فیلم جدید «بینوش» در برلین
ژولیت بینوش در این فیلم زندگی‌نامه‌ای نقش کامیل کلودل محبوبه و منبع الهام سابق آگوست رودن مجسمه‌ساز بزرگ فرانسوی را بازی می‌کند که به یک تیمارستان فرستاده شد.

روز سه‌شنبه در جشنواره برلین فیلم فرانسوی «کامیل کلودل 1915» ساخته برونو دومون در بخش مسابقه به نمایش درآمد که در آن «ژولیت بینوش» بازی کرده است.
 
ژولیت بینوش در این فیلم زندگی‌نامه‌ای نقش کامیل کلودل محبوبه و منبع الهام سابق آگوست رودن مجسمه‌ساز بزرگ فرانسوی را بازی می‌کند که به یک تیمارستان فرستاده شد.
 
بینوش 48 ساله که برای بازی در نقش یک پرستار در فیلم «بیمار انگلیسی» (1997) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، به خبرگزاری فرانسه گفت برای بازی در نقش کلودل که خودش هم مجمسه‌ساز بود، به لحاظ فیزیکی و ذهنی درگیر شد.
 
او گفت: «چالش واقعی این بود که کاملا در همه چیزهایی که نشان دادیم غرق شوم؛ احساسات، چشم‌اندازها و اینکه کلودل به مدت 30 سال در یک تیمارستان به حال خود رها شده بود.»

کلودل در 30 سالگی و زمانی که متوجه شد رودن هیچگاه به او متعهد نخواهد شد، او را رها کرد و از همان زمان بود که دچار بحران شد. خانواده بورژوا و ثروتمند کلودل که نمی‌خواستند او برای خودش در پاریس زندگی و کار کند و دلزده از رفتار نامتعارف و پارانویای فزاینده کلودل او را در موسسه‌ای در پروونس زندانی کردند.

کلودل در آنجا در میان آدم‌هایی دچار اختلالات روانی جدی که دائم ناله می‌کردند و فریاد می‌کشیدند و نیاز به مراقبت‌های اولیه داشتند گرفتار شده بود. نقش این آدم‌ها را در فیلم بیماران واقعی بازی می‌کنند.

او از مجسمه‌سازی دست کشید، خیلی کم حرف می‌زد و از رئیس تیمارستان خواهش می‌کرد اجازه بدهد او از آنجا برود، اما پل کلودل برادر کوچک او که به تیمارستان کمک‌ می‌کرد اجازه نداد او از آنجا بیرون بیاید.
 
بینوش برای حضور در این نقش سه هفته را در یک خانه با بیماران گذراند.     
 
برونو دومون کارگردان «کامیل کلودل 1915» که با فیلم‌هایی چون «انسانیت» و «29 نخل» شهرت دارد، گفت هدفش این بود که روی سه روز از زندگی کلودل متمرکز شود، زمانی که او هنوز امیدوار بود ملاقات با برادرش می‌تواند به معنای رهایی او باشد.
 
او گفت: «این سیاه‌ترین دوران زندگی او بود، زمانی که او گوشه‌نشین بود. همه چیزهایی که ما از او می‌دانیم از اسناد پزشکی و مکاتبات که فیلم بر مبنای آن‌ها ساخته شده، گرفته شده است.» 

ایزابل آجانی دیگر بازیگر فرانسوی هم سال 1988 در یک فیلم نقش کامیل کلودل را بازی کرد.

روز دوشنبه فیلم «پرده»‌ به کارگردانی جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی نیز در بخش مسابقه نمایش داده شد.

شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین 7 تا 17 فوریه (19 تا 29 بهمن) برگزار می‌شود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



 مطالب پیشنهادی:
«رضا عطاران» در حال دزدی! + عکس
خانه «سیروس گرجستانی» دردسر ساز شد + عکس
تقدیر ویژه فرانسوی‌ها از «ترانه علیدوستی»
رقابت ترانه علیدوستی، لیلا حاتمی و نگارجواهریان
عکس: «گلشیفته فراهانی» بازیگر یا مدل غربی؟