سیروس مقدم: «غلامعلی حدادعادل، دل مان را قرص کرد»
سیروس مقدم یادآور شد: حمایت های آقای حدادعادل چه شخصی و چه به عنوان نماینده مجلس از سریال «چک برگشتی» که درباره کاندیدای نماینده مجلس بود، دل کارگردانان را قرص کرد تا مجموعه تلویزیونی‌هایی با محوریت خانواده بسازند و در کنارش موضوعات سیاسی و اجتماعی را مطرح کنند.
 سیروس مقدم در جلسه ای که با حضور دکتر حداد عادل و استادان و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی برگزار شده بود، افزود: دو سال پیش وقتی سریال «چک برگشتی» را کار کردیم بحث انتخابات مجلس بسیار داغ بود و دلمان می‌ترسید که چنین سریالی را بسازیم و پخش کنیم؛ اما خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده از سوی نمایندگان به خصوص آقای حداد عادل، سریال کامل پخش شد و نتایج خوبی را داشت.

وی با بیان اینکه در سریال «پایتخت» محور اصلی خانواده بود، گفت: ما معمولا در مجموعه تلویزیونی ها با یک قطب خیر و یک قطب شر قصه را تعریف می کنیم و کنش و واکنش آنها داستان را جلو می برد و در نهایت خیر بر شر پیروز می شود اما در پایتخت نیروی شر یا خیر بیرونی زیاد نمی‌بینیم آنچه هست در درون خانواده شکل می گیرد.

وی افزود: این کار سختی است که یک قطب قصه که شر است را حذف کنیم و با مجموعه آدم‌های خوب داستان را تعریف کنیم لذا این خیر و شر را در درون آدم‌ها تعریف کردیم که نقاط ضعفشان شر و نقاط قوتشان نشان دهنده خیرشان می‌شود. فردی که خودش و یا حریفش را دست کم می‌گیرد و شکست می‌خورد و تلافی‌اش را سر خانواده در می‌آورد و بعد به این نتیجه می‌رسد که ناامیدی را کنار بگذارد و پرچم کشورش را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نکات مثبت این سریال عذرخواهی کردن در روابط اعضای خانواده و همچنین تشکر کردن بود، گفت: لازم است تا این فرهنگ ها پررنگ تر نشان داده شود؛ بر همین اساس در رابطه بین هما و نقی، محیط‌بان و همسرش و ارسطو و همسر چینی اش احترام متقابل و رعایت حقوق یکدیگر در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت خانواده نقش به سزایی در استحکام خانواده دارد، گفت: حمایت و احترام به همه اعضای خانواده و همچنین نشان دادن صحنه ای که مربی به نقی می گوید که باید دوپینگ کند نشان می دهد که در برخی مواقع ما انسان ها شاید همه جوانب فیزیکی و جسمی را در نظر بگیریم اما باید از نظر روحی هم تقویت شویم که این کار توسط همسر نقی و با حضور در شب مسابقه و خوردن یک چای ساده و تعریف خاطره به سادگی انجام می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر فرهنگ تشکر، عذرخواهی، حمایت و قدرشناس بودن را ترویج دهیم خیلی از عصبانیت ها کاسته می شود و نگاهها اگر مهربان شود می توان راحتتر زندگی کرد.



گرد آوری:  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com



  مطالب پیشنهادی:
چرا برای کاریکاتور یک نماینده باید شلاق خورد؟!!!
واکنش کیهان به سوپراستار سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای
در گذشت آهنگساز معروف در بی خبری و غربت!
زوج های واقعی هنری هالیوودی+ تصاویر
دیدار بهنوش بختیاری از بچه های تالاسمی+ تصاویر