اظهارت تحقیرآمیز اورسن ولز نسبت به بزرگان هالیوود!
در بخش‌هایی از این نوار که خالق «همشهری کین» در گفت‌وگوها با یکی از دوستانش آنها را ضبط کرده آمده است: «لاورنس اولیویر» احمق،‌ «اسپنسر» نفرت‌انگیز و «چارلی چاپلین» خودشیفته و مغرور است.
 نوار مصاحبه‌های تند و تحقیرآمیز «اورسن ولز» درباره بازیگران و کارگردانان سرشناس هم‌دوره‌اش پیدا شد.

 «اورسن ولز»، کارگردان نامدار سینمای جهان در نوارهایی که اخیرا از مصاحبه‌های او با یکی از دوستانش پیدا شده، به انتقاد شدید از کارگردانان و بازیگران هم‌دوره خود چون «چارلی چاپلین»، «همفری بوگارت»، «اسپنسر تریسی» و «لاورنس اولیویر» پرداخته است.

در بخش‌هایی از این نوار که خالق «همشهری کین» در گفت‌وگوها با یکی از دوستانش آنها را ضبط کرده آمده است: «لاورنس اولیویر» احمق،‌ «اسپنسر» نفرت‌انگیز و «چارلی چاپلین» خودشیفته و مغرور است.

وی در ادامه گفته است:‌«جیمز استوارت» بازیگر بدی بود و «نرما شرر» یکی از بی‌استعدادترین زنان بازیگر تاریخ سینما است.

مصاحبه‌های «اورسن ولز» از سال 1983 در ملاقات‌هایی که وی بصورت مرتب با دوست کارگردانش «هنری جاگلوم» داشته است، ضبط شده‌اند و بدلیل مرگ ناگهانی وی در سال 1985، نتوانست محتویات این نوارهای ضبط شده را در قالب یک کتاب زندگینامه بگنجاند و از آن زمان تا کنون این نوارها در گاراژ خانه دوستش «جاگلوم» بوده‌اند.

نوار این مصاحبه در اختیار «پیتر بیسکیند»، تاریخدان سینما قرار گرفته است که در آن «ولز» با لحنی صمیمی درباره فراز و نشیب‌های حرفه خود،‌ دوستان و همکارانش و همچنین درباره مطالب زیادی از سیاست تا ادبیات صحبت‌های بی‌پرده‌ای داشته است.

وی در این مصاحبه‌ها از «جان وین» به عنوان بهترین بازیگر تاریخ‌ هالیوود یاد می‌کند و بازی «جوزف کاتن» را نیز مورد تمجید قرار داده است، ولی به تحقیر دیگر بازیگران می‌پردازد.

در یکی از این مصاحبه‌های ضبط شده در حالیکه «ولز» مشغول صرف نهار با دوستش «هنری جاگلوم» است، «ریچارد برتون» - یکی دیگر از بزرگان بازیگری آمریکا - به آنها نزدیک می‌شود و می‌گوید «الیزابت تیلور» همراه من است و مایل است با شما ملاقات کند که با پاسخ منفی «ولز» همراه می‌شود. این موضوع حتی با واکنش دوست او «جاگلوم» نیز رو ب‌ رو می‌شود.

اصرار لجبازانه «ولز» به پیمودن مسیر خویش در کار موجب شد تا وی نتواند در محیط استودیو فیلم بسازد و به همین دلیل سرمایه‌گذاری فیلم‌هایش را برعهده گرفت.

در بخش‌هایی دیگر از مصاحبه، «ولز» اشاره می‌کند که «مرلین مونرو» را وی وارد سینما کرده و او را به کارگردانان معرفی کرده است و در واقع او موجب رشد و پیشرفت «مونرو» در عالم سینما بوده است.

وی در ادامه می‌افزاید: حتی نمی‌توانم دیدن «بت دیویس» را تحمل کنم و به همین دلیل نمی‌خواهم بازی او را ببینم و در بخشی دیگر، «جنیفر جونز» - بازیگر اسکاری هالیوود - را نیز ناامیدکننده می‌خواند.

«اورسون ولز» در بخشی از مصاحبه‌هایش به تمسخر «همفری بوگارت» می‌پردازد و دو صفحه اول فیلم «شاه لیر» از «لاورنس الیویر» را بدترین چیزی می‌داند که در زندگی‌اش دیده است.

«ولز» همچنین اظهار نظرهای مختلفی را درباره «آلفرد هیچکاک» ابراز می‌کند و فیلم‌های اخیر او را غیرقابل فهم قلمداد می‌کند و آنها را شبیه به شوی تلویزیونی می‌داند و فیلم «پنجره عقبی» را از جمله بدترین فیلم‌هایی معرفی می‌کند که تا به حال دیده است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
الناز شاکردوست عزیز، تولدت مبارک + تصاویر
منفورترین چهره های هالیوود چه کسانی هستند؟
حمله رئیس‌جمهور ترکیه به 80 هنرمند حاضر در اعتراضات!
نظرات مهم «حسن روحانی» درباره زن و حجاب، ماهواره و اینترنت
10 نقش ماندگار «كاترین هپبورن» در سینمای كلاسیك + تصاویر