آنچه در نقش خاتون برایم جذاب است، وجود یکسری عاطفه‌ها و نکاتی است که سال‌هاست از زندگی مدرن شهری ما بیرون رفته است.

 رویا تیموریان که ایفاگر نقش «خاتون» در سریال «یک تکه زمین» است، درباره‌ی جذابیت نقشی که ایفاگر آن است، خاطرنشان کرد: آنچه در نقش خاتون برایم جذاب است، وجود یکسری عاطفه‌ها و نکاتی است که سال‌هاست از زندگی مدرن شهری ما بیرون رفته است.


این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یادآور شد: آقای اسلامی که اکنون تهیه‌کنندگی سریال «یک تکه زمین» را بر عهده دارد، نزدیک به 20 سال پیش سریال «رعنا» را به کارگردانی داود میرباقری تهیه کرده بود. من این افتخار را داشتم که اولین کار حرفه‌یی تصویری‌ام را با وی در «رعنا» آغاز کنم.

وی ادامه داد: زمانی که سناریو را خواندم، تصورم این بود که خیلی وقت است جای چنین مضامینی در تلویزیون ما خالی است و آنچه که برایم بیشترین جذابیت را داشت یکسری عواطف مثل عاطفه میان خواهر و برادر، سنت‌های خوب و کمک کننده برای ایجاد یک رابطه خانواگی، احترام به یکدیگر، درست دیدن همدیگر و عدم سوء تفاهم‌ها بود؛ چرا که خیلی وقت است که از زندگی مدرن شهری ما دور شده‌اند.

وی درباره‌ی حضور مهدی کرم‌پور در پروژه‌ی «یک تکه زمین» به عنوان کارگردان، بیان کرد: یکی دیگر از عواملی که در سریال «یک تکه زمین» برایم جذاب بود، حضور مهدی کرم‌پور به عنوان یک فیلمساز سینمایی بود؛ چرا که قطعا حساسیت‌های بالاتری را در مدیوم تلویزیون خواهد داشت، در نهایت همه با هم دست به دست یکدیگر دادیم تا یک کار ویژه از بخشی از زمانه‌ی ما که فراموش شده است را برای بینندگان تهیه کنیم.

همچنین او درباره‌ی نقش خاتون در سریال «یک تکه زمین» توضیح بیشتری داد و گفت: در این مجموعه نقش خواهر آقای داریوش ارجمند را بازی می‌کنم؛ زنی که خانواده‌ای دارد که در یک ده، زمین دارد و در واقع امین و معتمد ده است و زمانی که همراه با برادرش به شهر می‌آید، شخصیتش در پی یکسری از اتفاقات کاملا نشان داده می‌شود.


تیموریان که اکثر اوقات ایفاگر نقش‌های جدی در سریال‌ها و فیلم‌هاست، در این زمینه توضیح داد: من سال‌ها پیش یک کار غیرجدی در سریال «شمس‌العماره» انجام دادم و فکر می‌کنم این تجربه نشان داد که با یک وزن و چهارچوب می‌توان شخصیت‌های متفاوت دیگری را هم خلق کرد. ایفای نقش‌هایم به یکسری محدودیت‌ها به ویژه در تلویزیون مربوط می‌شود،‌ اگر من نقش جدی بازی می‌کنم قصد جدی بودن ندارم.

وی خاطرنشان کرد: جدیت هر کاراکتری با دیگری متفاوت است و من همیشه در ایفای نقش‌هایم سعی کرده‌ام این تفاوت‌ها را حفظ، رعایت و پیدا کنم ولی حالا اینکه تاکنون چقدر توانسته‌ام موفق باشم بینندگان باید نظر دهند.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره‌ی شتاب‌زدگی سریال‌های مناسبتی، اظهار کرد: مساله عجله و شتاب در ساخت کارهای مناسبتی یک قصه همیشگی است که سالیان سال تکرار می‌شود . من با سریالی که محدودیت زمان داشته باشد کار نکردم و خیلی کم با چنین کارهایی برخورد داشتم اما دیگر همکارانم را دیدم که چقدر در روند کار اذیت می‌شوند که به نظر من این امر طبیعی است و هر چه هم تماشاچی از اثر راضی باشد و آن را بپسندد باز هم کیفیت کار آن طور که باید باشد خوب از آب درنمی‌آید.

او معتقد است:قطعا در یک فضای آرام‌تر کارها بدون وجود استرس و عجله و شتاب می‌توانند کیفیت چند برابری داشته باشند.

رویا تیموریان درباره‌ی ناقص بودن فیلمنامه‌ها پس از کلید خوردن کار و تاثیر آن بر بازی بازیگران، گفت: من معمولا با سناریویی که کامل نیست کار نمی‌کنم، چرا که این مساله نه تنها برای بازیگر، بلکه برای کارگردان و دیگر عوامل هم مهم است. من به عنوان بازیگر ممکن است کلیت قصه را بخوانم و چهار قسمت از کار را به من بدهند اما ممکن است کاراکتری که به من داده شده، ندانم که در قسمت‌های بعدی چه اتفاقی برایش خواهد افتاد و نتوانم بر اساس آن بازی‌ام را تنظیم کنم. بنابراین فکر می‌کنم نتیجه‌ی خوبی ندارد اما گاهی برخی از دوستان مجبور می‌شوند که این ریسک را انجام دهند و گاهی هم به طور استثنایی خوب از آب درمی‌آید ولی من فکر می‌کنم تلویزیون اندازه‌ای دارد و به دلیل اینکه بعد وسیعی دارد این ریسک‌ها باید به حداقل خودش برسد به دلیل اینکه مخاطبان خیلی وسیعی را دربرمی‌گیرد و این حق تماشاچی نیست که قربانی ریسک ما در سطح بالا شود.

وی با اشاره به مناسبتی بودن سریال «یک تکه زمین» و پخش آن در دهه‌ی دوم محرم گفت: «یک تکه زمین» یک سریال 12 قسمتی است و درست است که برای محرم تهیه می‌شود اما مشکلی در روند ساخت آن وجود نداشت و شتاب و عجله‌ای در کار نبود؛ یک گروه کاملا حرفه‌یی همکاری کردند و به نظر می‌رسد که کار خوب پیش می‌رود؛ چرا که خود آقای کرم‌پور به عنوان کارگردان می‌داند که قرار است چه کار کند. به هر حال امیدوارم با تلاشی که همه‌ی گروه انجام می‌دهند یک کار ویژه، تمیز،‌ مرتب و زیبا که به مسایل انسانی اشاره دارد، ساخته شود. سعی ما این است که به این مسائل نگاه مجددی داشته باشیم.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
ترانه علیدوستی به همراه همسرش، روی فرش قرمز جشنوارهٔ ویتنام
تفکیک جنسیتی حتی از پشت تلفن !
پایان «راستش را بگو» چه خواهد شد؟
«زمستان» در تالار مولوی
آخرین فیلم تام کروز+ تصاویر پشت صحنه