تولد «پانته‌آ بهرام» مبارک! + عکس
در روز تولد «پانته‌آ بهرام» نگاهی به کارنامه بازیگری او خواهیم داشت.

پانته‌آ بهرام یکی از بازیگران خوش نقش سینمای ماست که کمتر در طول این سال‌ها درگیر و بند حاشیه‌های سینمایی بوده و نقش‌های به یادماندنی را نیز از او در فیلم‌های سینمایی و سریال دیده‌ایم که آخرین آنها به دو فیلم اخیرش یعنی «بی خود و بی جهت» اثر کاهانی و فیلم جنجالی «من مادر هستم» اثر فریدون جیرانی اشاره کرد.

این بازیگر ایرانی علاوه بر کارهای سینمایی در تئاتر نیز کارهای زیادی را انجام داده است تا این اندازه که می‌توان او را یکی از بازیگران پای ثابت تئاتر دانست. از جمله بازی‌های تئاتری او می‌توان به «نورا»، «منطقه اشغال شده»، «هی مرد گنده گریه نکن» و... اشاره کرد.

اما این خانم بازیگر سریال‌های تلویزیونی زیادی نیز داشته است که شاید نوستالژیک‌ترین آنها برای مردم مجموعه تلویزیونی «مسافر» اشاره کرد. او همچنین در سریال‌هایی همچون «ایستگاه»، «پلیس جوان» و... بازی کرده است.

پانته‌آ بهرام سابقه کار با کارگردانان بزرگ ایران همچون داریوش مهرجویی  در فیلم «طهران: روزهای آشنایی»، اصغر فرهادی و فیلم «چهارشنبه‌سوری»، پوران درخشنده و فیلم‌های «بچه‌های ابدی» و «خواب‌های دنباله‌دار» و حسن فتحی با فیلم «پستچی سه بار در نمی‌زند» را دارد.


بیوگرافی پانته‌آ بهرام
پانته‌آ بهرام بازیگر ایرانی تآتر، سینما و مجموعه‌های تلویزیونی است. او دانش‌آموختهٔ مدرسه هنر و ادبيات صدا و سيما و ادبیات نمایشی است.

وی در ۱۳ اسفندماه ۴۸ در تهران متولد شد. در ۱۳۶۶ فعالیت بازیگری خود را به صورت آکادمیک با ورود به مدرسه صدا و سیما و تحصیل در رشته بازیگری آغاز کرد. اولین حضور جدی در تئاتر را در ۱۳۶۷با بازی در مقابل تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم تجربه کرد. در ۱۳۷۱ با تحصیل در رشته ادبیات نمایشی گام جدیدتری در تعمیق دانش آکادمیک در زمینهٔ هنرهای نمایشی برداشت.



تهیه و ترجمه گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی:
عاشقی بی‌قرار، برنده «بهترین بازیگر زن» اسکار
مجری معروف: برای مردم خواستگاری هم رفته‌ام!
درگذشت آهنگساز «سوفیا لورن» در 95 سالگی + عکس
داستان مدلی که بازیگر «کلاه‌پهلوی» شد!
جنیفر لاورنس: من اینقدرها هم زیبا نیستم! + عکس