«ماریون کوتیار» بهترین بازیگر تئاتر هیستی آمریکا + عکس
بازیگر فرانسوی جایزه زن سال تئاتر هیستی پودینگ را از طرف جامعه تئاتر دانشجویی هاروارد دریافت کرد.
 

 ماریون کوتیار جایزه زن سال تئاتر هیستی پودینگ را از طرف جامعه تئاتر دانشجویی هاروارد دریافت کرد. او در فیلمی درباره پیاف بازی کرده بود.


او با بازی در فیلم‌های تاکسی، فوریا و چیزهای زیبا توانست نظر منتقدین را جلب کند. همچنین او در فیلم‌هایی همچون ماهی بزرگ، یک نامزدی بسیار طولانی، یک سال خوب و دشمنان مردم بازی کرده‌ است.


او یک جایزه اسکار، یک جایزه بافتا، یک جایزه سزار و یک جایزه گلدن گلوب برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم زندگی یک گل سرخ را به‌دست آورده است. همچنین او اولین فردی است که برای بازی در یک فیلم فرانسوی‌زبان برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و در سال ۲۰۰۹ برای بازی در فیلم موزیکال ناین نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

در سال ۲۰۰۳ و همزمان با تاکسی ۳ است که کوتیار در فیلم ماهی بزرگ اثر تیم برتون ایفای نقش کرده و به سینمای آمریکا پاگذاشت. سه سال بعد (۲۰۰۶) کوتیار در فیلم یک سال خوب اثر ریدلی اسکات در مقابل راسل کرو بازی کرد.


اما مهمترین فیلم کارنامه وی فیلم زندگی مثل یک گل سرخ است. کوتیار در این فیلم در نقش ادیت پیاف خواننده فرانسوی بازی کرد و از همین فیلم هم اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول را ربود.

در ۲۰۰۹ کوتیار در فیلم دشمنان مردم اثر مایکل مان مقابل جانی دپ بازی کرد. در همین سال نیز در فیلم نُه در کنار دانیل دی-لوئیس، نیکول کیدمن و پنلوپه کروز بازی کرد.


بوسه مجریان مراسم بر بازیگر ادیت پیاف


ژست خاص «ماریون کوتیار» بعد از دریافت جایزه






 تهیه و ترجمه گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
 اختصاصی سیمرغ
 


 مطالب پیشنهادی:
عکس‌هایی جالب از بازیگران در برج جشنواره!
صف سینما زیر باران/ پربیننده‌ترین‌های جشنواره تا به امروز
ستارگان سینما سوار بر دوچرخه‌هایشان!
خانمی با پیراهن رکابی در تئاتر فجر/ حاشیه‌های جشنواره
تنفر تینا آخوندزاده و دانیال عبادی از بچه‌داری!