فیلم های اکشن و هیجان انگیزی که نباید از دست بدهید
فیلم‌های اکشن زیادی هستند که همچون سه‌گانه «جان ویک» طرفداران زیادی دارند

فیلم‌هایی که اگر جان ویک را دوست دارید باید ببینید

در این روز‌ها که سینما با فیلم‌های ابرقهرمانی و اکتشافات فضایی پر شده است، بعید به نظر می‌رسید یک فیلم فوق خشونتی در مورد فردی که سابقاً یک قاتل حرفه‌ای بود، به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی تبدیل شود.

کارگردانی چاد استاهلسکی و سکانس‌های بدلکاری و اکشن با اسلحه و حرکات رزمی (گان فو) و همچنین نقش آفرینی کیانو ریوز، باعث شد این فیلم را به عنوان یکی از موفق‌ترین سه گانه‌ها در تاریخ سینما بدانیم. این فیلم سکانس های هیجانی و اکشن دارد که به صورت متوالی و بی وقفه به مخاطب نشان داده می‌شوند و شاید دلیل مورد پسند واقع شدن آن در بین طرفدار‌های ژانر اکشن باشد.

در ادامه فیلم‌های اکشن و هیجان انگیزی را معرفی می‌کنیم که چیزی کم از جان ویک ندارند.

فیلم ماندگار و اکشن «لئون: حرفه ای»

لئون حرفه ای، به کارگردانی و نویسندگی لوک بسون با بازی ژان رنو است که داستان یک قاتل قراردادی به نام لئون را روایت می‌کند که از یک دختر به نام ماتلیدا با بازی ناتالی پورتمن بعد از آنکه والدینش توسط شخصی به قتل می‌رسند، محافظت می‌کند.

شخصیت منفی نورمن استنسفیلد با بازی گری اولمد از به یادماندنی‌ترین تبهکار‌ها در تاریخ سینماست. لئون به ماتیلدا محافظت از خود را یاد می‌دهد و سکانس‌های اکشن این فیلم را با احساسات همراه می‌کند.

فیلم سینمایی «ماموریت: غیرممکن- فالوت»

کریستوفر مک کوایر سال گذشته به اولین کارگردانی تبدیل شد که از فرانچایز ماموریت غیر ممکن دو فیلم را کارگردانی کرده است و به عنوان کارگردان هفتمین و هشتمین قسمت آن هم انتخاب شده است.

فیلم‌های اکشن کمی هستند که با گذشت شش فیلم از ساخت آن‌ها هنوز تازه و خوش ساخت هستند. تام کروز هم مثل قبل برای بازی در نقش اصلی این فیلم حضور دارد. «فالوت» برجسته‌ترین فیلم سینمایی از دنیای فیلم‌های «ماموریت غیر ممکن» است.

فیلم نفسگیر «مکس دیوانه: جاده خشم»

جرج میلر مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» را کارگردانی کرده و در سال ۲۰۱۵ آخرین قسمت آن با عنوان «جاده خشم» منتشر شد که یک تعقیب و گریز ماشینی تمام عیار است. در دنیایی پسا آخر الزمانی و نابود شده، شخصی به نام ایمورتان جو ریاست هر چیزی که از طبیعت باقی مانده را در اختیار گرفته است.

شخصیتی به نام فیوریوسا با بازی شارلیز ترون در تلاش است با کمک مکس (تام هاردی) از دست یک شخصیت شرور که کنترل همه چیز را به دست گرفته خلاص شود. میلر با استفاده از جلوه‌های بصری مختلف این فیلم را به یک اثر نفسگیر تبدیل کرده است.

فیلم اکشن «سرسخت»

این فیلم توسط جان وو کارگردانی شده که پدر سبک گان فو و به عبارتی حرکات رزمی با اسلحه است. سر سخت فیلمی هنگ کنگی است که داستان یک پلیس و مامور را روایت می‌کند که تصمیم دارند یک گروه مجرم را از بین ببرند.

وو داستان این فیلم را نوشته و بری وونگ آن را به یک فیلمنامه برای یک فیلم بلند تبدیل کرد. سکانس‌های اکشن این فیلم شیوه خاصی در آن زمان داشت و ایده‌های زیادی به سینمای ژانر اکشن اضافه کرد از جمله جهش در هوا و شلیک همزمان با دو اسلحه.

فیلم "بیل را بکش" با سکانس های اکشن دیدنی

با وجود اینکه این فیلم در دو قسمت ساخته شد، اما تارانتینو آن را یک فیلم حساب می‌کند. در این فیلم شاید آهسته‌ترین روال داستانی را شاهد باشیم، اما سکانس‌های اکشن این فیلم به اندازه لازم برای راضی کردن مخاطبان اکشن کافی است که با ترکیب دیالوگ‌های خوب به وضعیت بهتری می‌رسد.

اما ترومن نقش زنی قاتل را دارد و گروهی که قبلا برای او کار می‌کرده نامزد وی و هرکسی را که که آن را دوست می‌دارد، به قتل می‌رسانند تا از کنار کشیدن وی از یک قاتل حرفه‌ای بودن جلوگیری کنند.

«ربوده شده» در ژانر اکشن

فیلم سینمایی ربوده شده یا تیکن، احیای دوباره کارنامه حرفه‌ای لیام نیسون بود. دقیقا همان کاری که فیلم سینمایی جان ویک با کیانو ریوز کرد. نیسون قبل از نقش آفرینی در فیلم «ربوده شده» برای بازی در فیلم‌هایی مثل «راب روی» و «فهرست شیندلر» به عنوان بازیگر فیلم‌های درام شناخته می‌شد.

«ربوده شده» اولین فیلم لیام نیسون در ژانر اکشن است که او را در نقش یک مامور به نام برایان مایلز می بینیم که دخترش توسط گروهی گروگان گرفته شده است و مایلز به سراغ آن‌ها می‌رود.

فیلم هیجانی «یورش: رستگاری»

فیلم هیجانی گرت هیو اونس، بسیار ساده است و هزینه کمی برای ساخت به آن اختصاص داده شده است. فیلم این گونه آغاز می‌شود که یک مامور پلیس خانواده اش را برای پیوستن به یک گروه پلیس که ماموریت از بین بردن یک فرد خلافکار را دارند، ترک می‌کند. این خلافکار در یک ساختمان بلند حضور دارد و به محض وارد شدن این گروه به ساختمان سکانس‌های اکشن آغاز می‌شود.

سکانس‌های اکشن این فیلم بسیار جذاب است. برای مثال در یکی از صحنه‌ها نقش اصلی در داخل دیواری گرفتار شده است و یک گانگستر تصادفاً به سمت او چاقو پرتاب می‌کند و او باید ساکت بماند و از خودش را حفظ کند.


بیشتر بدانید : بهترین فیلم های اکشن 2019 + عکس

بیشتر بدانید : بهترین فیلم اکشن های 2018 + تصاویر

بیشتر بدانید : جدیدترین فیلم های هالیوود 2018 + تصاویر

بیشتر بدانید : 41 فیلم سال 2019 که باید ببینید

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir