افشین هاشمی با صدای آهسته
فیلم سینماییِ «صدای آهسته» دومین ساخته‌ی افشین هاشمی در جشنواره فیلم «هوبکن» (Hoboken )که 30 می تا 5 ژوئنِ 2014 (9 تا 15 خرداد 1393) در شهر نیویورک برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.
این جشنواره که یکی از 10 جشنواره‌ی مهم آمریکا و نیویورک است در یکی از تالارهای قدیمیِ مرکز نیویورک به نام Paramount Theater برگزار می‌شود.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم،فیلم‌های سالِ گذشته‌ی این جشنواره از میان حدود 1500 فیلم ارسال شده از سراسر جهان انتخاب شد و امسال نیز تعداد بیشتری از این مقدار به دفتر جشنواره ارسال شده است و کم‌تر از 10 درصد فیلم‌ها به این جشنواره راه یافته‌اند. «صدای آهسته» یکی از این فیلم‌هاست که در بخش مسابقه شرکت خواهد داشت.

افشین هاشمی «صدای آهسته» را بهمن‌ماهِ سالِ گذشته (1392) در روزهای پایانیِ جشنواره‌ی فیلم فجر به پایان رساند.

اولین حضور بین‌المللیِ این فیلم فروردین‌ماهِ امسال (1 تا 6 آوریل) در جشنواره‌ی بین‌المللیِ Imperfectu در شهر تیقوانای مکزیک بود.

فیلمنامه «صدای آهسته» را محمد رضایی‌راد نوشته و جمعی از بازیگران تآتر ایالتِ نیویورک از جمله مَنوروا سِلزا، جورجیا وارنر، جو پَلیستر، جِیک جیان، کریس بریدی و کِیت موئِت در آن بازی می‌کنند. تنها بازیگرِ ایرانیِ این فیلم اشکان خطیبی است که پیش‌تر در نمایش‌های محمد رحمانیان با افشین هاشمی همکاری کرده بود.

مدیر فیلمبرداریِ «صدای آهسته» بُرنا جعفری است. عاطفه نوری مشاور امورِ بازیگران و صدابردارِ آن جیک جیان است. پشتیبانیِ امکاناتِ فنی و تجهیزاتِ فیلم نیز از طرفِ دانشگاهِ استونی بروکِ ایالتِ نیویورک انجام شده است.

افشین هاشمی بازیگر سینما و تئاتر، سال گذشته فیلم «خسته نباشید» را با کارگردانیِ مشترک با محسن قرایی بر پرده داشت.

وی این روزها در تلاش است تا آخرین نمایشش «مصاحبه» (نوشته‌ی محمد رحمانیان) را که به تازگی در دانشگاه استنفوردِ ایالت کالیفرنیا اجرا شده، در تهران به صحنه بیاورد.



گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


  مطالب پیشنهادی:
تعیین حکم فرزان اطهری، همبازی لیلا حاتمی
از بیانسه تا حسن روحانی + تصویر حسن روحانی در مجله تایم
اقدام موهن اسرائیل به تمدن ایران!
مصاحبهء شیرین حسین پناهی در اردیبهشت 69+ تصویر کودکی
مریل استریپ: فکر می کردم برای بازیگر بودن زیادی زشتم!+ تصاویر