هنوز هستند کسانی که لذت خواندن را در کنار مشغله‌های بی پایان روزانه از یاد نبرده اند و با شور و هیجان دائمی ‌این سرگرمی‌ خوب و مفید را دنبال می‌کنند. با چند نفر از اهالی...
 
یار مهربان سینمایی‌ها
کتابخوانی و مطالعه یکی از رسوم خوبی است که حتی در بین هنرمندان هم رو به افول است، اما هنوز هستند کسانی که لذت خواندن را در کنار مشغله‌های بی پایان روزانه از یاد نبرده اند و با شور و هیجان دائمی ‌این سرگرمی‌ خوب و مفید را دنبال می‌کنند. با چند نفر از اهالی هنر درباره علائق شان به کتاب و کتابخوانی در ایامی ‌که نمایشگاه کتاب برپاست گفت و گو کرده ایم.
 
* ترانه علیدوستی
در میان نویسندگان به آثار شخص به خصوصی علاقه ندارم و کارهای خوب از هر کسی که باشد را می‌خوانم. اگرچه به مطالعه رمان اصلا علاقه ندارم اما کتاب‌هایی مانند سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی، را چند بار خوانده ام و لذت برده ام.
 
*بیژن بنفشه خواه
برای مطالعه کتاب‌های روانشناسی و متون نمایشنامه ای زا ترجیح می‌دهم اما به مطالعه رمان علاقه چندانی ندارم. کتاب کوری نوشته خوزه ساراماگو تاثیر زیادی به روی من گذاشت و کلا به مجموعه آثار این نویسنده علاقمند هستم.
 
*صالح میرزا آقایی
شیفته ادبیات روسیه هستم. داستایوسکی با آن دیدگاه عمیق روانکاوانه آدمی ‌را عریان در منظر چشم خویش قرار می‌دهد. چخوف، گورکی، تولستوی و ... از امریکایی‌ها هم همینگوی به نظرم با آن قلب بزرگ ماجراجویانه ای که در بطن آثار و حتی چهره خودش هم مشهود بود را دوست دارم و ادگار آلن پو با قلم جادویی که از جوانی طعم دلهره و هیجان همراه با عشق را به من چشاند.
 
هرمان هسه و کتاب سیری در تنهایی که هنوز هم عاشقانه دوستش دارم و اکنون نیز بیشتر به کتابهایی علاقمندم که برایم آرامش را در پس این همه اضطراب و نگرانی از همه چیز به ارمغان می‌آورند. کتاب‌های خانم کاترین پاندر به خصوص کتاب قانون توانگری و کتاب با خالق هستی از جی پی واسواشی رویم اثر زیادی گذاشته اند.
 
*الهام چرخنده
در میان نویسندگان به آثار پائولو کوئیلو و دانیل استیل علاقه دارم و شاعران مورد علاقه ام نیز حافظ و سهراب سپهری و نیما یوشیج هستند.
 
*مهران رجبی
به مطلعه آثار ادبی علاقه دارم و باستانی پاریزی و جمالزاده نویسندگان مورد علاقه ام هستند. از میان شاعران به استاد شهریار علاقه زیادی دارم و تمام اشعارش را حفظ هستم و از طرفی هر دو سه شب یکبار به مثنوی معنوی مراجعه می‌کنم و یک سوم اشعارش را حفظ کرده ام. از شاعران نسل معاصر هم به اشعار لطیف محمد رضا عبدالملکیان، علیرضا قزوه و احمد عزیزی علاقمندم.
 
*مهسا کرامتی
بیشتر به شعر خواندن علاقه دارم تا متون نثر به خصوص اشعار حافظ، فریدون مشیری، حمید مصدق و نیما یوشیج را دوست دارم و مدام می‌خوانم.
 
*هومن برق نورد
خیلی زیاد به مطالعه علاقه دارم و بیشتر اوقاتم را به کتاب خواندن می‌گذرانم. به خصوص کتاب‌های شعر را دوست دارم و در بین این گونه آثار از دیئان خروس لاری نوشته مرحوم ابوالقاسم حالت لذت زیادی بردم.
 
*حدیث فولادوند
برای مطالعه کتاب‌های شعر و گاهی کتاب‌های روانشناسی را ترجیح می‌دهم. سهراب سپهری، حافظ و مولانا از جمله افرادی هستند که آثارشان را پیوسته می‌خوانم.
 
*کامبیز کاشفی
برای پیشرفت کارم در حرفه هنر مطالعه می‌کنم و آثار آنتوان چخوف، ویلیام شکسپیر، تنسی ویلیامز و ساموئل بکت را می‌خوانم.
 
*لادن مستوفی
در میان نویسندگان به آثار پائولو کوئیلو علاقه دارم و البته غلامحسین یاعدی. کتاب بار دیگر شهری که دوستش داشتم اثر مرحوم نادر ابراهیمی‌ را نیز بسیار دوست دارم و به نظرم در میان آثار ابراهیمی‌ کاری متفاوت است. در کودکی به آثار جک لندن علاقه داشتم و اولین کتابی که از او خواندم سپید دندان بود و بعد از آن نوشته‌های دیگر این نویسنده را دنبال کردم و بزرگترین مشوق من خواندن کتابی از او بود.
 
*پوریا پور سرخ
هرگاه فرصتی دست بدهد، مطالعه می‌کنم و اصولا کتابخوانی در خانه ما بین من و خواهرانم به صورت یک رقابت بوده و هست.
 
*نگار فروزنده
چند سالی است که به خواندن کتاب‌های روانشناسی و معنوی علاقه پیدا کرده ام اما کتاب خواندن کاری بوده که همیشه دوست داشتم و حتی سر کار هم در فواصل بین ضبط پلان‌ها کتاب به دست می‌گیرم. از جمله کتاب‌هایی هم که خواندنش برایم لذت بخش بود، راهنمای گمشده زندگی بود که در حوزه روانشناسی بود.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bornanews.com
 
مطالب پیشنهادی:
كتاب‌هایی كه 6 چهره مشهور ‌هالیوود می‌خوانند!
بازیگران و خواننده‌های هالیوود که جزیره شخصی دارند!!+تصاویر
ستاره‌های هالیوود که بیشتر از بقیه می‌میرند!!
تصویر ناتمام پرستاران در سینما و تلویزیون
کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید خواند!!