بیهوشی «حامد بهداد» با 30 کیلو اضافه وزن!
بهداد که توانسته بود چند کیلویی به وزنش اضافه کند و با استفاده از پروتز شکم مصنوعی، چاق به نظر برسد، سر یکی از صحنه ها در تهران، فشارش افتاد و بیهوش شد و کار به بیمارستان کشید.

مثل اینکه داریوش مهرجویی، کارگردان کارکشته سینمای ایران، بازیگری را که راست کارش باشد پیدا کرده است.

مهرجویی که پارسال نقش اول فیلم «نارنجی پوش» را به حامد بهداد داده بود امسال هم در فیلم جدیدش؛ «چه خوبه که برگشتی» نقشی مهم را به او سپرده است.

بهداد در جدیدترین فیلم مهرجویی، نقش فرزاد، جراح دندانپزشکی را دارد که بعد از سال ها به ایران برمی گردد و سر یک سنگ جادویی کلی ماجرا با همسایه اش خانم یاسمین (مهناز افشار) و دوستش کامبیز (رضا عطاران) پیدا می کند.


● اتفاق های عجیبی که برای سوپراستار افتاد

اما چیزی که در این فیلم کمدی جلب توجه می کرد این خبر بود که بهداد برای نقش فرزاد، چیزی حدود ۳۰ کیلو به وزنش اضافه کرده که در صورت ثبت این کار، رکورد افزایش وزن برای بازی در یک فیلم ایرانی که قبل از این در دست رضا کیانیان بود، شکسته می شود.

کیانیان، یک دهه قبل برای بازی در فیلم «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، حدود ۲۰ کیلو به وزنش اضافه کرد.

نکته جالب اینکه کیانیان هم در آن فیلم نقش یک پزشک را بازی می کرد.

اما به نظر می رسد بهداد نتوانسته به رکورد کیانیان برسد چون شنیده شده با وجود اینکه بهداد چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است و این ماجرا از عکس ها و شمایل او در مجالس و محافل مختلف هم آشکار است ولی گویا برای شکم بهداد در این فیلم از پروتز مصنوعی استفاده شده است.

اما چرا در اوایل فیلمبرداری «چه خوبه برگشتی» حامد بهداد دچار افت فشار شد؟

چرا بعد از بیهوشی، کارش به بیمارستان و سرم و دوا و درمان کشید؟

به نظر می آید همین اضافه کردن وزن برای بهداد بی حاشیه هم نبوده ولی آنچه موثرتر بوده و به گفته شاهدان و حاضران در پشت صحنه هم تایید می شود نوعی بی حالی از ابتدای کار در احوالات بهداد، مشهود بوده است.

دلیل عمده این بی حالی هم می تواند حضور بهداد در پروژه سنگین «فرزند چهارم» وحید موسائیان باشد.

موسائیان این فیلم را در گرمای کشنده تابستان کشور کنیا در قاره آفریقا ساخت که البته با حوادثی مثل سقوط هواپیمای عوامل که البته تلفاتی نداشت، خبرسازی هم کرده بود.

بهداد بعد از بازی در این فیلم در آفریقا، بلافاصله در برگشت به ایران با پیشنهاد مهرجویی روبه رو شد.

اما پیشنهاد مهرجویی یک شرط داشت که اتفاقا یکی از معضلات کاراکتر فرزاد هم بود آن هم چاقی و داشتن شکم بود.

بهداد که هنوز تحت تاثیر گرما و فشار آفریقا بود این شرط را قبول کرد.

او برای اینکه وزنش را سریع بالا ببرد رژیمی گرفت که در اوایل کار باعث بی حالی و بیهوشی او شد و البته به وزن ۳۰ کیلویی دلخواه مهرجویی هم نرسید.

فیلمبرداری فیلم از ۲۰ آبان در تهران آغاز شده بود و قراربود بعد از یک ماه در محمودآباد مازندران به پایان برسد.

بهداد که توانسته بود چند کیلویی به وزنش اضافه کند و با استفاده از پروتز شکم مصنوعی، چاق به نظر برسد، سر یکی از صحنه ها در تهران، فشارش افتاد و بیهوش شد و کار به بیمارستان کشید.

اما خوشبختانه ماجرا با چند قرص و سرم، حل و فصل شد تا فیلمبرداری در زمان معین شده به پایان برسد.

بدین ترتیب حامد بهداد را با شمایلی فربه در جشنواره فیلم فجر امسال خواهیم دید و باید ببینیم او می تواند وزنش را به حالت نرمال قبلش برساند یا نه.

به نظر می رسد بهداد نتوانسته به رکورد کیانیان برسد چون شنیده شده با وجود اینکه بهداد چند کیلویی اضافه وزن پیدا کرده است ولی گویا برای شکم بهداد در این فیلم از پروتز مصنوعی استفاده شده است.


● کدام بازیگر رکورد جهانی دارد؟

۳۲ کیلو کم کرد بعد ۳۸ کیلو اضافه کرد.

رکورددار تغییر وزن در بین بازیگران جهان برای بازی در فیلم در اختیار کریستین بیل است.

او قرار بود نقش مردی لاغر را در فیلم ماشینیست بازی کند برای همین در عرض ۳ماه با رژیم قهوه و آب و یک سیب و البته ورزش، وزنش را از ۸۴ کیلو به ۵۲ کیلو رساند.

بیل برای بازی در این فیلم ۳۲ کیلو وزن کم کرد. اما آن چیزی که او را خبرساز کرد این بود که او بلافاصله قبول کرد در نقش بتمن در فیلم بتمن، بازی کند.

کریستوفر نولان، کارگردان بتمن وقتی در اولین ملاقات بیل لاغر را دید به انتخابش شک کرد اما بیل قول داد که وزنش را برگرداند.

او بلافاصله در عرض ۶ ماه، وزنش را ۹۰ کیلو رساند.

نکته جالب توجه درباره رژیم چاقی او این بود که او چون گیاهخوار بود، این ۳۸ کیلو را بدون گوشت اضافه کرد ضمن اینکه چون بتمن، بدنی ورزیده و عضلانی داشت او علاوه بر ازدیاد وزن، باید با ورزش مداوم این افزایش توده بدنی را به ورزیدگی عضلانی تبدیل می کرد.

اما چهره های دیگری هم بوده اند که وزن شان را بالا و پایین کرده اند مثلا راسل کرو برای بازی در نقش افسر چاق فیلم محور دروغ های ریدلی اسکات که ۲۸ کیلو به وزنش اضافه کرد یا مت دیمون برای یک نقش ۲ دقیقه ای سربازی معتاد، ۱۸ کیلو وزنش را پایین کشید که چون بدون مشاوره این کار را کرد تا مدت ها سرگرم درمان مشکل غدد فوق کلیوی اش بود.
 


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftabir.com



 مطالب پیشنهادی:
برگزاری جشن عقد با حضوز «نیوشا ضیغمی» و همسرش
رفیق فابریک‌های ستارگان را بشناسید
لوکشین‌های «قیصر» پس از 43 سال و خاطرات تهیه‌کننده فیلم
درگذشت شاعر ایرانی در پاریس و تنهایی
خانه و آثار «سیمین دانشور» بلاتکلیف در دادگاه!