بازخوانی خاطرات جشنواره کن با تصاویری از حضور باشکوه «لیلا حاتمی»
حضور لیلا حاتمی در این جشنواره و اهدا جایزه اصلی جشنواره کن برای بسیاری از ایرانی‌ها دلچسب و خاطره‌انگیز بود، چراکه بعد از مدت‌ها این احساس را داشتند که یک ایرانی در یک رویداد معتبر جهانی حضوری قابل توجه دارد..
 سال گذشته و در جریان برگزاری شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن، «لیلا حاتمی» با حضور در مراسم پایانی، جایزه بهترین فیلم این دوره کن را به ماتئه گارونه به خاطر فیلم واقعیت اهدا کرد. وی که با لباسی پوشیده در این جشنواره شرکت کرده بود، لباسش از سوی سایت اِل، که اخبار دنیای مد را پی‌گیری می‌کند، به عنوان یکی از ده پوشش برتر مراسم اختتامیه جشنواره کن انتخاب شد.


حضور لیلا حاتمی در این جشنواره و اهدا جایزه اصلی کن برای بسیاری از ایرانی‌ها دلچسب و خاطره‌انگیز بود، چراکه بعد از مدت‌ها این احساس را داشتند که یک ایرانی در یک رویداد معتبر جهانی حضوری قابل توجه دارد، حضوری که توانست خیلی نگاه‌های اشتباه را نسبت به ایرانی‌ها برگرداند و عوض کند.


همانگونه که اصغر فرهادی با کسب جایزه اسکار، توانست حرف دل خیلی از ایرانی‌ها را بازگو کند، جایزه‌ای که به حق به او داده شد تا یک شب خاطره انگیز برای ایرانی‌های با فرهنگ رقم بخورد.


لیلا حاتمی، بازیگر سینمای ایران، در مراسم اختتامیه جشنواره کن برای اهدای جایزه بزرگ این جشنواره به روی صحنه رفت. او این جایزه را به متیو گارونه، کارگردان ایتالیایی اهدا کرد. متیو گارونه امسال در شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن به خاطر فیلم «رئالیتی» جایزه بزرگ کن را از آن خود کرد.


دست اندر کاران مراسم اختتامیه‌ شصت‌وپنجمین جشنواره‌ کن گذشته خانم لیلا حاتمی را که به خاطر ایفای نقش در فیلم «جدایی نادر از سیمین» در میان بسیاری از علاقمندان به سینما در سراسر جهان شناخته شده است برای اعطای جایزه بزرگ جشنواره انتخاب کرده بودند.


لیلا حاتمی پیش از این به‌ خاطر فیلم «جدایی نادر از سیمین» در مراسم اعطای جوایز اسکار حاضر شده بود و طرح لباسی که در آن مراسم بر تن کرده بود مانند لباس‌هایی که در مراسم کن پوشیده بود، واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی را در محافل، منابع و سایت های سینمایی برانگیخت.

در این دوره از جشنواره کن (سال گذشته) ایران با فیلم «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی، در یکی از بخش‌های جنبی کن حضور داشت. «مثل یک عاشق» عباس کیارستمی هم با بازیگران ژاپنی و داستانی که در ژاپن می گذرد نامزد دریافت نخل طلای شصت و پنجمین جشنواره کن شده بود. سرمایه گذاران فیلم آقای کیارستمی از فرانسه و ژاپن هستند.

فیلم آقای بخشی نخستین ساخته بلند اوست. برخی از منتقدان منتظر بودند که این فیلم جایزه دوربین طلایی کن را بگیرد اما نه این فیلم آقای بخشی، که پیشتر فیلم کوتاه «تهران انار ندارد» را ساخته بود و نه فیلم آقای کیارستمی که تنها به واسطه کارگردانش یکی از ابعاد سه گانه حضور ایران در کن به حساب می آید، موفق به دریافت جایزه در این جشنواره نشدند.



 تهیه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
http://www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی:
لیلا حاتمی، شیک و با پوشش کامل در اختتامیه جشنواره رم
16 تصویر زیبا از پشت‌صحنه فیلم «اصغر فرهادی» در آستانه جشنواره کن
کدام فیلم به جشنواره کن می‌رود؛ «پشمالو» یا «گذشته» فرهادی؟
«سوفیا کاپولا» تنها نماینده زنان در جشنواره کن 2013!!
جشنواره کن 2013؛ تصاویری از زنی که می‌خواهد به همه کمک کند