همراه با ستاره ها/ از اوج شهرت تا تنگنای زندان!
شهرت برای افراد شاخص جامعه خالی از دردسر نیست و در مواردی خاص موجب آسیب رساندن به آن فرد می شود. در این مقاله زندگی افرادی را که در عین شهرت به تیتر یک حوادث بدل شدند را مرور می کنیم.

ستارگانی که طعم تلخ زندان را چشیدند

حمید صفت

حمید صفت

حمید صفت

تا همین یکی دو سال پیش اهالی موسیقی و طرفدارانش اسم«حمید صفت» را به عنوان یک خواننده زیر زمینی می‌شناختند. یک رپر که سبک آهنگ‌هایش اعتراضی بود و هواداران خاص خودش را داشت. اما مرداد پارسال بود که اسم «حمیدرضا امیری صفت» بار دیگر سر زبان ها افتاد؛ اما این بار نه به خاطر یک قطعه موسیقی یا یک آهنگ بلکه به خاطر خبرهولناکی که طرفداران این خواننده را دچار بهت کرد. آن هم اینکه طی یک درگیری حمید صفت متهم به قتل ناپدری خود شده بود. پدر و مادر اصلی خود صفت در کودکی جدا شده بودند و مادر او در سال ۸۴ با مرد دیگری ازدواج کرده بود وحالا دعوای مادر و ناپدری این خواننده باعث درگیری فیزیکی او با شوهر مادرش شده بود. یک درگیری که سه روز بعد از آن با فوت این ناپدری همراه شد و صفت را به اتهام قتل روانه زندان کرد؛ اما کمتر از یک سال بعد اعلام شد که کمیسیون پزشکی قانونی در گزارش خود ۵۰درصد علت فوت مقتول را بیماری او اعلام کرده، برای همین هم حمید صفت چند روز پیش با قرار یک وثیقه۵۰۰میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

منوچهر نوذری 

منوچهر نوذری

منوچهر نوذری

شاید قرار دادن نام منوچهر نوذری کنار همه ماجراهای جنایی بالا کمی عجیب به نظر برسد؛ اما او هم جزو آن دسته از افراد سرشناسی بود که بخش قابل توجهی از دوران زندگی اش با تلخی حبس در زندان سپری شد. مجری و گوینده پیشکسوت و با سواد رادیو و تلویزیون که به قول خودش اولین کسی بود که در تلویزیون ایران مقابل دوربین رفت و گفت نام جعبه ای که تصویر من را در آن می‌بینید تلویزیون است. اما منوچهر نوذری سال ۸۲ در یک پروژه ساختمانی شراکت می کند و طرف مقابل با بردن پولها و فراری شدن این هنرمند سرشناس را با ۸۲میلیون بدهی تنها می‌گذارد تا جایی که نوذری دو سال و شش ماه از زندگی‌اش را در زندان سپری می‌کند.

جواد گلپایگانی

جواد گلپایگانی

جواد گلپایگانی

بیشتر مردم این هنرمند را به خاطر بازی‌ معروفش در سریال «آینه عبرت» با نام «آتقی» می‌شناسند. گلپایگانی بعد از یک سانحه ناگوار در یک تصادف با کشته و زخمی شدن دو عابر به زندان افتاد و به خاطر نداشتن هزینه دیه و بدهی‌هایش ۱۴ سال از دوران حیاتش را در زندان گذراند؛ تا اینکه این هنرمند سال ۹۳ با کمک خیرین و ستاد دیه با پرداخت بدهی‌هایش از زندان آزاد شد. 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com