انتقادات تند کشاورز از ابراهیم گلستان با لفظ «گلستان نفتی»!
من نمی‌دانم چرا آقای ابراهیم گلستان همیشه از کمک نداشتن و کمک نکردن دیگران حرف می زد اما نمی گوید چه کسانی کمکش می کردند. چرا نمی گوید .چرا نمی گوید فروغ هروز سر صحنه می آمد و...

محمد علی کشاورز بازیگر پیش کسوت سینما در گفت و گویی که مدتی قبل با مجله فیلم داشت دربخشهایی از این مصاحبه انتقادات شدیدی از ابراهیم گلستان مطرح کرده است .

 در این گفت وگو که چندی پیش با مجله فیلم انجام شده کشاورزدراظهاراتی گفته : من نمی‌دانم چرا آقای گلستان همیشه از کمک نداشتن و کمک نکردن دیگران حرف می زد اما نمی گوید چه کسانی کمکش می کردند. چرا نمی گوید .چرا نمی گوید فروغ هروز سر صحنه می آمد و به او کمک می کرد .آدم های زیادی در کار گلستان به او کمک می کردند .حتی خیلی از فیلم های مستند اورا دیگران ساختند و به اسم او تمام شد.آقای گلستان همه این ها را یادش رفته و فقط بلد است فحش بدهد.

آقای گلستان شما در آن زمان چیزهایی داشتید که خیلی ها در حسرتش بودند. حالا اگر عده ای به خاطر موقعیت تو و این که یک استودیو داشتی به سراغت آمده اند باید بشینی و این حرف‌ها را بزنی؟ آن وقت می آیی از کسانی تعریف می که خیلی باید تلاش کنند تا به این‌ها برسند. نجف دریا بندری مترجم نبود؟ فریدون رهنما سواد نداشت؟شاملو شاعر نبود؟ می گویی فلانی توده ای بوده. مگر خودت نبودی ؟ تو چه کار به زندگی خوصوصی مردم داری، به کارشان توجه کن. تو قلمی داشتی که خیلی خوب بود و کسی هم منکرش نیست.

فیلمی هم ساختی که مدام به آن افتخار می کنی ولی اصلا مورد توجه قرار نگرفت و بعید می دانم حالا هم مورد توجه باشد.چرا از خودت نمی گویی؟ آن زمان که خیلی‌ها عارشان می آمد برای انگلیس کار کنند تو با افتخار کار می کردی. چند تا از فیلم هایت را با پول شرکت نفت ساختی؟ چه قدر از شرکت نفت پول گرفتی؟ چرا از شاملو می گویی که شاعر نبوده؟ از خودت بگو که بهت می‌گفتند گلستان نفتی!... خود فروغ به شدت به دیگران احترام می گذاشت. در خشت و آینه و پس از آن بسیار از فروغ آموختم.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: مجله فیلم



مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: برپایی «جشن درخت دوستی» با حضور هنرمندان سرشناس
«نیکی کریمی» بازهم در کنار فوتبالیست‌ها و الهی قمشه‌ای! + عکس
چرا «چهره‌های محبوب» فقط عیدها به تلویزیون می‌آیند؟
جنیفر لاورنس: من اینقدرها هم زیبا نیستم! + عکس
کدام بازیگران یک‌دفعه لاغر شدند؟ + جدول