نخستین شغل‌ نامزدهای اسکار 85 چه بوده است؟
ستاره فیلم «بینوایان» و «گرگنما» قبل از آنکه با بازی متفاوت خود ، هیجان مخاطبان را برانگیزد ، زندگی خود را با پر کردن باک بنزین خودروها سپری می کرد . بله ! بازیگر نقش «ژان وال ژان» کارگر پمپ بنزین بود.

همیشه گفته می شود این طول سفر است که مهم است نه مقصد ! البته اگر مقصد جایگاهی همچون
نامزدی اسکار باشد، تحمل سختی های سفر نیز آسان می شود . در میان چهره های سرشناس سینمای هالیوود نیز ستارگانی هستند که در گذشته با شرایط سخت زندگی مواجه بودند و هم اکنون به عنوان یکی از نامزدهای اسکار معرفی می شوند . اما نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره از جوایز اسکار قبل از رسیدن به این موقعیت،‌ چه شغلهایی داشته و به چه کارهایی همت گماشته اند؟


«هیو جکمن»
ستاره فیلم «بینوایان» و «گرگنما» قبل از آنکه با بازی متفاوت خود ، هیجان مخاطبان را برانگیزد ، زندگی خود را با پر کردن باک بنزین خودروها سپری می کرد . بله ! بازیگر نقش «ژان وال ژان» کارگر پمپ بنزین بود.
 
 
«تامی لی جونز»
ستاره عبوس هالیوود پیش از آنکه به چهره مطرح گلدن گلوب تبدیل شود ، یک بازیکن معمولی فوتبال بود ولی مهارت های او در این ورزش ، او را برای کالج بورسیه کرد . «جونز» به مدد همین حرفه خود به سینما راه یافت .
 
 
«جسیکا چستین»
همیشه می گویند بازیگران تئاتر ، ستارگان بهتری هستند. جسیکا چستین بازیگر فیلم «30 دقیقه پس از نیمه شب» تا حالا نشده برای بازی منحصر خود جایزه دریافت نکند. او که از اول به بازیگری علاقه داشت ‌، تمرین تئاتر را در سالنهای زیرزمینی تئاتر سان فرانسیسکو و در کنار سیاه پوستان تجربه کرد.
 
 
«امی آدامز»
«آدامز» تجربه کار در رستورانهای «هوترز» را دارد. این در حالی است که «هوترز» او را لایق کار در این رستوران نمی دید و ستاره حال هالیوود را از رستوران اخراج کردند.
 
 
«برادلی کوپر»
او در کنار پدرش که یک دلال سهام بود به هر شغلی وارد شده است ولی در اوایل جوانی به عنوان یک گزارشگر متفرقه در روزنامه فیلا دلفیا موفق به نشان دادن خودش شد.
 
 
«دنزل واشنگتن»
بازیگر سیاه پوست فیلم «پرواز» از 11 سالگی کار می کرد . او در ابتدا موهای ریخته شده در کف سلمانی را جمع می کرد و پس از آن به حرفه سلمانی و پیرایش روی آورد.
 
 
«دنیل دی لوئیس»
ستاره نقش «لینکولن» در فیلم «اسپیلبرگ» از نوجوانی وارد کار چوب بری و نجاری شد و تا قبل از حضور در اولین فیلم خود به این حرفه می پرداخت .
 
 
«نائومی واتس»
«واتس» قبل از ستاره شدن کارهای متعددی انجام داده که بدترین آن فروش و پخش روزنامه و بهترین آن کار در استودیو تدوین بوده است .
 


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:cinemakhabar.ir



 مطالب پیشنهادی:
عکسی متفاوت از کودکی هانیه توسلی و خواهرش
روانشناسی یک خانواده بدبخت در فیلم «من مادر هستم»
عکس‌های اسید پاشی بر دختر و مادر کرمانی در مجله «تایم‌»
«میترا حجار» سوار بر ترک موتور «محمدرضا فروتن»
«گلیشفته فراهانی» و «بهروز وثوقی» هم بازی در تئاتر، هم بند در امریکا!