پرویز پرستویی: من دیوانه بازیگری ام!
«پرویز پرستویی» در جلسه رونمایی از نخستین کتاب مجموعه «ستاره بی‌نقاب» با عنوان «من پرویز پرستویی» گفت: من دیوانه‌ام و نمی‌توانم بازیگری را کنار بگذارم! سؤال من از شیفتگان بازیگری این است که «آیا تو هم می‌توانی دیوانه شوی و از بسیاری از خوشی‌های زندگی خود در راه بازیگری بگذری؟»
 پرویز پرستویی ، این بازیگر سینما و تلویزیون، با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران تهیه این اثر اظهار کرد: زمانی که به عنوان مخاطب این کتاب را خواندم، احساس کردم که گویی کتاب با قلم خود من نوشته شده است.

وی با اشاره به جنجال رسانه‌ای که اخیراً در مصاحبه اختصاصی درباره دستمزدش اتفاق افتاده است، گفت: جای تاسف است که بعضی اصحاب رسانه که وظیفه انتقال فکر و سخن را برعهده دارند، دائماً به دنبال جنجال‌آفرینی هستند. اگر قرار بود دستمزد 600 میلیونی داشته باشم، روزانه این همه پله را بالا و پایین نمی‌کردم.

پرستویی با اشاره به خدمات مهندس رودانی مدیرعامل شرکت جندی‌شاپور در تولید مجموعه «ستاره بی‌نقاب» گفت: حال و احوال جامعه هنری ما و ملت ما خوب نیست و آنچه من را شیفته تولید این اثر کرد، پاسخگویی به سؤالات شیفتگان بازیگری بود که به عنوان نماینده جامعه هنرمندان بر عهده خود می‌دیدم.

وی ادامه داد: می‌خواستم علاقه‌مندان بازیگری با خواندن شرح حال اعضای جامعه هنری، تکلیف خود را روشن کنند و بدانند که حد وسط بازیگری، مرگ، بیماری، انزوا و افسردگی است.

آنطور که ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب گزاش داده، «علیرضا عزیزی» مدیر انتشارات توفیق‌آفرین نیز درباره تجربه تولید این اثر گفت: تلفیق کتاب، صدا و تصویر در حوزه فرهنگ دراین اثر با هدف رونق‌بخشی به حوزه فرهنگ صورت گرفته و نخستین بار است که مجموعه‌ای سه منظوره شامل کتاب، آلبوم صوتی و فیلم مستند در ایران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه 12 سال به طول انجامیده که حاصل گفت‌وگوهای مفصل «لیلی کریمان» با پرستویی درباره زندگی شخصی و کاری وی است.

«لیلی کریمیان» نویسنده کتاب «من پرویز پرستویی» هم در این نشست گفت: اسم پرستویی باعث شد که من همکاری با این مجموعه را بپذیرم و شیوه پذیرفتن این پیشنهاد از سوی پرستویی از بخش‌های خواندنی کتاب است.

وی در توضیح عنوان این اثر اظهار کرد: انتخاب عبارت «من پرویز پرستویی» از باب منیت نیست، بلکه معرفی شخصی است که نقابش را برمی‌دارد، اگرچه هیچ‌گاه نقاب به صورت نداشته است.

این مترجم و نویسنده ادامه داد: درست است که ما نتوانستیم آنچه را در چهره و لحن پرستویی مشهود بود به روی قلم بیاوریم، اما خودسانسوری نیز نکرده‌ایم. این کار نهایت بضاعت من است، اما شخصیت پرستویی بزرگ‌تر از این حرف‌هاست.

«مجتبی حسامی» صفحه‌آرای این مجموعه و «امین شفیعی» مدیر هنری این اثر، در این نشست از تجربه همکاری خود در تولید این مجموعه سخن گفتند.

در ادامه این نشست، بخشی از کلیپ «ستاره بی‌نقاب، من پرویز پرستویی» به نمایش درآمد. در بخش دیگری از این نشست، از نخستین مجموعه کتاب‌های «ستاره بی‌نقاب» با عنوان «من پرویز پرستویی» با حضور «نجفعلی میرزایی» مدیرعامل خانه کتاب رونمایی شد.



گردآوری:  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



  مطالب پیشنهادی:
چکامه چمن ماه: زیبایی یک زن در چشمانش است
ممنوع الکاری مسیر زندگی هنرپیشه را تغییر داد!
همجنس‌ گرایی ره‌آورد فمنیسم
طناز طباطبایی با آرایش غلیظ+ تصاویر
شاهین نجفی در نمایشگاه کتاب تهران!!!