کلینت ایستوود در 5 نقش به یاد ماندنی و بی نظیر+ تصاویر
در ادامه 5 فیلم از شاهکارهای کلینت ایستوود را می بینیم....
کلینتون (کلینت) ایستوود جونیور (به انگلیسی: Clint Eastwood) (متولد: ۳۱ مه ۱۹۳۰) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. ایستوود شهرت جهانیش را با بازی در فیلم‌های سه‌گانه دلار، به نام‌های یک مشت دلار، بخاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت کسب کرده است. هرسه این فیلم‌ها اثر کارگردان ایتالیایی، سرجیو لئونه است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/qlin1113.jpg
 نابخشوده _"Unforgiven" 1992
کلینت ایستوود بخاطر دو فیلم نابخشوده و دختر میلیون دلاری علاوه بر نامزدی‌اش برای دریافت جایزه بهترین بازیگر، تواسنت جایزه اسکار بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهترین فیلم را برای خود کسب کند. از فیلم‌های مشهور وی می‌توان به این موارد اشاره نمود: دارشان بزن (۱۹۶۸)، یاقی، خوزیس والز (۱۹۷۶)، فرار از آلکاتراز (۱۹۷۹)، فایرفاکس (۱۹۸۲)، در خط مقدم (۱۹۹۳)، پرچم‌های پدران ما (۲۰۰۶)، گرن تورینو (۲۰۰۸).
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/qlin1111.jpg
"Gran Torino" 2008

ایستوود علاوه بر کارگردانی، در عمده فیلم‌های خودش به عنوان بازیگر نیز ظاهر شده است. اما از فیلم‌هایی که وی فقط در نقش کارگردان آن بوده و بازیگری نکرده می‌توان از رودخانه میستیک (۲۰۰۳)، نامه‌هایی از ایووجیما (۲۰۰۶) - که بخاطرش نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بچه جایگزین (۲۰۰۸) یاد کرد. اما نکته جالب در مورد فیلم‌های وی اینکه چند فیلم وی که در آمریکا با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو نشد، در فرانسه بسیار مورد توجه قرار گرفت تا جایکه ایستوود به درجات افتخاری‌ای در فرانسه در مورد این فیلم‌ها دریافت کرده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/qlin1112.jpg
"Million Dollar Baby" 2004ایستوود در این فیلم جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/qlin1114.jpg
"The Good, the Bad and the Ugly" 1966
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/qlin1115.jpg
"Dirty Harry" 1971

از سال ۱۹۶۷ کلینت ایستوود مالک شرکت تهیه فیلم خود به نام مالپاسو پروداکشنز است و تقریباً همه فیلم‌های آمریکایی‌اش بجز چهار عدد، همگی از محصولات این کمپانی هستند. وی همچنین از پنج زن، صاحب هفت فرزند است درحالی که رسماً فقط دوبار ازدواج کرده است.

بیشتر بدانید : عکسی جالب از کلینت ایستوود 88 ساله و خانواده اش روی فرش قرمز!


  تهیه و ترجمه: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture

اختصاصی سیمرغ