12 هیولا و موجود فراموش نشدنی تاریخ سینما!
این موجودات همیشه هیولا نیستند، هر چند ممکن است ظاهری خشن داشته باشند اما گاهی مانند یک فرشته در زندگی انسان‌ها تأثیر می‌گذارند. موجودات فیلم‌های تخیلی هر چند که پرشمار هستند اما...

موجودات تخیلی فیلم ها

موجودات فیلم‌های تخیلی گاهی اوقات چندش آورند، گاهی دوست داشتنی و گاهی خون‌خوار و درنده. آن‌ها در پس تلاش تیمی ‌از هنرمندان، صنعت‌گران و مجریان است که جان گرفته اند و نیکی و زشتی را به تصویر کشیده اند. این موجودات همیشه هیولا نیستند، هر چند ممکن است ظاهری خشن داشته باشند اما گاهی مانند یک فرشته در زندگی انسان‌ها تأثیر می‌گذارند. موجودات فیلم‌های تخیلی هر چند که پرشمار هستند اما تنها تعدادی از آن‌ها، نقش خود را در اذهان بینندگان پایدار ساخته اند. در این مطلب خلاصه ای از روزنامه بانی فیلم در مورد 12 موجود به یاد ماندنی از موجودات و هیولاهای فیلم‌های تخیلی را مرور می‌کنیم.

کریشر (هری پاتر و فرمان ققنوس)

کریشر یک جن خانگی بدخلق است که بینی و گوش‌های درازش او را بدخلق نشان می‌دهد. جن پیر در فیلم ابتدا از داستان اصلی و کتاب کنار گذاشته شد اما بعد خانم جی کی رولینگ اصرار کرد که «کریشر» باید در فیلم هم حضور داشته باشد. به این ترتیب بود که او بعد از کتاب در فیلم هم جان گرفت.

کینگ کونگ (کینگ کونگ)

در نخستین نسخه ساخته شده فیلم، گودزیلا، از پلاستیک، پوست و گوش ساخته شد و تنها 56 سانتی متر قد داشت، اما حالا این موجود به طور کامل تغییر یافته و قرار است ماه آینده یک حراج برای کینگ کونگ گذاشته شود. انتظار می‌رود در این طراحی این موجود حداقل 250 هزار دلار به فروش برسد.

گالوم (ارباب حلقه‌ها: بازگشت پاشاه)

گالوم شخصیتی است هم محبوب و هم منفور. او از سویی ترحم بیننده را بر می‌انگیزد و از سویی دیگر نفرت او را گالوم در فیلم ارباب حلقه‌ها موجودی است که به خاطر عشق وافرش به جواهرات به طور مشخص همان حلقه ای که باید متعلق به «فرودو» باشد، دچار عقده روحی شده است. بخشی از حضور گالوم را در فیلم اندی سرکیس بازی می‌کند و مقداری از آن را نیز با فناوری خلق کرده اند.

اسکلت‌های خشمگین (جیسون و آرگونات‌ها)

ساخت جلوه‌های ویژه سکانس معروف نبرد اسکلت‌های خشمگین در فیلم «جیسون و آرگونات‌ها» 4 ماه طول کشید و این زمان طولانی با توجه به امکانات آن موقع، معقولانه است اما بد نیست بدانید این 4 ماه تلاش بی وقفه برای ساخت تنها 3 دقیقه از این فیلم بود.

عجوزه مارسوی (برخورد تایتان‌ها)

این موجود اساطیری که یک زن اسرار آمیز با بدنی مار مانند و موهایی شاخ مانند است، از جمله موجوداتی است که مثل «اسکلت‌های خشمگین» از «جیسون و آرگونات‌ها» در کارگاه در هری‌هاوزن ساخته شده است.

گودزیلا (گودزیلا)

ایچیرو هوندا می‌خواست گودزیلایی بسازد که فقط یک انیمیشن باشد، اما این هیولا روز به روز بزرگ‌تر و گران شد تا جایی که حالا تبدیل به یک مارک تجاری شده است. این هیولای غول آسا از جنس پلاستیک است.

ابه ساپین (Hellboy)

موجود روحی و روانی فیلم (Hellboy) مثل یک ماهی آب شش دارد و از طریق آن تنفس می‌کند. نقش این موجود خودکار را «داف جونز» زیر گریمی‌سنگین از پلاستیک و آرایش بازی می‌کند.

میمون‌های پرنده (جادوگر شهر اوز)

این فیلم به تازگی هفتادمین سالگرد ساخت خود را جشن گرفت و به این معناست که تاکنون 5 نسل از کودکان از این موجودات با چهره ترسناک ترسیده اند.

هاگزکوئل (ماجرای اسپایدروایک)

هاگزکوئل تنها یکی از ده‌ها موجودی است که در فیلم وجود دارد. او را که چهره ای شبیه به «خوک» دارد، باید در رده موجودات خوب و دوست داشتنی فیلم‌های تخیلی قرار داد. او تمام مدت در تلاش است تا به پسرک قهرمان داستان کمک کند.

ارباب تاریکی (افسانه)

«جیم کری» پیش از این فیلم هم تجربه بازی در نقش هیولاها را داشت اما آن نقش هیچ شباهتی به نقش او در «افسانه» که یک جانور دیوآسای عجیب و غریب است ندارد. این موجود سرخ و سیاه هرگز از ذهن پاک نمی‌شود.

ای تی (ای تی، موجود فرازمینی)

چهره این موجود از دوست داشتنی‌ترین چهره‌های موجودات فرازمینی در عالم سینماست. سازندگان این چهره برای ساخت آن از چهره و صورت کارل «سندبورگ»، آلبرت اینشتین و سگ‌های پا کوتاه الهام گرفتند. ای تی از فراموش نشدنی ترین موجودات فضایی سینماست. 

دیوی جونز (دزدان دریایی کارائیب: گنجینه مرد مرده)

او ناخدای «هلندی پرنده» است با چهره ای وحشتناک که شاخک‌هایی مثل پاهای هشت پا از آن آویزان شده است. او همان «بیل ینگی» است که با جادوی دیجیتال و بازی نور و سحرانگیزی تبدیل به دیوی جونز مرموز شده است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com