخت می‌کند که در جهت برنامه‌ها و اهداف این اتحادیه در جهان، تصویرسازی نماید. اتحادیه‌ای که در طول حداقل ۲۴ سالی که از تاسیسش می‌گذرد، همواره در مخالفت و ضدیت با ملت ایران، انقلاب و نظام برخاسته از آن فعالیت کرده، چه در آن زمانی که از صدام پشتیبانی می‌کرد و سلاح‌های مخرب و جهنمی او را تامین می‌کرد، چه وقتی به تحریم‌های گسترده علیه ایران دست زد و چه هنگامی که به طور تمام قد از مخوف‌ترین گروهک تروریستی تاریخ این سرزمین یعنی منافقین حمایت و پشتیبانی کرد. هم اکنون که این خبر نوشته می‌شود، حامی اصلی تازه‌ترین گردهمایی گروهک تروریستی منافقین و حامیان تکفیری و صهیونیستش که در پاریس برگزار می‌شود، همین اتحادیه اروپاست.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه کیهان