عیادت بازیگران زن از فریماه فرجامی + تصاویر
هنگامه قاضیانی، شبنم قلی خانی، لاله اسکندری، مهرانه مهین ترابی، لادن مستوفی، سارا خویینی ها، نسرین مقانلو، نرگس محمدی، گلاره عباسی از هنرمندانی بودند که به عیادت فریماه فرجامی رفتند.
ملاقات با فریما فرجامی با دعوت فریبا کوثری و تهمینه میلانی برگزار شد و  هنگامه قاضیانی، شبنم قلی خانی، لاله اسکندری، مهرانه مهین ترابی، لادن مستوفی، سارا خویینی ها، نسرین مقانلو، نرگس محمدی، گلاره عباسی از هنرمندانی بودند که با این بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون دیدار کردند. بهاره افشاری یکی از حاضران این مراسم با نگارش یادداشتی در «اعتماد» در این باره نوشت:

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/141411411.jpg
عکسی از سال‌های نه چندان دور فریماه فرجامی

این روزها بیشتر از هروقت دیگری زمان برای من خودنمایی می کند، انگار همین دیروز بود که با مادرم به دیدن فیلم «مادر» رفتیم و زیبایی بازی منحصر به فرد خانم فرجامی من را با خود به رویا برد و عاشق سینما کرد. اما زمان با سیلی ای که به گوش من می زند، متوجه می شوم که دیگر آن دختر کوچولویی که با مادرش به سینما می رود، نیستم، باز هم یادآوری می کند که سال هاست حسرت دیدن خانم فریماه فرجامی عزیز و پرده سینما به دل همه ما مانده است. نمی دانم بعضی از اتفاقات تقصیر ما است یا نه، اما خوب می فهمم که زمان چیز بسیار بی رحمی است. امروز خانم میلانی عزیز مثل همیشه بانی یک اتفاق خوب شد، که جمعی از هنرمندان خانم به دیدن فریماه فرجامی عزیز برویم و به ما یادآوری کردند که روزی چشم ما هم به در است تا کسی از ما حالی بپرسد. از فریبا کوثری عزیز تشکر می کنم که محیطی را فراهم کرد تا این اتفاق به بهترین شکل بیفتد و قدردانی می کنم از تمام عزیزانی که امروز را با ما همراه بودند. جالب توجه است که در این جمع زنانه، سپیده، بازیگر پیش از انقلاب هم حضور داشت. دیگر دوستانی حاضر در این جمع: هنگامه قاضیانی، شبنم قلی خانی، لاله اسکندری، مهرانه مهین ترابی، لادن مستوفی، سارا خویینی ها، نسرین مقانلو، نرگس محمدی، گلاره عباسی، رابعه اسکویی، الیزابت امینی و مریم میلانی بودند

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/n00002260-b.jpg
کوتاه از زندگی فریماه فرجامی
فریماه فرجامی در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک است. در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد. در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهتگ و هنر» و فصلنامه «فرهنگ و زندگی» به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان» به کارگردانی «غلامعلی عرفان» وارد عرصهٔ سینما شد.

مصاحبه با برنامه هفت
در تاریخ ۷ بهمن ۸۹، مصاحبه ضبط شده‌ای او با برنامه تلویزیونی هفت از شبکه ۳ صدا و سیما پخش شد. این گزارش گفت‌وگویی از فرجامی را که مدت‌هاست بیمار است پخش کرد. او در این مصاحبه انتقادات تندی را در مورد برخی از سینماگران و فاطمه معتمدآریا بیان کرد. در پی نمایش این مصاحبه امین تارخ در برنامه همان شب و یک روز بعد رخشان بنی اعتماد در یک نامه، واکنش نشان داده و به‌خاطر پخش گزارشی از این بازیگر در وضعیتی نامناسب، به صداوسیما اعتراض کردند.


اعتراض‌ها به دلیل نمایش فرجامی در وضعیتی بد، غیرعادی و به سخره‌گرفتن او در گزارش تلویزیونی برنامه هفت بود. در ادامه نیز شورای تهیه‌کنندگان نیز به همین دلیل برنامه «هفت» را تحریم کرد. این شورا اعلام کرد به دلایلی از جمله «نمایش دردناک چهره‌های سرشناس سینما» این برنامه را تحریم می‌کند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه اعتماد



مطالب پیشنهادی:
بازهم هنرمند ایرانی، بازهم هرزگی!
ده نمکی اسکارش را پس می‌دهد؟
بازیگران نامزد بهترین بازیگر زن گلدن گلوب 2014 + تصاویر
ویدئوی عاشقانه بنیامین بهادری با حضور همسر تازه درگذشته‌اش
لقب جالبی که مهناز افشار به دولت روحانی داد