این بازیگر در همین روز آلوده به دنیا آمد!
32سال پیش در چنین تاریخی بازیگر كمدی سینما و تلویزیون ایران بدنیا آمد اما هرگز نمی دانست روزی تولدش با آلودگی شدید هوای تهران همزمان خوادهد شد.

علی صادقی از جمله بازیگران كمدی است كه توانسته در عرصه تلویزیون و سینما با استفاده از شخصیت كمیك و دوست داشتنی خود برای خنداندن مخاطب استفاده كند.

باشگاه خبرنگاران: 32سال پیش در چنین تاریخی بازیگر كمدی سینما و تلویزیون ایران بدنیا آمد اما هرگز نمی دانست روزی تولدش با آلودگی شدید هوای تهران همزمان خوادهد شد.

علی صادقی از جمله بازیگران كمدی است كه توانسته در عرصه تلویزیون و سینما با استفاده از شخصیت كمیك و دوست داشتنی خود برای خنداندن مخاطب استفاده كند.

در 14 آذر 1359 بازیگر كمدی ایران با نام "علی صادقی" در بیمارستان طرفه پا به عرصه هستی گذاشت. پدر او تراشكار و مادرش خانه دار است یك خواهر كوچكتر و یك برادر بزرگتر از خودش دارد.

این بازیگر اهل فوتبال نبوده و بین سازها به گیتار علاقه زیادی دارد. "علی صادقی" زمان تحصیل در مدرسه به انتخاب "امیر سماواتی" علاقه‌مند به بازیگری شد و با دو سریال تلویزیونی "بهترین تابستان من" و "درد سروالدین" در تلویزیون گل كرد.



*بازیگر نوجوانی كه مخاطبان زیادی را به خود جلب كرد

بازی او در فیلم "بهترین تابستان من" در نقش نوجوانی كه برای گذراندن تعطیلات تابستان خود به مناطق جنگی می رود و حتی در سن نوجوانی نیز با طنازی خاص و بازی شیرین خود توانست مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بكشاند.

بعد از آن در سریالی به نام "دردسر والدین" به كارگردانی "مسعود نوابی" ایفای نقش كرد و در آن سریال كه داستان فردی كارمند كه همسر خود را از دست داده بود را روایت می كرد و "علی صادقی" در نقش فرزند این خانواده توانست با بازی ها و درگیری های شیطنت آمیز علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب كند.

"صادقی" بازی راحتی دارد و حتی گاهی اوقات بدون دیالوگ و تنها با یك نگاه تأثیر خوبی بر ببیننده می گذارد و با حركات و دیالوگ های بداهه ای كه استفاده می كند و قرار گرفتنش در موقعیت های مختلف سبب خنده مخاطب می شود.



*"علی صادقی" هم اكنون با "یك فراری از بگبو" در روی پرده سینماها

"علی صادقی" بعد از آن نیز در دو سریال مهم "رضا عطاران" با نام های "متهم گریخت" و "خانه به دوش" داشت و این سریال با بازی راحت و روان در كنار "رضا عطاران" و "سیروس گرجستانی" بازی قابل قبولی را ارائه داد.



وی در كارنامه هنری خود، فیلم هایی چون "روایت سه گانه" (اینزود دوم) ، "پیك نیك در میدان جنگ"، "هوو"، "چپ دست"، "اگر می تونی منو بگیر"و "تیغ زن" به ایفای نقش پرداخت.

همچنین؛ وی در سریال های "قرارگاه مسكونی"، "كوچه اقاقیا"، "خانه به دوش"، "پشت كنكوریها" "زندگی به شرط خنده"، "سه در چهار" و "بزنگاه" را به ثبت رسانده است.
او دلیل حضور خود را در كارهای طنز به دلیل قیافه طنز خود نسبت داده و اینكه اكثر پیشنهادات به وی در قالب كارهای طنز و كمدی است.

وی كار در "كوچه اقاقیا" در كنار مرحوم "منوچهر نوذری" را از باقی كارهایش بیشتر می پسندد.

گفتنی است؛ كارتون عروسكی به نام "ارگ وجیرجیر"  ، "بن و سباستین"، " گامبا" از كارتون های مورد علاقه در دوران كودكی اش است. علی صادقی هم اكنون فیلم سینمایی "فراری از بگبو" را در حال اكران دارد.





گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fardanews.com


مطالب پیشنهادی:
مریل استریپ و داستین هافمن در یک مهمانی در کنار بیل و هیلاری کلینتون
نشست داغ «من مادر هستم» چگونه گذشت؟
فیلم جعفر پناهی نامزد دریافت جایزه اسکار اعلام شد
فهرست برترین کتابهایی که فیلم شدند از نگاه روزنامه گاردین
«کلاه پهلوی» به هیچ وجه یک اثر مستند تاریخی نیست